درمان ریزش مو با این روغن فوق‌العاده

0
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست و استفاده از وسایل حرارتی، ریزش مو به یک مشکل جدی تبدیل شده است. افراد همواره برای درمان این مشکل هزینه‌های زیادی نیز پرداخت می‌کنند.
درمان ریزش مو با روغن رزماری

درمان ریزش مو خواسته اکثر افراد است. احتمالاً درباره مصارف غذایی و دارویی روغن رزماری بسیار شنیده‌اید. سال‌های زیادی است که از این گیاه برای آشپزی و اقدامات پزشکی استفاده می‌شود؛ اما یکی از سؤالاتی که بسیار از ما پرسیده می‌شود آن است که آیا روغن این گیاه برای تقویت موها مفید است؟ همراه دلتامگ باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

درمان ریزش مو با روغن رزماری

تقویت موها و همچنین قطع ریزش مو توسط اسانس روغن رزماری به دلیل وجود خواصی است که در ادامه برایتان آورده‌ایم:

  • خواص ضدالتهابی
  • تقویت سیستم عصبی
  • بهبود گردش خون

اسانس روغن رزماری مانند اسانس روغن نعناع فلفلی باعث گردش خون و در نهایت تقویت موها می‌شود در نتیجه این روغن باعث به بهبود خون‌رسانی و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند.

از اسانس این روغن علاوه بر پرپشت کردن موها می‌توان برای پیشگیری از سفیدشدن زودرس مو و شوره هم استفاده می‌شود. این روغن به رفع خشکی و خارش سر هم کمک می‌کند.

روغن رزماری یکی از روش‌های طبیعی برای درمان ریزش مو است. روغن رزماری خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و تقویت‌کنندگی مو دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رزماری می‌توانند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کنند. در ادامه نحوه استفاده از روغن رزماری برای درمان ریزش مو را برای شما توضیح می‌دهیم:

تقویت موها

مواد موردنیاز:

  • روغن رزماری: می‌توانید از روغن یا اسانس رزماری استفاده کنید. این روغن را از فروشگاه‌های طبیعی و آنلاین می‌توانید تهیه کنید.
  • روغن‌پایه: معمولاً روغن‌هایی مانند روغن‌زیتون یا روغن نارگیل به‌عنوان روغن‌پایه برای مخلوط‌کردن با روغن رزماری استفاده می‌شود.

مراحل:

  • آماده‌سازی: قبل از هر چیز، مطمئن شوید که موها و پوست سرتان خیلی کثیف نیستند. از شامپو و آبگرم برای شستشوی موها استفاده کنید و آنها را خشک کنید.
  • تهیه مخلوط: در یک ظرف مناسب، چند قاشق روغن رزماری با روغن‌پایه مخلوط کنید. نسبت این روغن‌ها معمولاً 1 تا 2 قاشق روغن رزماری به هر چهار قاشق روغن پایه است.
  • اعمال مخلوط روغنی: مخلوط روغنی را به‌آرامی روی پوست سرتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. ماساژ باعث خون‌رسانی در پوست سر شده و مواد مغذی را به موها منتقل می‌کند.
  • وقت مراقبت: موهای خود را با یک دستمال گرم پوشانده و به مدت حداقل 30 دقیقه (می‌توانید تا یک شب) این مخلوط را روی موهای خود بگذارید.
  • شستشو: بعد از اتمام مدت موردنیاز، موهای خود را با شامپو شستشو دهید و از آب گرم استفاده کنید.
  • تکرار: این روند را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.
مطلب پیشنهادی:  تو چک لیست سفر؛ این وسیله‌ها یادت نره!

مهم است به‌خاطر داشته باشید که نتایج ممکن است متغیر باشند و برای هر فرد متفاوت باشد.

روغن را با شامپویتان مخلوط کنید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای تقویت موهایتان با روغن رزماری انجام دهید آن است که مقدار کمی از این روغن را به نرم‌کننده‌ها، لوسیون‌ها یا کرم‌ها اضافه کنید.

به‌ازای هر 30 میلی‌لیتر از محصول، 5 قطره روغن بریزید. حالا محصول را مثل قبل استفاده کنید. همچنین می‌توانید وقتی قبل از مصرف مقداری از هر نوع محصول مو را کف دستتان ریخته‌اید، 2 تا 3 قطره روغن را مستقیماً به آن اضافه کنید.

روغن را با شامپویتان مخلوط کنید

چقدر طول می‌کشد تا روغن رزماری تاثیر داشته باشد؟

معمولا اثرات این روغن برای تقویت موها بعد از یک ماه دیده می‌شود. استفاده منظم از این روغن میزان رشد و حجم مو تقویت می‌کند. یادتان باشد که از ترکیبات متعددی برای تقویت موهایتان استفاده نکنید.

تعداد کلمات مطلب: 545

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

افراد موفق، بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

آنچه که افراد موفق در ساعات خارج از کار انجام می‌دهند، به طرز قابل توجهی بر موفقیت آن‌ها د…