نور خطی، سبکی متفاوت از نورپردازی که خانه شما را متحول می‌کند

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نور خطی، سبکی متفاوت از نورپردازی است که با استفاده از آن می‌توانید جلوه‌ای لوکس و بی‌‌نظیر به منزل خود ببخشید.
دیزاین خانه با نور خطی

نور خطی یک روش نورپردازی است که در دکوراسیون منزل کاربردهای بی‌نظیری دارد. برای زیر کابینت‌ها، تزئین دیوارهای نشیمن، راهرو و … از این روش نورپردازی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب از دلتامگ با کاربردهای نورپردازی خطی در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

انواع نورپردازی خطی در دکوراسیون منزل

نور خطی به روش‌های مختلفی در دکوراسیون منزل کار می‌شود. از میان آن‌ها می‌توانیم به روش توکار، روکار، ریلی و آویز اشاره کنیم. معمولا این شکل نورپردازی در شکاف‌های سف کاذب، کمد، کابینت و پنل‌های دیوار اجرا می‌شود.

نور خطی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

نورپردازی خطی جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد. موارد کاربرد این روش نورپردازی بسیار متنوع است. شما با کمی خلاقیت می‌توانید با استفاده از چراغ‌های خطی، دکور منزل خود را متحول کنید.

کاربرد نور خطی

نورپردازی خطی پذیرایی و نشیمن

در اتاق پذیرایی و نشیمن می‌توانید با استفاده از ال ای دی نواری، نورهای خطی زیبا و باشکوهی ایجاد کنید. روی پنل‌های دیواری یا دور تا دور آینه در فضای نشیمن و پذیرایی محل مناسبی برای قرار دادن نوارهای ال ای دی و ایجاد جلوه‌ای باشکوه در دکوراسیون منزل است.

نورپردازی خطی آشپزخانه

نور خطی در آشپزخانه کاربردهای بی‌نظیری دارد. می‌توانید با قرار دادن ال ای دی نواری زیر کابینت‌ها یک چراغ خطی زیبا ایجاد کنید. می‌توانید پایین هود یا حتی روی دیوارهای آشپزخانه را با این شکل از نورپردازی تزئین کنید. همچنین نوع خاصی از چراغ‌های خطی که به آن چراغ‌های آویز گفته می‌شود، برای دیزاین جزیره و کانتر آشپزخانه کاربرد دارند.

کاربرد نور خطی در آشپزخانه

نورپردازی خطی فضای ورودی

دکوراسیون ورودی منزل اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید با استفاده از نور خطی، یک فضای ورودی زیبا و دعوتگرا برای منزل خود طراحی کنید. دور تا دور میز کنسول، آینه و جاکفشی، محل مناسبی برای قرار دادن نوارهای ال ای دی و ایجاد چراغ‌های خطی است. این امکانات، فضای ورودی شما را بسیار شیک و مدرن نشان می‌دهند.

نورپردازی خطی در اتاق خواب

مهم‌ترین مکانی که در اتاق خواب برای دیزاین آن باید وقت بگذاریم، دیوار پشت تخت است. با استفاده از انواع چراغ خطی، می‌توانید دیوار پشت تخت را به شکل زیبایی تزئین کنید. همچنین دور تا دور میز آرایش یا کمد دیواری با درب شیشه‌ای از جمله مکان‌های جالب برای قرار دادن چراغ‌های خطی و ایجاد جلوه‌ای لوکس در اتاق خواب است.

مطلب پیشنهادی:  با این 4 ترفند مشکل کمبود فضا در خانه را برطرف کنید!

کاربرد نور خطی در اتاق خواب

نورپردازی خطی در راهروها

راهروها محل مناسبی برای طراحی‌های خلاقانه است. نور خطی در راهروها به روش‌های متنوعی قابل اجرا است. می‌توانید چراغ‌های خطی را به شکل متقاطع روی دیوار و سقف کار کنید و جلوه‌ای مدرن و جذاب به راهرو خانه خود ببخشید. همچنین می‌توانید با قرار دادن چراغ‌های خطی در کناف سقف، یک مسیر در راهرو تعیین کنید و به این شکل به جذابیت بیشتر آن کمک کنید.

نورپردازی خطی در حمام و سرویس بهداشتی

دیزاین حمام و سرویس بهداشتی در خانه‌های امروزی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. دور تا دور کابینت روشویی و آینه حمام محل مناسبی برای قرار دادن چراغ‌های خطی توکار یا روکار است. می‌توانید با استفاده از پنل‌های چوبی و قرار دادن چراغ‌های خطی زیر آن‌ها، جلوه‌ای لوکس و مدرن به فضای سرویس بهداشتی خود ببخشید.

کاربرد نور خطی در حمام

مزایای نورپردازی خطی

نور خطی بیشتر از جنبه روشنایی، نقش دکوراتیو دارد. از جمله مزایای این روش نورپردازی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نجات دادن فضاها از یکنواختی
  • امکان تنظیم نور در فضاها
  • امکان تغییر رنگ نور در فضاهای خانه
  • انعطاف‌پذیر چراغ‌های ال ای در ایجاد طرح‌های متنوع

سخن پایانی

نورپردازی منزل از جمله مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای دکوراسیون منزل برداریم. خوب است که در کنار روش‌های رایج نورپردازی، کمی خلاقیت به خرج بدهیم و با ایجاد تنوع در فضاهای مختلف خانه، دکوراسیونی یونیک و خاص ایجاد کنیم که همه از دیدن آن لذت می‌برند.

دقت کنید که زیاده‌روی در نورپردازی، خانه شما را شلوغ و بی‌هویت نشان می‌دهد. همچنین باید به سبک دکور منزل خود توجه کنید و اجزا را در هماهنگی کامل در کنار یکدیگر قرار دهید.

تعداد کلمات مطلب: 638

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    21 آبان 1402 در 7:16 ب.ظ

    خوبه

    پاسخ

  2. ناشناس

    23 آبان 1402 در 6:29 ب.ظ

    بی نظیره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …