2 روش تهیه خورشت قیمه بدون گوشت + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید خوشمزه‌ترین روش طرز تهیه خورشت بدون گوشت را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

خورشت قیمه جزو آن دسته از غذاهای اصیل ایرانی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و تقریبا جزو غذاهایی است که در مهمانی‌ها و مراسمات خاص از آن استفاده می‌شود؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نوعی خاص از خورشت قیمه مجلسی را به شما معرفی کنیم که در آن از گوشت استفاده نمی‌شود ولی همان مزه و طعم خاص خود را حفظ کرده است؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به گوشت علاقه ندارید و هوس خورشت قیمه کرده‌اید، این مطلب را دنبال کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت قیمه با قارچ

برای تهیه این غذای خوشمزه به 250 گرم لپه، 300 گرم قارچ، 2 عدد پیاز، 2 عدد سیب زمینی، 2 قاشق رب گوجه، 4 عدد لیموعمانی و ادویه خورشت قیمه که شامل فلفل سیاه، زردچوپه، دارچین و نمک است نیاز دارید.

دستور پخت خورشت قیمه

روش‌ها مختلفی برای پخت خورشت قیمه وجود دارد که یکی از آن‌ها تهیه قیمه سیب زمینی با قارچ است؛ شاید برای بسیاری از افراد که تا کنون از قارچ در خورشت استفاده نکرده‌اند این سوال به وجود آید که آیا قارچ آب نمی‌اندازد؟ باید بگوییم که اگر به طور صحیح و به موقع از قارچ در خورشت استفاده کنید نه تنها آب نمی‌اندازد بلکه طعم بسیار لذیذی دارد.

مرحله اول

در ابتدا قبل از آنکه خورشت را بار بگذارید، در یک ظرف مناسب لیموها را سوراخ کرده و نیم ساعت در آب گرم خیس کنید تا تلخی آن از بین برود؛ در این فاصله هم  لپه را تمیز کرده و در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود.

مرحله دوم

در یک قابلمه مناسب دو عدد پیاز را رنده زده و با روغن تفت دهید تا طلایی شود، سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن و آزاد شدن عطر آن، رب گوجه را اضافه کنید و اجازه دهید تا رنگ رب به خوبی باز شود و بعد لپه را به آن اضافه کنید.

خورش قیمه بدون گوشت

مرحله سوم طرز تهیه خورشت قیمه با قارچ

در این مرحله بعد از ترکیب مواد، 3 لیوان آب به لپه‌ها اضافه کرده و اجازه دهید تا با شعله ملایم به مدت 40 دقیقه بپزد؛ در این فاصله نیز سیب زمینی‌ها را خلالی کرد و در روغن سرخ کنید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از طرز تهیه خورش قیمه، بعد از پخت لپه قارچ‌ها را از وسط دو نیم کنید و به همراه لیموعمانی، نمک و فلفل سیاه به خورشت اضافه کرده و اجازه دهید همه مواد به مدت 15 دقیقه باهم بجوشند تا طعم بگیرند؛ در نهایت خورشت شما آماده است؛ این غذای بدون گوشت با برنج می‌تواند طعمی به یاد ماندنی در ذهن شما ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  با این 5 خوراکی چشمانی سالم داشته باشید

طرز تهیه خورشت قیمه با سویا

درست کردن خورش قیمه که طعم و مزه قیمه نذری داشته باشد اصلا کار مشکلی نیست و تنها باید هنگام پخت به چند نکته مهم توجه داشته باشید؛ اگر دوست ندارید که از قارچ به جای گوشت در خورشت استفاده کنید، می‌توانید سویا را جایگزین آن کنید؛ برای تهیه این خورشت خوشمزه و کم هزینه همراه ما باشید.

مرحله اول طرز تهیه خورشت بدون گوشت

در این مرحله از طرز تهیه خورشت قیمه با سویا ابتدا لپه را نیم ساعت در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود؛ و در این فاصله سویاها را به روشی که در ادامه می‌گوییم مانند گوشت قلقلی کنید.

مرحله دوم

برای قلقلی کردن سویا ابتدا پیازها را رنده زده و آب آن‌ها را به خوبی بگیرید؛ سپس سویا، آرد نخودچی، زردچوبه و فلفل سیاه را به ان اضافه کرده و خوب ورز دهید تا منسجم شود و بعد یک ساعت مواد را داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم

بعد از گذشت یک ساعت مواد را از یخچال خارج کرده همه آن را قلقلی کرده و در روغن سرخ کنید؛ سپس در یک قابلمه مانند مراحل بالا پیازها را رنده زده و بعد از طلایی شدن رب و لپه را به آن اضافه و به همراه آب اجازه دهید تا بپزد و بعد در نیم ساعت آخر لیموعمانی و سویاهای سرخ شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خورشت جابیفتد.

خورش قیمه بدون گوشت

نکات مهم هنگام درست کردن خورشت قیمه

  • در صورتی که می‌خواهید این خورشت را بدون گوشت درست کنید، سعی کنید حتما در ترکیب خورشت از زعفران، گلاب و پودر هل استفاده کنید.
  • در صورتی که به لیموعمانی علاقه ندارید می‌توانید از آبلیمو در خورشت استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که ادویه کاری به عنوان یکی از بهترین طعم دهنده‌ها در خورشت قیمه است که می‌تواند طعم خورشت شما را متفاوت کند.

تعداد کلمات مطلب: 764

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…