نسکافه کافی‌شاپی را بدون دستگاه درست کن

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای خوردن یک قهوه با فوم شیر نیاز نیست که حتما به رستوران بروید و یا اینکه در خانه دستگاه قهوه‌ساز داشته باشید؛ با این روش خودتان به راحتی در خانه یک قهوه با فوم شیر درست کنسد.

نسکافه جزو آن دسته از نوشیدنی‌هایی است که در بین مردم طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از بین برده و انرژی لازم را به شما بازگرداند؛ خرید پودر نسکافه برای آن دسته از افرادی که روزانه قهوه مصرف می‌کنند چندان به صرفه نیست؛ بنابراین بهترین راهکار این است که خودتان در خانه پودر نسکافه خانگی تهیه کنید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه پودر نسکافه کیلویی را به شما آموزش دهیم.

پودر نسکافه چیست؟

تاریخچه تولید پودر نسکافه به سال‌ها پیش برمی‌گردد که اولین بار در سال 1930 توسط شرکت Nestlé تولید شد؛ نسکافه یک نوع قهوه خشک و فرآوری شده است که از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود؛ در ابتدا این پودرها با استفاده از دانه‌های قهوه سنتی تهیه می‌شدند؛ اما با گذشت زمان و با توجه به تقاضای روزافزون مردم، شرکت‌های مختلفی به تولید پودر نسکافه پرداختند و روش‌هایی نوین برای فرآوری دانه‌های قهوه و تولید پودر نسکافه به کار گرفتند.

طرز تهیه نسکافه

خواص نسکافه برای بدن

با توجه به اینکه نسکافه برای بدن بسیار مفید است اما توجه داشته باشید که در کنار این مزایا استفاده بیش‌ از اندازه، اعتیاد و اثرات منفی بر روی خواب و سیستم گوارشی دارد؛ علاوه بر آن توجه داشته باشید که بالا و پایین آمدن مقدار قند خون نیز ممکن است تحت تأثیر کافئین قرار گیرد، بنابراین افرادی که مشکلات مرتبط با قند خون دارند باید مصرف آن را با احتیاط انجام دهند. از فواید قهوه می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • تقویت تمرکز و انگیزه: کافئین موجود در نسکافه می‌تواند بهبود حالت تمرکز، کارایی ذهنی و افزایش انگیزه فرد را در مدت کوتاه زمان فراهم آورد.
  • ضد افسردگی: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف معتدل کافئین ممکن است به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل کند و به افراد کمک کند تا بهتر از افسردگی و اضطراب برخورد کنند.
  • بهبود عملکرد ورزشی: مصرف کمی از پودر نسکافه قبل از ورزش می‌تواند تاخیر در خستگی، افزایش تحمل، و بهبود عملکرد ورزشی را تسهیل کند.
  • بهبود عملکرد گوارشی: مصرف معتدل کافئین ممکن است به تحریک سیستم گوارشی کمک کرده و هضم غذا را تسریع دهد.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: قهوه یک منبع قوی آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند در مقابل اثرات زیانبار آزاد رادیکال‌ها محافظت کند.
  • افزایش متابولیسم: کافئین موجود در نسکافه ممکن است متابولیسم (فرآیند سوزاندن کالری‌ها) را افزایش داده و به کنترل وزن کمک کند.
مطلب پیشنهادی:  نشانه های پنهان عاشق شدن پسران

طرز تهیه نسکافه

طرز تهیه نسکافه خانگی

طرز تهیه نسکافه به سبک کافی‌شاپ آن‌هم در خانه کار سختی نیست تنها کافی است با فوت و فن آن آشنا شوید؛ برای تهیه یک نسکافه خوشمزه در صورت تمایل می‌توانید از آب و یا شیر استفاده کنید؛ برای درست کردن نسکافه خانگی برای هر نفر، به یک لیوان شیر، 1 قاشق پودر قهوه فوری و برای تزیین نسکافه نیز به پودر کاکائو و سس کارامل نیاز دارید.

برای تهیه نسکافه با فوم زیاد حتما نیازی نیست که در خانه دستگاه قهوه ساز داشته باشید، چرا که با استفاده از یک همزن هم می‌توانید فوم بسیار خوبی به دست آورید، در ابتدا قهوه را در یک لیوان بزرگ ریخته و یک قاشق آب جوش را به آن اضافه کنید؛ سپس با استفاده از همزن به مدت دو دقیقه قهوه را هم بزنید تا رنگ آن تغییر کند و حالت خامه‌ای به خود بگیر؛ در آخرین مرحله از طرز تهیه نسکافه، نیمی از لیوان را با شیر سرد پر کنید و بعد قهوه فرم گرفته را با استفاده از قاشق به آرامی روی شیر بریزید.

طرز تهیه نسکافه با فوم شیر

روش دوم طرز تهیه نسکافه با فوم شیر

در این روش طرز تهیه ابتدا یک قاشق قهوه را در یک لیوان ریخته و نیمی از لیوان را با آب جوش پر کنید و به خوبی مخلوط کنید تا قهوه در آب حل شود؛ سپس در یک ظرف استیل مقداری شیر گرم بریزید و در همان حالتی که گرم است آن را با استفاده از همزن به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا کاملا فرم گرفته و خامه‌ای شود؛ سپس فوم شیر را روی قهوه بریزید و با استفاده از سس کارامل تزیین کنید. اگر به اینگونه مطالب علاقه‌مند هستید، طرز تهیه کباب کوبیده بدون گوشت را در این مطلب بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 677

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    26 مهر 1402 در 2:39 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. عباس

    27 مهر 1402 در 4:04 ق.ظ

    سلام و تشکر بابت زحماتتون برای تهیه این مطلب مفید و آموزنده 🙏👌👌👌🙏 عباس آقا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

فستیوال پاییزه فانوس‌های کاغذی در تایلند

جشن فانوس تایلند، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های پاییزه تایلند است که از جذابیت بالایی برای…