ناشناخته ترین مکان های ایران + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان یک ماجراجویی جانانه می‌خواهد؟ دوست دارید سفری به مکان‌ های ناشناخته ایران داشته باشید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

اگر اهل ماجراجویی باشید و به سفر و تفریح علاقه‌مند باشید، بکرترین نقاط یک شهر یا یک کشور برای شما به بهترین و جذاب‌ترین مقصد تبدیل می‌شود. ناشناخته ترین مکان های ایران یا مکان های کمتر شناخته شده کشورمان گردشگری را جور دیگری برای شما معنا می‌کنند. با سفر به این مکان‌ها لذت مسافرتی خاطره‌انگیز را بچشید. با دلتامگ همراه باشید.

روستای پامنار بهشت گمشده ایران

روستای پامنار یکی از جاهای دیدنی دزفول و یکی از ناشناخته ترین مکان های ایران است که در نزدیکی این شهر واقع شده است. طبیعت بی‌نظیر این روستا می‌توان دریچه‌ای به دنیای رویاهای شما باشد. ارتفاع این روستا از سطح دریا که در صدر لیست مکان‌ های ناشناخته ایران قرار دارد، بسیار کم است به همین دلیل می‌توانید ببینید که چگونه این روستا در دشتی وسیع گسترده شده است. همین موضوع سبب شده به هنگام غروب هیچ مرزی بین زمین و آسمان در این روستا باقی نماند و شما زیباترین غروب عمرتان را در این روستا ببینید.

خانه‌های روستای پامنار همگی کاهگلی هستند و معماری فوق‌العاده‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های این منطقه آن است که در کنار دشت وسیعش دره‌های عمیقی نیز وجود دارد که شما را تا اعماق رشته‌کوه‌های زاگرس جلو می‌برد. در این دره‌ها زیباترین و بکرترین مناظر ایران را خواهید دید.

روستای پامنار

دریاچه ارواح یکی از ترسناک‌ ترین جاذبه‌ های ایران

دریاچه ارواح نوشهر به مرموزترین دریاچه ایران شهرت دارد. این دریاچه یکی از ناشناخته ترین مکان های ایران و نیز یکی از زیباترین و عجیب‌ترین دریاچه‌های ایران است. در این دریاچه می‌توانید ترس را کاملا حس کنید. سکوت این دریاچه با درختان مرده اطرافش برای هرکسی قابل تحمل نیست. اگر تنها پا به این دریاچه بگذارید حتما از سکوت آن به وحشت خواهید افتاد. طول این دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر است. ترکیب درختان مرده و مه که در بیشتر اوقات سال بر فراز دریاچه گسترده شده است منظره‌ای زیبا؛ اما درعین‌حال ترسناک به آن بخشیده است.

مطلب پیشنهادی:  خوردن لیمو عمانی در غذا ممنوع!

آبشار لوه یکی از ناشناخته ترین مکان های ایران

به آبشار لوه لقب بهشت آبشارهای ایران را داده‌اند. این آبشار در دل جنگل‌های هیرکانی واقع شده است. به نوار سبزرنگ جنگل‌های شمال ایران، جنگل هیرکانی گفته می‌شود. جنگل‌های هیرکانی به خطه سبز شمال کشور از منطقه گلستان تا استان اردبیل را شامل می‌شود. آبشار لوه از دل این جنگل‌ها از طبقات مختلفی تشکیل شده و یکی از حیرت‌انگیزترین آبشارهای پلکانی کشور را شکل داده است. آبی که از این آبشار از صخره‌های طبقه‌ای به پایین فرومی‌ریزد، در هر طبقه یک حوضچه زیبا تشکیل داده است. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار 15 متر و ارتفاع کل آبشار حدود 70 متر است.

آبشار لوه

سخن پایانی

ناشناخته ترین مکان های ایران را در هر گوشه و کناری از کشور می‌توانید ببینید. زیبایی این نقاط بکر کشور ستودنی است. با سفر به این نقاط هیجان و لذت را جور دیگری لمس خواهید کرد. از دیگر مکان‌های کمتر شناخته شده ایران می‌توان به تنگه رغز و هفت غار نیشابور اشاره کرد که به‌راستی در لیست زیباترین و بکرترین نقاط ایران قرار دارند.

تعداد کلمات مطلب: 504

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

سفری با قیمت باورنکردنی در کشتی کروز دور خلیج فارس

کشتی کروز خلیج فارس، یکی از بهترین سفرهای دریایی به عمان، امارات متحده عربی و دیگر کشورهای…