بهترین پارک های تهران از دید گردشگران + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تهران ابرشهری که پایتخت  ایران است و یکی از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود دارای جاذبه‌های بسیاری است. یکی از جاذبه‌های این شهر پرآوازه پارک‌های زیبای آن است. بهترین پارک‌ های تهران همیشه جایی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها، جوانان و کودکان بوده است.

در این مقاله از دلتامگ می‌خواهیم شما را به یک سفر جذاب و مجازی به گوشه‌گوشه شهر تهران ببریم. بهترین پارک های تهران که هرکدام در  گوشه و کناری از تهران قرار گرفته‌اند مکانی زیبا برای فرار از ترافیک و خستگی‌های روزانه پایتخت‌نشینان و حتی گردشگران هستند. در ادامه شما را با جذاب‌ترین پارک‌های پایتخت به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران  آشنا خواهیم کرد.

پارک گفت‌وگو از بهترین پارک های تهران برای پیک ‌نیک

پارک گفت‌وگو که در محله گیشا واقع شده است یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی تهران است که محبوبیت زیادی بین پایتخت نشینان و حتی گردشگران دارد. این پارک که بر اساس طراحی باغ‌های ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و انگلیسی شکل گرفته، محل برگزاری نمایشگاه‌های بسیاری است. همچنین در این پارک می‌توانید تندیس مشاهیر و مفاخر بسیاری از ایرانیان بزرگ؛ مانند سعدی، رودکی و مدرس در این پارک دیده می‌شود.

پارک ساعی از بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

ساخت پارک ساعی در سال 1342 آغاز شد و در نهایت ده سال بعد درهای آن به روی عموم باز شد. مساحت این پارک دوازده هکتار است که توسط حسین محجوبی ساخته شده است. پارک ساعی یکی از پارک های خاطره‌انگیز و نوستالژیک تهران است.

پارک‌شهر از بهترین پارک های تهران برای کودکان

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پارک‌های تهران، پارک‌شهر است که در بخش مرکزی پایتخت قرار گرفته است. پارک‌شهر واقع اولین پارک ساخته شده در تهران است که در آن می‌توانید درختانی کهن‌سال با تنوع بسیار را مشاهده کنید. این پارک علاوه بر اینکه محلی برای بازی کودکان دارد، دارای یک کتابخانه قدیمی و غنی از کتاب‌های فرهنگی است.

پارک شهدای خلیج فارس

پارک دانشجو از پارک های زیبای تهران

پارک دانشجو یکی از زیباترین پارک‌های پایتخت است که بعد از انقلاب کاربردی فرهنگی یافته است. این پارک قبل از انقلاب با نام بوستان پهلوی شناخته می‌شد و امروزه در نزدیکی مجموعه تئاتر شهر واقع شده است.

پارک شهدای خلیج‌فارس از بهترین پارک های تهران در شب

یکی از زیباترین پارک‌‌های تهران که با داشتن یک دریاچه مصنوعی نمایی بی‌نظیر به پایتخت بخشیده، پارک شهدای خلیج‌فارس است. اگر با این سوال مواجهید که دریاچه چیتگر کجاست باید آدرس این پارک را به شما بدهیم. از آنجایی که پارک شهدای خلیج‌فارس در نزدیکی چیتگر واقع شده آن را با نام دریاچه چیتگر نیز می‌شناسند.

مطلب پیشنهادی:  خواص سبوس برنج برای درمان قطعی ریزش مو

پارک هنرمندان تهران، پارکی قدیمی و زیبا

در لیست پارک های زیبا و جذاب تهران نام پارک هنرمندان نیز به چشم می‌خورد. این پارک جزء قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های تهران است که به جزء پیاده‌روی و تماشای طبیعت در آن می‌توان اجراهای خیابانی مختلفی را نیز دید.

پارک پرواز، پارک دو طبقه تهران

یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین پارک‌های تهران، پارک پرواز است که چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر تهران در مقابل چشمان بینندگان به نمایش می‌گذارد. این پارک در دوطبقه ساخته شده است. منظره خیره‌کننده این پارک در شب به‌خصوص برای جوانان بسیار جذاب و محبوب است.

پارک قیطریه تهران

پارک قیطریه زیباترین پارک تهران

یکی دیگر از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک قیطریه است که در منطقه یک تهران واقع شده است. فرهنگسرا و نگارخانه ملل، زمین‌بازی برای کودکان، سینمای شش و هفت بعدی، زمین ورزشی، پیاده‌راه مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، رستوران‌ها و… از جمله امکانات پارک قیطریه هستند.

سخن پایانی

بهترین پارک های تهران تنها به همین چند مورد ختم نمی‌شوند و پارک‌های زیبای دیگری مانند پارک بوستان باغ ایرانی، بوستان پردیسان، پارک چیتگر، پارک آب‌وآتش، پارک ملت و پارک جمشیدیه را نام برد.  با رفتن به هرکدام از این پارک‌ها می‌توانید لحظات فوق‌العاده‌ای را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

تعداد کلمات مطلب: 581

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

افراد موفق، بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

آنچه که افراد موفق در ساعات خارج از کار انجام می‌دهند، به طرز قابل توجهی بر موفقیت آن‌ها د…