آیا ناسا همه ما را فریب داده و زمین تخت است؟+ ویدئو

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی از افراد معتقدند که زمین تخت است و دلایل زیادی هم برای این ادعا دارند. اما آیا این ادعا درست است و همه ما توسط ناسا فریب خورده‌ایم؟ توصیه می‌کنیم حتما ویدئوی این متن را ببینید.

حتما شنیده اید که هنوز هم در عصر جدید، افرادی هستند که معتقدند زمین گرد نیست! ممکن است این ادعا، ادعایی احمقانه به نظر برسد؛ اما طرفداران آن آنقدر مصمم هستند باورهای خود را توجیه کنند که سوالاتی را مطرح می کنند که پاسخ آنها به طرز عجیبی بدیهی به نظر می رسد. در این مقاله از دلتا مگ، بررسی می‌کنیم که چقدر حق با آن‌هاست؟ آیا ناسا واقعا همه جهان را فریب داده است؟

باور زمین تخت گرایان

زمین تخت باوران بر این باورند که زمین صفحه ای گرد مانند دیسک است که در مرکز آن قطبی قرار دارد و لبه های آن را کلاهک های یخی پوشانده است. به گفته این افراد خورشید و ماه کوچکتر از زمین هستند و در مداری بیضوی بر روی این زمین مسطح می چرخند و باعث ایجاد روز و شب می شوند. عجیب تر از آن در توجیه جاذبه زمین می گویند زمین با سرعت 9.8 متر بر ثانیه به سمت بالا حرکت می کند و به همین دلیل روی سطح زمین نشسته ایم!

این جنبه افراطی حتی فرود انسان بر روی ماه را نیز به رسمیت نمی شناسد  و به ادعای دانشمند روسی، درباره ادعای روسیه درباره افشای دروغ های ناسا درست است؟بسنده می‌کند و هر مدرکی مبنی بر گرد بودن زمین را رد می کند .(مثل همه سیارات منظومه شمسی گرد هستند و چرا زمین نباید گرد باشد؟) .در هر صورت، چنین ایده هایی در بین مردم رایج است. اگر شما هم می خواهید با ایده های آنان آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم ویدیو مقاله را حتما تماشا کنید.

ماجرای توهین به زمین تخت گرایان

برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی زمین تخت در دالاس در آ به CNN گفتند که سازمان زمین تخت توسط دولت حمایت می شود تا معتقدان به آن را بد جلوه دهد.

انجمن زمین تخت گرایان به CNN پاسخ داد: “ما یک سازمان دولتی نیستیم. ما سازمانی از نظریه پردازان زمین تخت گرا هستیم که مدت ها قبل از بسیاری از تازه واردان به FEIC در این زمینه حضور داشته اند.”

طرفداران زمین مسطح از یک نژاد و ملیت خاص نیستند. دانیل شنتون، رئیس فعلی انجمن زمین تختگرایان، یک لندنی است که در حال حاضر در هنگ کنگ زندگی می کند. رابی دیویدسون، که کنفرانس سالانه بین‌المللی زمین مسطح را سازماندهی می‌کند، یک کانادایی است که با آنچه او «علم‌گرایی» می‌خواند مخالف است.

مطلب پیشنهادی:  چرا آسمان آبی است؟

زمین تخت

آمار تعداد زمین تختگرایان

یک نظرسنجی ملی در سال 2017 توسط Policy Review نشان داد که 1٪ از آمریکایی ها معتقدند زمین صاف است و 6٪ گفتند که مطمئن نیستند.

مقاله ای از کلرادو سان در سال 2018 در مورد کنوانسیون زمین تخت در دنور نشان داد که بسیاری از معتقدان به تئوری های توطئه مختلف اعتقاد دارند، مانند اینکه همه سیاستمداران بازیگر هستند و نیروهای قدرتمند “سایه” جهان را کنترل می کنند.

افراد مشهور گاهی اوقات پیروان زمین تخت را تشویق می کنند. برای مثال، در 25 ژانویه 2016، خواننده رپ بابی ری سیمونز جونیور، با نام مستعار B.o.B. آهنگی به نام Flatline منتشر کرد که در آن با بی‌احترامی از اخترفیزیکدان نیل دی گریس تایسون انتقاد کرد. این حادثه پس از آن رخ داد که این دو نفر، در یک نبرد توییتری بر سر شکل کروی زمین قرار گرفتند. B.o.B فکر می کرد زمین صاف است.

یک روز پیش از آن، خواننده رپ در توییتی نوشت: “هرچقدر هم که قدت بلند باشد، افق همیشه در سطح چشم تو است… متاسفم… من هم نمی خواستم باور کنم.”

در سال 2018، کایری اروینگ، بازیکن NBA، پس از یک جنجال رسانه ای و انتشار پادکستی در سال 2017 که حدس می زد زمین تخت است، مجبور به عذرخواهی شد.

نظریه علمی تخت بودن زمین

نظریه اصلی پشت تخت بودن زمین این است که زمین یک دیسک است که دایره قطب شمال در مرکز و قطب جنوب با دیواره ای از یخ در اطراف لبه آن قرار دارد. گفته می شود کارکنان ناسا از این دیوار یخی محافظت می کنند تا از بالا رفتن یا سقوط افراد از روی دیسک جلوگیری کنند!

بالاخره زمین تخت است یا گرد؟

در ویدئویی که در این متن قرار داده ایم تمام دلایل گرد بودن زمین و یا تخت بودن آن، گفته شده است. برای گرفتن پاسخ سوال خود حتما ویدئو را تماشا کنید. شما چطور؟  شما طرفدار کدام نظریه هستید؟

تعداد کلمات مطلب: 713

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    21 مهر 1402 در 12:26 ب.ظ

    ۱۰۰

    پاسخ

  2. ناشناس

    1 آبان 1402 در 9:04 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

 آیا ارواح واقعی هستند؟

این باور یا ایده که ارواح مردگان با ما می‌مانند، ایده و باوری باستانی است که در داستان‌های…