قدیمی‌ترین نقشه گنج دنیا در یکی از زیباترین مناطق فرانسه!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه چیزی در دنیا وجود دارد که دانستن درباره آن شما را بسیار جذب خواهد کرد؟ تابه‌حال به داشتن یک گنج بی‌پایان فکر کرده‌اید؟ اگر یک نقشه گنج در دست داشتید با آن چه کاری می‌کردید؟ این مطلب یک ماجراجویی جذاب است.
نقشه گنج

نقشه گنج یک موضوع بسیار پرطرف‌دار و محبوب است. پادشاهان گذشته با ثروت‌های فراوان و بی‌انتهای خود یکی پس از دیگری سقوط می‌‎کردند و این ثروت‌ها دست به دست می‌شد تا در مکانی امن دفن شود و دست کسی دیگر به آن نرسید. حالا پس از گذشت هزاران سال در منطقه توریستی لومان فرانسه سنگی پیدا شده که خبر از قدیمی‌ترین نقشه گنج دنیا می‌دهد. همراه دلتامگ به یک ماجراجویی جذاب داشته باشید.

نقشه گنج

لوهان در واقع روستایی در شمال غربی فرانسه است که در بخش برتانی این کشور قرار گرفته است. قدمت سکونت در این شهر بسیار قدیمی فرانسه به عصر برنز یعنی حدود چهارهزار سال پیش برمی‌گردد. سال‌ها پیش در هنگام حفاری باستانی در این منطقه لوح سنگی‌ای کشف شد که قدیمی‌ترین نقشه اروپا به شکل سه‌بعدی بر روی آن حک شده بود.

قلعه های قدیمی منطقه برتانی

این لوح سنگی در واقع در سرداب یک گور قدیمی در یکی از قلعه‌های فرانسه قرار داشته که در حقیقت بخشی از دیوار سرداب را تشکیل می‌داده است به همین دلیل بسیاری بر این باور بودند که به‌احتمال زیاد این لوح یک نقشه گنج واقعی است. از سال 2014 باستان‌شناسان مشغول تحقیق بر روی این لوح سنگی هستند که متعلق به 1900 پیش از میلاد تا 1650 بعد از میلاد مسیح است. گفته می‌شود که قدمت این سنگ حداقل چهار هزار سال است.

در سال 2021 پژوهشگران اعلام کردند که این قطعه‌سنگ در واقع قدیمی نقشه سه‌بعدی یک منطقه شناخته شده در اروپا است که آدرس دقیق مکان‌های باستانی دیگری را نشان می‌دهد. از آن سال یکی از اساتید دانشگاه بریتانی غربی نام این لوح سنگی را نقشه گنج گذاشت! او معتقد بود که استفاده از نقشه‌های قدیمی برای یافتن محوطه‌های باستانی رویکردی جدید و جالب است که تابه‌حال در هیچ کجا استفاده نشده است.

این نقشه گنج قدیمی محوطه‌ای در حدود 30 در 21 کیلومتر در فرانسه را نشان می‌دهد که بررسی آن ممکن است پانزده سال طول بکشد؛ اما آیا در این محوطه می‌توان به یک گنج باستانی رسید؟ دانشمندان هنوز هم مشغول پیدا کردن تکه‌های این لوح سنگی و رمزگشایی آن هستند. آیا واقعا این لوح سنگی نقشه یک گنج قدیمی است یا تنها یک نقشه ساده برای نشان دادن راه به مردمان گذشته بوده است؟

مطلب پیشنهادی:  علائم کم خونی را جدی بگیرید

خرسنگ های کارناک

منطقه برتانی فرانسه زادگاه قدیمی‌ترین نقشه گنج دنیا

یک منطقه فرهنگی با تاریخی غنی و بسیار جذاب در غرب فرانسه است که مملو از اماکن تاریخی زیباست. برتانی لفظ فرانسوی بریتانیاست و به معنای بریتانیا کوچک در مقابل بریتانیای کبیر است. این منطقه در 500 کیلومتری غرب پاریس قرار گرفته است. می‌توانید با سفر به فرانسه و بازدید از جاهای دیدنی پاریس، به برتانی رفته و بزرگ‌ترین لوح سنگی از قدیمی‌ترین نقشه گنج جهان را ببینید. حکاکی‌های روی سنگ دره رودخانه اودت و شبکه این رودخانه در منطقه برتانی را به‌صورت سه‌بعدی نشان می‌دهد. در این منطقه قلعه‌های تاریخی، مناظر سرسبز و چشم‌نواز و آثار به‌جامانده از امپراطوری‌های باستانی را می‌توان دید. این منطقه دقیقا همان منطقه‌ای است که خرسنگ‌های کارناک در آنجا واقع شده است. در مجموعه باستانی کارناک سنگ ردیف‌ها، میز سنگ‌ها، گورپشته‌ها و تک‌سنگ افراشته‌هایی از دوران نوسنگی وجود دارد که بزرگ‌ترین مجموعه این آثار در دنیا هستند.

گنج های کارناک

سخن پایانی

نقشه گنج یکی از جذاب‌ترین نقشه‌های دنیاست که ماجراجویان بسیاری حتی جان خود را برای داشتن یکی از آن‌ها ازدست‌داده‌اند. نقشه گنج در ایران نیز طرف‌داران بی‌شمار خود را دارد. یافتن روستاها و مکان‌هایی که به روستای گنج معروف هستند، در ایران در بین ماجراجویان بسیار محبوب است و این نوع گردشگری نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد.

تعداد کلمات مطلب: 574

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

فیشیال پوست در خانه با کمترین هزینه

از آن‌جایی که هزینه فیشیال در آرایشگاه‌ها بسیار زیاد است تصمیم گرفتیم آموزش فیشیال پوست در…