چرا بشر به علم نجوم علاقمند است؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزی روزگاری قبل از اینکه انسان ها بدانند چه چیزی بالای ابرهای آسمان است، تصور می‌کردند که هر چیزی که در آسمان است (ستاره ها) قلمرو خدای آسمان بوده است و فقط در افسانه ها سعی می کردند هر چیزی را که در آسمان است توضیح دهند. اما کم کم از طریق کشف و آزمون و خطا، آسمان بالای سر ما توسط دانشمندان در همه اعصار به وسیله علم نجوم کشف شد.

امروزه تک تک باورهای سنتی در حال فروپاشی است و انسان ها در مورد علم نجوم و فضا چیزهای بیشتری هم یاد می گیرند.

وران اکتشاف کیهان آغاز شد و دنیای جدید به تدریج آشکار شد و حتی امروز نیز تلاش هایی برای کشف جهان و آسمان بالای سر ما در حال انجام است. مولکول هایی با اشکال مختلف، سیاهچاله های غول پیکر و وحشتناک، کهکشان هایی با اندازه ها و اشکال مختلف و رازهای ناگفته و حل نشده!

اما چه چیزی به مردم این قدرت را داد که از مراحل اولیه نجوم فراتر رفته و چیزهای ناشناخته فضا ​​را کشف کنند؟ تحقق، شجاعت، شکست یا موفقیت آن از چیست؟ این درک عجیب از جهان هستی که جهان را بی نهایت می داند از کجا می آید؟ در ادامه این مطلب از دلتا مگ درباره اینکه علم نجوم از کجا آمد بیشتر صحبت می‌کنیم.

اولین کشف در علم نجوم چه بود؟

متفکران از زمانی که سعی کردند جهان و هستی را درک کنند، به وسعت بی نهایت آن پی برده اند. آنها دریافتند که خورشید در مرکز منظومه شمسی قرار دارد و زمین و سیارات دیگر به دور آن می چرخند. کشف این مفهوم خود سال ها طول کشید و شاید الان برای ما مفهوم بدیهی باشد اما بسیار مهم و مهم است.

اگر امروز نمی دانستیم که منظومه شمسی ما از هشت سیاره، صدها هزار سیارک و میلیون ها دنباله دار تشکیل شده است، می توانستیم تصور کنیم که فقط زمین و پنج سیاره قابل مشاهده با چشم غیر مسلح جهان ما هستند. می توان گفت که اندیشمندان برای دستیابی به چنین فهمی تحول عظیمی را در علم تجربه کردند.

نیرویی که ما را روی سطح زمین نگه می دارد، نیرویی که ماه را همیشه در فاصله معینی از زمین نگه می دارد و همچنین زمین را به دور خورشید می چرخاند، چیزی نیست جز نیروی گرانش که همه ما داریم. می دانید که کشف آن یکی از بزرگترین اکتشافات تاریخ بشر است. ما نمی توانیم به راحتی از گرانش زمین فرار کنیم.

مطلب پیشنهادی:  پرپشت کردن ابرو با رزماری

علم نجوم

اولین کشف بزرگ بشر در نجوم

به همین دلیل است که اولین پرواز برادران رایت در سال 1903 و فرود آپولو 11 روی ماه در سال 1969 از بزرگترین دستاوردهای بشر به شمار می روند. از آن زمان، هزاران ماهواره و صدها کاوشگر و مریخ نورد شروع به تفسیر منظومه شمسی برای ما کرده اند که قبلاً هرگز نبوده است.
دانش ما هنوز در حال رشد است. در سال 2012، فضاپیمای وویجر 1 به فضای بین ستاره‌ای پرواز کرد و دانش ما را متحول کرد. وویجر واقعاً تلاشی بی پایان برای تغییر دیدگاه ما نسبت به جهان و همه چیزهایی است که قبلاً نمی دانستیم.

آخرین تلاش های بشر در علم نجوم

از سال 2022، تلسکوپ فضایی جیمز وب به نقطه لاگرانژی 2 سفر کرد و تصاویری را که قبلاً هرگز دیده نشده بود از اولین کهکشان ها برای ما ارسال کرد. جیمز وب وسعت جهان را به ما یادآوری می کند. سایر تصاویر ثبت شده توسط این پرسپکتیو حضور هزاران کهکشان و ستاره ای را نشان می دهد که در 13.7 میلیارد سال فضا ایجاد شده اند.

علم نجوم

سخن آخر

کیهان با وسعت بی‌نهایتش مکانی است که هر چه بیشتر به وسیله علم نجوم سعی در کشف آن کنیم جذاب‌تر می‌شود. اعتقاد بر این است که جهان بی نهایت است و تلاش ما برای درک بهتر آن هرگز پایان نخواهد یافت.

تعداد کلمات مطلب: 555

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…