بهبود علائم یائسگی با تهیه 3 مدل غذای ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دوران یائسگی نزدیک می‌شود و یا عزیزان شما این دوران را تجربه می‌کنند، تغذیه در این دوران بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل این مطلب را از دست ندهید.
تغذیه برذای کاهس علائم یائسگی

همه خانم‌ها با گذر از یک سنی علائم یائسگی در آن‌ها پیدا می‌شود که به مرور زمان این علائم شدیدتر شده و یائسگی اتفاق می‌افتد؛ تغذیه در یائسگی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود علائم شما کم یا زیاد شود؛ مهم‌ ترین علائم یائسگی، گرگرفتگی و تعریق زیاد بدن است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ چند مدل غذا را به شما آموزش می‌دهیم که بسیار مفید بوده  و می‌تواند علائم را کمتر کند.

 خوراک عدسی برای کاهش علائم یائسگی

عدسی جزو غذاهای معروف و اصیل ایرانی است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می‌شود؛ عدسی را می‌توان به مدل‌های مختلفی طبخ کرد برای مثال می‌توان عدسی با سیب زمینی و یا گوشت چرخ کرده تهیه کرد؛ در ادامه طرز تهیه خوشمزه و لعابدار را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک عدسی

برای تهیه این خوراک خوشمزه به 2/5 لیوام عدس، 1 عدد سیب زمینی، 1 عدد پیاز، 2 قاشق روغن زیتون و 1 قاشق رب گوجه نیاز دارید.

طرز تهیه عدسی

برای تهیه این خوراک لازم است عدسی ر ا به مدت 2 ساعت در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود؛ سپس بعد از گذشت این مدت زمان، عدسی را شسته و به خوبی آبکش کنید.

مرحله اول

سپس در یک قابلمه مناسب پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقداری روغن زیتون تفت دهید.در ادامه ادویه‌ها را به قابلمه افزوده و یک قاشق رب گوجه به آن برنید.

علائم یائسگی

مرحله دوم

در ادامه مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا زردچوبه و پیاز یکدست شوند. رب گوجه فرنگی را به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه می‌کنیم. اضافه کردن گوجه باعث می‌شود که در نهایت شما خوراک خوشمزه و خوش‌رنگ داشته باشید.

مرحله پایانی

بعد از باز شدن رنگ رب، 6 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید تا با حرارت کم مواد پخته شود؛ در نهایت وقتی که عدسی‌ها نیم‌پز شدند، سیب زمینی‌ها را به صورت مکعبی خرد کرده و به آن اضافه کنید.  در آخر بعد از گذشت 30 دقیقه، عدسی شما آماده است و می‌توانید  آن را با جعفری تازه و پیازداغ میل کنید.

خوراک جگر

مقدار آهن بالایی که در جگر گوسفندی وجود دارد، می‌تواند تا حد زیادی علائم یائسگی را کاهش داده و انرژی لازم را به بدن افراد باز گرداند؛ بیشتر خاصیت جگر هنگامی حفظ می‌شود که آن را به صورت آبپز و یا نیمه پخته درست کنید؛ برای این منظور به 2 عدد گوجه، 2 لیوان جگر و قلوه، 2 قاشق فلفل دلمه‌ای نگینی، 1 قاشق رب و یک عدد پیاز نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی:  روش‌های لاغری با ماست که شما را شوکه می‌کند

علائم یائسگی

طرز تهیه جگر دو پیازه

ابتدا برای طرز تهیه دل و جگر، در یک قابلمه مناسب پیاز را نگینی و با مقداری روغن تفت دهید؛ سپس دل و جگر را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا بوی خامی جگر از بین برود؛ در ادامه گوجه نگینی و فلفل دلمه را به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مواد آب انداخته و بعد سرخ شود؛ بعد از گذشت 30 دقیقه خوراک شما آماده است می‌توانید آن را نوش جان کنید.

کتلت سویا و سیب زمینی

سویا جزو آن دسته از مواد غذایی است که از فیبر، آهن و کلسیم برخوردار است؛ با توجه به اینکه خانم‌ها در دوران یائسگی یا پیش از یائسگی به فیبر و کلسیم بیشتری نیاز دارند تا استخوان‌های سالمی داشته باشند، از این روی مصرف سویا می‌تواند برای آن‌ها بسیار سودمند باشد؛ چرا که هزینه بالایی هم ندارد؛ از همه این موارد مهم‌تر، همه ما می‌دانیم که گرگرفتگی بدن، یکی از شایع‌‍‌ترین علائم یائسگی است، به طوری که بسیاری از افراد از این موضوع کلافه هستند؛ قرار دادن سویا در برنامه غذایی خود، می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

علائم یائسگی

طرز تهیه کتلت سویا برای بهبود علائم یائسگی

با استفاده از سویا می‌توان غذاهای متنوعی آماده کرد و به عبارت دیگر بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است؛ کتلت سویا جزو یکی از این غذاها است که طعم و مزه بسیار لذیذی دارد؛ برای تهیه این غذا تنها کافی است سویا را خیس کرده و آب اضافه آ را بگیرید؛ سپس پیاز و سیب زمینی رنده شده را به همراه تخم‌مرغ و ادویه‌های دلخواه (پودر آویشن، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا)، به سویا اضافه کرده و به خوبی ورز دهید؛ در نهایت آن را به شکل کتلت درآورده و سرخ کنید.

تعداد کلمات مطلب: 716

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…