آیا استفاده از کرم پا به جای کرم دست امکان دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آن‌جایی که پوست قسمت‌های مختلف بدن با هم تفاوت دارند، افراد باید با فرمولاسیون هر کدام آشنا بوده تا برای هر قسمت از بدن از یک کرم متفاوت استفاده کرد.
کرم پا

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند آن است که آیا استفاده از کرم پا به جای کرم دست امکان دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در واقع تفاوت قابل توجهی بین کرم‌های دست و پا و صورت یا حتی دور چشم وجود داشته که نمی‌توان از آنها به جای هم استفاده کرد. همراه دلتامگ باشید تا شما را از جزئیات این مطلب آگاه کنیم.

چگونه یک کرم دست مناسب انتخاب کنیم؟

دست‌های شما در واقع همان نوع پوست بدن شما را دارند، فقط باید بدانید که پوست این قسمت آسیب بیشتری می‌بیند؛ بنابراین افراد باید کرم دست خود را باتوجه‌به نوع پوست و همچنین نوع کار خودشان انتخاب کنند.

به‌عنوان‌مثال برای دست‌های ترک‌خورده خود از کرمی با کره شی یا مشتقات اسید هیالورونیک استفاده کنید. این دو مرطوب‌کننده و محافظ رطوبت دستان شما هستند. کرم‌های دست باید حداقل دو بار در روز استفاده شوند. استفاده از کرم‌های دست بعد از هر با شست‌وشو با مواد شیمیایی یا پاک‌کننده‌ها جزو روتین و عادت زندگی خودتان کنید.

بهترین انتخاب برای کرم دست، کرمی است که از نظر پوستی تست شده و مشکلات پوستی مانند تشکیل پینه، قرمزی، خشکی، التهاب یا سایر تحریکات را درمان می‌کند.

کرم‌های دست را می‌توان نه‌تنها روی دست‌ها بلکه روی کوتیکول‌های ناخن نیز زد تا آنها را نرم‌تر و ناخن‌ها را قوی‌تر و بلندتر کند. کرم دست غنی شده با آرنیکا، روغن درخت چای و روغن نعناع می‌تواند اثرات ضدباکتریایی داشته باشد. یک کرم غنی از منیزیم، کلسیم، آهن، روی و سایر مواد مغذی ضروری نیز می‌تواند از خشکی و شکننده شدن ناخن‌ها که در فصول سردتر رایج است، جلوگیری کند.

چگونه یک کرم دست مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک کرم پای مناسب انتخاب کنیم؟

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که کرم پا باید چیزی بیشتر از مرطوب‌کننده باشد. این محصول باید یک درمان واقعی برای خشکی و ترک پا بوده و پاشنه ترک‌خورده پاهایتان را درمان کند.

برای انتخاب کرم پا باید دقت داشته باشید که این کرم از ترکیبات ویژه‌ای برخوردار باشد. استفاده از ماده شیمیایی پرمخاطب Super Sterol Liquid (سوپر استرول مایع) که در درمان پاشنه‌های ترک‌خورده و پاهای خشک بسیار موفق نشان داده، به طور فزاینده‌ای در حال رایج شدن است.

مطلب پیشنهادی:  مهم‌ترین قلعه‌های ایران را بشناسید

ازآنجاکه این روش باعث ترمیم و تجدید سد حفاظتی پوست شما می‌شود، در نتیجه استفاده از آن مجبور نخواهید بود به طور مداوم از پاهای خشک رنج ببرید.

3 دلیل که چرا نباید از کرم پا برای دست استفاده کرد؟

3 دلیل که چرا نباید از کرم پا برای دست استفاده کرد؟

در ادامه به شما می‌گوییم چرا نباید از کرم پا به‌جای کرم دست استفاده کنید؟

 ضخامت پوست متفاوت

اولین مورد آن است که پوست پاهای شما در مقایسه با پوست دست ضخیم‌تر و خشک‌تر است؛ بنابراین کرم‌های پا با غلظت بیشتری که دارند، باعث مرطوب شدن و در نهایت درمان نیازهای خاص پا، مانند پینه‌ها و لکه‌های خشن، می‌شوند.  استفاده از چنین فرمول قوی روی پوست دست شما می‌تواند آن را تحت‌تأثیر قرار داده و به طور بالقوه منجر به واکنش‌های نامطلوب شود.

امکان تحریک

کرم پا اغلب دارای موادی مانند منتول، اکالیپتوس یا سایر عوامل خنک‌کننده هستند که احساس طراوت را برای پاهای خسته ایجاد می‌کنند. بااین‌وجود این مواد می‌توانند برای پوست دست مناسب نبوده و منجر به قرمزی، التهاب و سوزش دستانتان شوند.

انسداد منافذ

کرم‌های پا معمولاً ماندگارتر بوده تا آبرسانی بیشتری روی سطح پوست پاهای شما داشته باشند. این فرمول‌ها ممکن است حاوی مواد انسدادی مثل روغن‌های معدنی باشد که به طور بالقوه می‌تواند رطوبت را در پوست سد کنند.

استفاده از کرم پا به‌جای کرم دست می‌تواند باعث شود پوست دست شما برای مدت بیشتری چرب بماند و این انجام کارهای شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 588

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…