اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده بهینه از فضا، اصلی‌ترین هدف ما از چیدمان اتاق خواب کوچک است. در این مطلب با ۶ اشتباه رایج چیدمان اتاق خواب کوچک آشنا می‌شوید.
اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

در خانه‌های امروزی با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم و باید تا حد امکان بهترین استفاده را از وجب به وجب فضای خانه داشته باشیم. هر اشتباه در چیدمان و دکوراسیون، باعث می‌شود فضای مرده زیادی در خانه داشته باشیم و فضای ما تنگ و دلگیر به نظر برسد. در این مطلب از دلتامگ به ۶ اشتباه رایج در چیدمان اتاق خواب کوچک می‌پردازیم.

۶ اشتباه رایج در چیدمان اتاق خواب کوچک

هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک، باید محل قرارگیری مبلمان و عناصر را با دقت انتخاب کنیم تا فضای پرت و بدون استفاده در اتاق باقی نماند. در این بین افراد دچار اشتباهات رایجی می‌شوند که اتاق را دلگیر و نامرتب جلوه می‌دهد. در ادامه به این ۶ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک می‌پردازیم.

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

از شلف و استند استفاده نمی‌کنید

در اتاق‌های کوچک، فضای دیوار بهترین محل برای ذخیره‌سازی و نگهداری لوازم است. به ویژه برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باید حتماً از انواع شلف و استند استفاده کنیم تا فضا بهینه‌تر شود. عدم استفاده از شلف دیواری و استند باعث می‌شود که چیدمان اتاق خواب کوچک شما نامرتب و غیراصولی انجام شود. هیچ کس در اتاق خواب نامرتب و دلگیر احساس آرامش نمی‌کند.

از آینه استفاده نمی‌کنید

انواع آینه رومیزی و قدی برای دکوراسیون اتاق خواب کاربرد دارند. آینه با بازتاب نور، باعث می‌شود که فضا بزرگتر جلوه کند و از این جهت برای اتاق‌های کوچک گزینه خوبی است. می‌توانید در اتاق خواب خود یک میز آرایش کم‌جا داشته باشید و یک آینه با ابعاد دلخواه را پشت آن قرار دهید. می‌توانید آینه را به دیوار بکوبید و یا به صورت قدی روی زمین قرار دهید. همچنین کمد دیواری با درب آینه دار، گزینه‌ای عالی برای اتاق خواب کوچک است.

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

جلو ورود نور طبیعی را می‌گیرید

نور طبیعی روز علاوه بر مزایای بسیار برای سلامت جسم روان، فضا را دلباز و بزرگ نشان می‌دهد. بنابراین هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک، دقت کنید که جلو پنجره به هیچ عنوان پوشیده نشود. همچنین استفاده از پرده‌های ضخیم در اینجا یک اشتباه بزرگ است. می‌توانید از انواع پرده کرکره‌ای یا حریر برای دکوارسیون اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید و با این روش میزان مناسبی از نور طبیعی را به داخل اتاق راه دهید.

مطلب پیشنهادی:  قاتل خاموش گلدان‌های شما

به رنگ‌های کلیشه‌ای دل بسته‌اید

درست است که رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم و طوسی روشن، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. اما این رنگ‌های کلیشه‌ای گاهی فضا را دلمرده و کسل‌کننده می‌کنند. با انتخاب رنگ‌های پاستلی شاد و زیبا، می‌توانید تنوع خوبی در اتاق خواب خود داشته باشید و به این طریق آن را دلبازتر نشان دهید. سبز نعنایی، آبی روشن، لیمویی و صورتی روشن از جمله رنگ‌های زیبا برای اتاق خواب هستند.

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

مبلمان شما ابعاد بزرگی دارد

هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک، باید تا حد امکان از لوازم کم‌جا و جمع و جور استفاده کنیم. برای مثال شاید باید از خیر تخت خواب‌های عریض با لبه‌های کناری و تزیینات بسیار صرف نظر کنید. به جای آن می‌توانید از انواع مبلمان و تخت تاشو استفاده کنید که جای بسیار کمی را در اتاق اشغال می‌کنند.

محل مناسب قرارگیری تخت خواب را نمی‌دانید

دکوراسیون اتاق خواب بر پایه محل قرارگیری تخت خواب می‌چرخد. اگر جای تخت در اتاق غلط باشد، سایر لوازم موجود نیز به همان ترتیب اشتباه در اتاق چیده می‌شوند. برای تعیین محل مناسب قرارگیری تخت خواب باید این نکات را در نظر داشته باشید:

  • محل قرارگیری پنجره
  • محل قرارگیری کمد دیواری
  • محل قرارگیری میز آرایش
  • محل قرارگیری درب اتاق خواب
  • مسیر تردد در اتاق خواب

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب کوچک

سخن پایانی

استفاده بهینه از فضا، اصلی‌ترین هدف ما هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک است. دقت در انتخاب لوازم و محل قرارگیری آن‌ها در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین باید تا حد امکان، امکان ورود نور طبیعی را به فضای اتاق خواب فراهم کنیم تا اتاق خواب ما دلمرده و کسل‌کننده به نظر نرسد.

تعداد کلمات مطلب: 627

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…