۷ ایده خلاقانه برای نقاشی روی دیوار + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقاشی روی دیوار یکی از بهترین ایده‌ها برای زیبا ساختن فضاهای مختلف خانه است. در این مطلب ایده‌های جالبی برای انجام این کار ارائه شده است.

نقاشی روی دیوار یکی از روش‌های تزیین دیوارهای خانه است که در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. دیوارهای ساده بدون قاب و تصویر، فضا را سرد و کسل‌کننده جلوه می‌دهند. در این مطلب از دلتامگ با ۷ ایده خلاقانه برای رنگ‌آمیزی دیوار منزل آشنا می‌شوید.

ایده‌های خلاقانه برای نقاشی روی دیوار

خانه باید پناهی گرم و پرانرژی برای استراحت و آرامش باشد. بنابراین طراحی و چیدمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. نقاشی دیواری از جمله ایده‌های جالب برای شیک‌ترین چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی است. در ادامه با ایده‌های جالبی برای رنگ‌آمیزی دیوار آشنا می‌شوید.

ایجاد بافت‌های طبیعی روی دیوار

یکی از روش‌های رنگ‌آمیزی دیوار، ایجاد بافت‌های طبیعی چوب، سنگ یا آجر روی آن است. شما به آسانی می‌توانید با استفاده از وسیله‌هایی مثل اسفنج، قوطی‌های مقوایی و غیره، طرح‌های طبیعی متنوعی را روی دیوار پیاده‌سازی کنید.

نقاشی روی دیوار با بافت‌های طبیعی

برای پیاده‌سازی طرح آجر می‌توانید روی یک اسفنج رنگ غلیظ بمالید و به صورت منظم روی دیوار چاپ بزنید. برای پیاده کردن بافت چوب نیز می‌توانید روی یک قوطی چیپس، رنگ غلیظ به صورت طرح روی تنه درخت پیاده کنید و قوطی را مانند یک غلتک روی دیوار بغلتانید.

نقاشی روی دیوار با استفاده از چسب نواری

با استفاده از چسب نواری، می‌توانید انواع طرح‌های هندسی منظم یا نامنظم را روی دیوار خود پیاده کنید. کافی است چسب‌ها را به صورت دلخواه به دیوار رنگ شده بچسبانید. پس از آن یک لایه رنگ دیگر روی دیوار اجرا کنید. در پایان با جدا کردن چسب‌ها شاهد تزیینی فوق‌العاده زیبا برای دیوار خود خواهید بود.

استفاده از شابلون یا استنسیل دیواری

شما می‌توانید طرح دلخواه خود را روی یک مقوا پیاده کرده، آن را در ابعاد بزرگ پرینت بگیرید و جاهای خالی آن را برش بزنید. شابلون شما آماده است. برای نقاشی روی دیوار، باید شابلون را با چند عدد چسب نواری روی دیوار قرار دهید و رنگ‌آمیزی دیوار را شروع کنید.

دقت کنید که رنگ شما باید غلیظ باشد تا از لابلای شابلون نشت نکند. همچنین انواع آماده شابلون رنگ‌آمیزی دیوار در بازار وجود دارد و می‌توانید طرح دلخواه خود را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین چیدمان مبلمان برای پذیرایی ال شکل

ایجاد بافت برجسته روی دیوار

با استفاده از انواع مواد می‌توانید روی دیوار بافت‌های برجسته زیبایی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید با ترکیب مل و چسب چوب، نقوش برجسته و زیبایی خلق کرده و روی دیوار پیاده‌سازی کنید. برای ساخت غلتک یا شابلون می‌توانید از انواع وسایل ساده مثل مقوا یا قوطی‌های مختلف استفاده کنید.

نقاشی روی دیوار با بافت برجسته

ایجاد طرح حصیری روی دیوار

این مدل نقاشی برای دیوار اتاق خواب بسیار پرطرفدار است. البته نیاز به دانش نقاشی و شناخت سایه‌ها دارد. اما شما می‌توانید با تهیه طرح روی نرم‌افزارهای طراحی و پیاده کردن آن روی دیوار، راحت‌تر کار رنگ‌آمیزی را انجام دهید.

نقاشی روی دیوار به روش قطره‌پاشی

در این روش قطره‌ها به صورت نامنظم روی دیوار رنگ‌آمیزی شده پاشیده می‌شوند و طرح جالبی را به وجود می‌آورند. این روش رنگ‌آمیزی برای دیوار اتاق خواب بیشتر پیشنهاد می‌شود. با در نظر گرفتن کنتراست رنگی، می‌توانید طرحی فوق‌العاده زیبا برای تزیین دیوار خانه خود ایجاد کنید.

پتینه کاری روی دیوار

پتینه روی دیوار با ابزار و رنگ‌های مختلفی انجام می‌شود. همچنین می‌توانید برای تزیین دیوارهای پذیرایی و نشیمن، طرح‌های طبیعی مثل سنگ مرمر اجرا کنید. این روش نقاشی روی دیوار برای خانه‌های قدیمی بسیار مناسب است. چرا که عیوب روی دیوارها را پوشش می‌دهد. انواع روش‌های پتینه کاری دیوار عبارتند از:

  • پتینه ابر و بادی
  • پتینه مشبک
  • پتینه با خطوط صاف یا مورب
  • پتینه به روش کلاسیک

نقاشی روی دیوار با روش پتینه کاری

سخن پایانی

ایجاد تنوع در طراحی دیوارهای خانه، به زیباتر شدن فضاها کمک کرده و به آن‌ها هویت مستقلی می‌بخشد. می‌توانید در فضاهای مختلف خانه مانند نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب، انواع روش‌های نقاشی روی دیوار را امتحان کنید و به این وسیله خانه‌ای پرانرژی و خاص داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 622

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه بروجردی‌ها،شاهکاری از هنر و معماری ایرانی

خانه بروجردی‌ها، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر …