ایده طراحی آشپزخانه با ۹ رنگ خاص و زیبا

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی آشپزخانه است. در این مطلب با ۹ رنگ خاص و جذاب برای دیزاین آشپزخانه آشنا می‌شوید.
طراحی آشپزخانه با ۹ رنگ زیبا

رنگ یکی از مهم‌ترین و موثرترین المان‌ها در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه است. در ادامه این مطلب از دلتامگ با ۹ رنگ زیبا آشنا می‌شوید که در دکوراسیون آشپزخانه‌های خاص و مدرن کاربرد دارند.

۹ ایده طراحی آشپزخانه با رنگ‌های خاص

در آشپزخانه‌های مدرن ایرانی بیشتر شاهد استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، کرم، قهوه‌ای، طوسی و … هستیم. بی خبر از اینکه رنگ‌های خاص تا چه حد می‌توانند دکوراسیون منزل را متحول کنند. در ادامه این مطلب با ۹ رنگ زیبا و خاص برای دکوراسیون آشپزخانه آشنا می‌شوید.

رنگ قرمز، آتشین و پرطرفدار

قرمز هم در دسته‌بندی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و از این رو انتخاب جذابی برای آشپزخانه است. اما دقت کنید که استفاده از این رنگ در سطوح وسیع ممکن است آزاردهنده باشد. در کنار قرمز می‌توانید از انواع رنگ‌های خنثی یا سفید استفاده کنید تا فضای شما تلطیف شود.

طراحی آشپزخانه با رنگ قرمز

رنگ زرد، گرمابخش و درخشان

رنگ زرد نماد روشنایی و خرد است. استفاده از این رنگ در طراحی آشپزخانه بسیار پیشنهاد می‌شود. چرا که گرما و درخشش ذاتی آن به فضای شما حس زندگی می‌بخشد. همچنین می‌توانید با نقاشی روی دیوار با رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و سفید، فضایی دلنشین و جذاب برای زندگی خانوادگی ایجاد کنید.

رنگ سبز، طبیعی و سرزنده

سبز رنگ زندگی است و انتخابی عالی برای طراحی آشپزخانه‌ ایرانی. انواع طیف سبز برای آشپزخانه مناسب هستند. کابینت‌های سبز تیره یا سبز سدری بسیار جذاب و پرطرفدار هستند. در کنار آن می‌توانید کاشی آشپزخانه به رنگ‌های سبز روشن یا سیر انتخاب کرده و یک آشپزخانه تک‌رنگ و زیبا داشته باشید.

رنگ بنفش، مرموز و جذاب

شاید انتخاب رنگ بنفش برای آشپزخانه چندان جا نیفتاده باشد. اما در صورت انتخاب طیف درست رنگ و دکوراسیون اصولی، زیبایی چشم‌نواز و جذابی در خانه شما ایجاد می‌کند. در کنار این رنگ می‌توانید از انواع صورتی یا رنگ‌هایی مثل لیمویی و سبز روشن استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه با رنگ بنفش

رنگ صورتی، زنانه و ظریف

صورتی اغلب به عنوان رنگی کودکانه و دخترانه شناخته شده است. حال آنکه در اصل رنگی زنانه و زیبا است. با استفاده از این رنگ در طراحی آشپزخانه، می‌توانید فضایی متفاوت و دلنشین ایجاد کنید که توجه افراد را به خود جذب می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  4 ایده ارزان برای چیدمان منزل کوچک بدون مبل

رنگ آبی، آرام‌بخش و فاخر

آبی رنگی پرطرفدار و آرام‌بخش است. به همین دلیل در دکوراسیون منزل کاربرد فراوانی دارد. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای روشن و آرام‌بخش داشته باشید، از رنگ آبی استفاده کنید. کابینت نئوکلاسیک به رنگ آبی طوسی بسیار پرطرفدار و لوکس است.

طراحی آشپزخانه با رنگ آبی

رنگ نارنجی، گرم و پاییزی

رنگ نارنجی پرتقالی، انتخابی جذاب برای دیزاین آشپزخانه مدرن است. می‌توانید این رنگ را در کنار رنگ چوب به کار برده و زیبایی فوق‌العاده‌ای به خانه خود ببخشید. همچنین استفاده از این رنگ در جزئیاتی مانند پرده آشپزخانه یا لوازم تزیینی بسیار پیشنهاد می‌شود.

رنگ فیروزه‌ای، انتخابی شاد و بازیگوش

فیروزه‌ای از ترکیب آبی و کمی سبز روشن به دست می‌آید و برای طراحی آشپزخانه انتخاب خوبی است. می‌توانید کابینت‌های قدیمی خود را به رنگ فیروزه‌ای دربیاورید و به این شکل با صرف کمترین هزینه، یک آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشید.

طراحی آشپزخانه با رنگ فیروزه‌ای

زرشکی، رنگی پخته و دلنشین

زرشکی رنگی تیره اما دلنشین است. استفاده از این رنگ در دکوراسیون آشپزخانه‌های بزرگ انتخاب خوبی است. می‌توانید جزئیات آشپزخانه و مبلمان را به این رنگ انتخاب کنید و یا حتی کابینت زرشکی مدرن و زیبایی داشته باشید.

سخن پایانی

رنگ آشپزخانه موضوعی است که باید به صورت هماهنگ با دکوراسیون کل خانه بررسی شود. در نهایت تمام اجزای منزل شما باید با هم هماهنگ باشند و چیزی بیرون از ترکیب‌بندی قرار نگیرد.

در این مطلب با ۹ رنگ خاص و زیبا برای طراحی آشپزخانه آشنا شدید. جسارت در انتخاب رنگ‌ها به همراه کنار خلاقیت در طراحی، باعث خلق فضاهایی خارق‌العاده و زیبا می‌شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 605

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    16 آبان 1402 در 0:45 ق.ظ

    چه خوبن این رنگای شاد. انرژی میدن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …