تعمیر لامپ ال ای دی در خانه با باطری+ ویدئو

1
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیگر نیاز نیست که لامپ‌های سوخته را دور ریخته و یا هزینه زیادی بابت تعمیر آن بپردازید، با این روش خودتان در خانه به راحتی آن را تعمیر کنید.

با مدرن شدن زندگی مردم به تدریج لامپ‌های قدیمی جای خود را به لامپ‌های ال ای دی دادند؛ دلیل محبوبیت این لامپ‌ها در میان مردم این است که از مواد سمی مانند سرب و جبوه در آن‌ها استفاده نشده است و از سوی دیگر مصرف برق در این مدل‌ لامپ‌ها بسیار پایین‌تر لز لامپ‌های قدیمی است؛ اما در کنار مزایای گفته شده، استفاده از این لامپ‌ها معایبی نیز به همراه دارد؛ بسیاری از برندهای این مدل لامپ، بعد از گذشت مدت زمانی خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند؛ معمولا عیب یابی تعمیر لامپ ال ای دی سوخته بسیار راحت است و خودتان در خانه می‌توانید آن را انجام دهید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا آموزش تعمیر لامپ ال ای دی را برای شما شرح دهیم.

نحوه تعمیر لامپ ال ای دی در خانه

روش تعمیر لامپ ال ای دی متفاوت است، اما در ادامه قصد داریم ساده‌ترین روش تعمیر را به شما آموزش دهیم؛ با مشاهده این روش، خودتان در خانه می‌توانید لامپ‌های سوخته را تعمیر کنید بدون آنکه تجربه‌ای در این زمینه داشته باشید.

تعمیر لامپ ال ای دی

وسایل مورد نیاز برای تعمیر لامپ

برای تعمیر لامپ LED در خانه به یک عدد کاتر، دو عدد باطری قلمی یا آدابتور گوشی، لحیم و هاویه نیاز دارید.

مرحله اول

در ابتدا روکش پلاستیکی لامپ را با استفاده از کاتر جدا کنید؛ توجه داشته باشید کلاهک لامپ با چسب به بدنه متصل شده و جدا کردن آن کمی زمان‌بر است و نیاز به دقت دارد.

مطلب پیشنهادی:  سوالات ممنوعه از هوش مصنوعی

مرحله دوم

با توجه به اینکه لامپ‌های ال ای دی به صورت سری به یکدیگر وصل می‌شوند، در صورتی که یکی از آن‌ها بسوزد باقی لامپ‌ها نیز روشن نخواهد شد؛ در این مرحله بعد از جدا کردن سری لامپ، لامپی که خراب شه به راحتی قابل تشخیص است.

تعمیر لامپ ال ای دی

مرحله سوم

در این مرحله از تعمیر لامپ ال ای دی، برای آنکه از سالم بودن باقی لامپ‌ها مطمئن شوید بخ یک جریان 9 ولتی نیاز دارید که می‌توانید آن را با استفاده از باطری و یا آدابتور شارژر می‌توان ایجاد کرد؛ در این مرحله مانند ویدئو دو عدد سیم را به سری لامپ‌ها متصل کنید، اینگونه لامپی که سوخته به راحتی مشخص خواهد شد.

مرحله پایانی تعمیر لامپ ال ای دی

در این مرحله لازم است که لامپ سوخته را از مدار خارج کرده تا باقی لامپ‌ها روشن شوند؛ برای این منظور روکش پلاستیکی  ال ای دی را با استفاده از کاتر حدا کرده و سپس به کمک لحیم فاز و نول را به یکدیگر متصل کنید؛ اینگونه خواهید دید لامپ شما روشن خواهد شد؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، مطلب با یک فنجان آب چربی‌های سخت مایکروویو را از بین ببرید را مشاهده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 455

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. عباس

    11 آذر 1402 در 11:33 ب.ظ

    🙏🙏🙏👌👌👌🙏🙏🙏 عباس آقا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…