اسراری که هرگز درباره آبشار نیاگارا نمی‌دانستید + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمتر کسی در دنیا هست که نام آبشار نیاگارا را نشنیده باشد یا دلش نخواهد به این آبشار غول‌پیکر عظیم سفر کند و آن را از نزدیک ببیند. این آبشار پرابهت و عجیب یکی از اسرارآمیزترین آبشارهای دنیاست.

در دنیا شگفتی‌های بسیار و نیز مکان‌های شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که با دیدن آن‌ها حتی مو به تن هرکسی سیخ می‌شود! آبشار نیاگارا یکی از این مکان‌های شگفت‌انگیز و سحرآمیز است که مملو از اسرار عجیب و غیر قابل باور است. دلتامگ در این مقاله پرده از اسرار این آبشار عظیم برداشته است، با ما همراه باشید.

آبشار نیاگارا کجاست؟

بیشتر مردم تصور می‌کنند که نیاگارا تنها نام یک آبشار بزرگ در قاره امریکاست درحالی‌که نیاگارا به مجموعه آبشارهایی در مسیر رود نیاگارا گفته می‌شود که درست در مرز بین کشور کانادا و امریکا واقع شده است. بزرگ‌ترین آبشار این مجموعه، آبشار نعل‌اسبی است که همه آن را به‌عنوان آبشار نیاگارا می‌شناسند. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین آبشارهای دنیاست.

آب رودخانه نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می‌گیرد و به دریاچه انتاریو می‌ریزد.  همان‌طور که قبلا هم گفتیم نیاگارا از مجموع سه آبشار پدیدآمده است. این آبشارها نیز با نام‌های نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی شناخته می‌شوند. در میان این سه آبشار، نعل اسب بزرگ‌ترین و نقاب عروس کوچک‌ترین آنهاست.

آبشار نیاگارا در کدام کشور است؟

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد؛ چراکه بخشی از این آبشارها در خاک امریکا و بخشی دیگر در خاک کانادا واقع شده است. آبشار نعل‌اسبی در ایالت انتاریو  در خاک کانادا و آبشار امریکایی و آبشار برایدل وایل یا همان نقاب عروس در ایالت نیویورک و در خاک امریکا قرار دارند.

آبشار نیاگارا در شب

عجایب نیاگارا

درباره این آبشارهای حقایق و اسرار بسیاری وجود دارد. سالانه 14 میلیون نفر به دیدن این آبشارها می‌روند. قدمت این آبشارها به شانزده هزار سال قبل و به دوره عصر یخ‌بندان برمی‌گردد.

ارتفاع آبشار نیاگارا با طاق پیروزی پاریس و برج کج پیزا در ایتالیا قابل‌قیاس است. این مجموعه آبشارها بیشتر سرعت جریان آب را در میان تمام آبشارهای دنیا دارند به‌طوری‌که سرعت جریان آب در این آبشارها با یک سونامی مقایسه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  معرفی ۴ تا از بهترین جاهای دیدنی کاشان + عکس

چه چیزی در پشت این آبشارهای عظیم مخفی شده است؟

سوراخ شیاطین نام غاری است که بسیاری از راهنماها به‌شدت توصیه می‌کنند که به آن نزدیک نشوید. شاید چندان علمی نباشد؛ اما مردم محلی عقیده دارند که ارواح شیطانی در این غار زندگی می‌کنند. هرکسی هم که جرات نزدیک‌شدن و رفتن به داخل غار را داشته مشکلاتی برایش پیش‌آمده است.

معروف‌ترین داستان درباره این غار به کاشف بزرگ امریکا جناب آقای راسل برمی‌گردد. راسل در قرن‌های گذشته تصمیم به امتحان‌کردن قدرت شیطانی این غار می‌گیرد. ارواح شیطانی به او می‌گویند دست از ماجراجویی بردارد؛ اما راسل باور نمی‌کند و گوش نمی‌دهد و پس از آن دور بدشانسی‌های او شروع می‌شود. بیماری، دزدان دریایی و حتی غرق‌شدن کشتی اکتشافی او همگی بعد از صحبت‌های او در غار با ارواح شیطانی اتفاق می‌افتد تا اینکه در یکی از سفرهایش ملوان‌ها شورش می‌کنند و راسل را می‌کشند. اتفاقات ناگوار دیگری در این غار اتفاق افتاده که باعث شده مردم این غار را نفرین شده بنامند.

آبشار نعل اسبی نیاگارا

سخن پایانی

درباره آبشار نیاگارا اسرار و حقایق بسیاری وجود دارد. صدای آب این آبشار آن‌قدر بلند است که از فواصل بسیار دور هم قابل‌شنیدن است. اولین کسی که از این آبشار به پایین پرید زنی به نام ادسون تیلور بود که خود را درون یک بشکه جا کرد، بشکه را از بالا به پایین پرت کردند و در کمال ناباوری وی زنده ماند. فاصله تورنتو تا نیاگارا تنها 140 کیلومتر است و برای آن اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده است. شهر نیاگارا یا نیاگارا بر فراز دریاچه شهر نزدیک نیاگارا در ایالت انتاریوی کاناداست. آبشارا نیاگارا در لیست عجیب ترین مکان های دنیا جا دارد.

تعداد کلمات مطلب: 581

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…