دلستر بهتره یا نوشابه؟

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما دلستر بهتره یا نوشابه؟ کدام یک از این دو خاصیت بیشتر وعوارض کمتری دارد؟
دلستر بهتره یا نوشابه

امروزه یک سوال رایج این است که بین نوشابه و دلستر کدام بهتر است. طرفداران آبجو طبی استدلال می کنند که این نوشیدنی به دلیل ویتامین ها و قند کمتر نسبت به نوشابه، انتخاب بهتری است، در حالی که تامین کنندگان سودا این فرض را زیر سوال می برند. در این مقاله دلتا مگ، با ما همراه باشید تا به این سوال که دلستر بهتره یا نوشابه پاسخ دهیم.

نظرات کارشناسان: بررسی علمی دلستر بهتره یا نوشابه؟

منابع علمی و مطالعات نشان می دهد که دلستر سرشار از ویتامین است. ویتامین های C و B موجود در دلستر نقش مهمی در از بین بردن سنگ کلیه دارند. از سوی دیگر، نوشابه ها اغلب دارای عوارضی مانند اختلال در عملکرد کلیه، افزایش وزن و حتی پوکی استخوان هستند. به ویژه نوشابه های مشکی به وضوح مضرتر از نوشابه های نارنجی و سفید هستند.

ارزیابی بر اساس معیارهای تغذیه ای

اگر معیارهایی مانند میزان کالری، قند، چربی و کربوهیدرات ها را بررسی کنیم، می بینیم که کالری نوشابه در این زمینه ها بسیار بیشتر است. برخی از دسرها حتی حاوی قند نیستند؛ زیرا مخمر قند را در طی فرآیند تخمیر متابولیزه می کند.

در دلستر، شکر از منابع طبیعی مانند غلات استخراج می شود. در حالی که نوشابه ها از قندهای خالص یا مصنوعی ساخته می شوند. این تفاوت در منبع قند نکته مهمی در ارزیابی کیفیت غذایی این دو نوشیدنی است.

Is it better dessert or soft drink?

 انتخابی سرشار از ویتامین؛ دلستربهتره یا نوشابه؟

دلستر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات و ویتامین B12 است. این عناصر می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. در مقابل، نوشابه ها اغلب فاقد ویتامین و فقط حاوی مواد افزودنی غذایی یا قندهای تصفیه شده هستند.

مطلب پیشنهادی:  هضم غذا با این گیاه به طور معجزه‌آسایی سریع می‌شود!

طعم تلخ اما با ارزش غذایی

شیرینی تلخ حاوی شکر مالتوز است که از دانه های تخمیر شده تهیه می شود و کالری کمتری نسبت به شکر دارد. این طعم تلخ ناشی از چیزهایی مثل رازک  است که به مذاق همه خوش نمی آید. با این حال، پزشک همیشه  توصیه می کند که اگر به دنبال نوشیدنی کم قند هستید یا دیابت دارید، مالت کلاسیک انتخاب خوبی است.

دلستر بهتره یا نوشابه

دلستر و عوارض احتمالی گوارشی

از دست دادن برخی از افراها می تواند منجر به عوارض گوارشی مانند ورم معده و رفلاکس معده شود. علاوه بر این، نرمی دلستر همچنین می تواند منجر به افزایش وزن و پوسیدگی دندان شود. بنابراین مصرف دلستر بدون افزودنی های قندی (ملت کلاسیک) ترجیح داده می شود.

سخن آخر

مطالعات نشان می دهد که دلستر از نظر محتوای قند و کالری، انتخاب بهتر و سالم تری نسبت به نوشابه ها است. آبجو طبی حاوی مالتوز قند طبیعی است که از دانه های تخمیر شده به دست می آید و کالری کمتری دارد و برای کسانی که به دنبال نوشیدنی های کم قند یا مبتلا به دیابت هستند، انتخاب خوبی است.
اگرچه دلستر عوارض گوارشی دارد، اما با مصرف متعادل و بدون افزودنی های شیرین می توان این عوارض را به حداقل رساند. در نهایت، اگر به دنبال گزینه سالم‌تری هستید، دلستر می‌تواند جایگزین خوبی برای نوشابه باشد. به نظر شما چطور؟ دلستر بهتر یا نوشابه؟

تعداد کلمات مطلب: 511

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. امیر

    8 آبان 1402 در 10:20 ق.ظ

    بسیار بسیار عالی بود. دست شما درد نکند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…