6 مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی صومعه سرا

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر با استان گیلان آشنایی دارید؟ چند شهر در استان گیلان را می‌شناسید؟ تابه‌حال نام شهر صومعه سرا را شنیده‌اید؟ جاهای دیدنی صومعه سرا را دیده‌اید؟ برای شناختن صومعه سرا با ما همراه باشید.
جاهای دیدنی صومعه سرا

جاهای دیدنی صومعه سرا در استان گیلان به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی توامان در لیست مقاصد پرطرفدار گردشگری جا دارند. تمامی استان‌های شمالی کشور پر از جاذبه‌های حیرت‌انگیزی هستند که دیدن آن‌ها روح شما را جلا خواهد داد. زیبایی‌های این استان‌ها در تک‌تک شهرهای شمالی کشور پراکنده شده است. شهر صومعه سرا یکی از شهرهای زیبا و جاهای دیدنی استان گیلان است که سفر به آن در پاییز، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. دلتامگ در این مقاله به معرفی جاذبه‌های این شهر پرداخته است.

هفت دغنان از جاهای دیدنی صومعه سرا

یکی از رازآلودترین شهرهای باستانی ایران که حالا تنها خرابه‌های آن به‌جا مانده است، شهر باستانی هفت دغنان است. شهری که قدمت آن به 1200 سال پیش برمی‌گردد و از آثار ملی صومعه سرا به شمار می‌رود. از آنجایی که این شهر قدمتی طولانی دارد، در اطراف صومعه سرا می‌توان جاذبه‌های تاریخی بسیاری را مشاهده کرد.

محوطه هفت دغنان در نزدیکی صومعه سرا

مناره آجری کسگر از جاهای دیدنی صومعه سرا

مناره بازار یا مناره آجری کسگر با قدمتی که به دوره سلجوقیان برمی‌گردد یکی دیگر از آثار ملی صومعه سرا محسوب می‌شود. این مناره مخروطی شکل که بخشی از آن در زلزله سال 1369 تخریب و فروریخته است در ابتدا دارای سی متر ارتفاع بوده است.

قطر این مناره در پایه هفت متر و در بخش فوقانی حدود دو و نیم متر است. این مناره مخروطی شکل یک بنای آجری ساده است که در بخش فوقانی اندکی تزیینات آجرکاری دارد. برای دیدن این مناره باید از صومعه سرا به سمت روستای دهکده حدود ده دقیقه رانندگی کنید تا این برج آجری ساده را در کنار جاده ببینید.

فاصله صومعه سرا تا دریا

صومعه سرا یک شهر ساحلی نیست و اندکی از دریا فاصله دارد. نزدیک‌ترین ساحل به صومعه سرا، ساحل شهر بندر انزلی است. برای رسیدن به این ساحل از شهر صومعه سرا که حدود پنجاه کیلومتر از بندر انزلی فاصله دارد باید یک ساعت رانندگی کنید.

مطلب پیشنهادی:  تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر با قطار در مسیر تهران-کرمان

برج آجری یا مناره کسگر

بهترین روستای صومعه سرا

در این شهر سرسبز و زیبا روستاهای بسیاری وجود دارد که همگی دارای مناظری تماشایی و دیدنی هستند. روستای نرگستان، روستای سیاه درویشان، روستای کسما و روستای تاریخی کسگر از محبوب‌ترین و معروف‌ترین روستاهای صومعه سرا هستند. تالاب‌های بی‌نظیر روستاهای نرگستان و سیاه درویشان، حمام تاریخی روستای کسما و سایت‌های باستانی موجود در روستای کسگر باعث محبوبیت و شهرت آن‌ها شده است.

جنگل صومعه سرا

یکی از دیدنی‌ترین جنگل‌های اطراف صومعه سرا پارک جنگلی سیاه کوه است که در نزدیکی روستای سیاه کوه در بخش گوراب زرمیخ واقع شده است. درختان افرای سرسبز و سر به فلک کشیده این جنگل را شکل داده‌اند. طبیعتی چشم‌نواز، آب‌و‌هوایی تمیز و مناظری دیدنی از کوه و جلگه باعث محبوبیت این پارک جنگلی شده‌اند.

پناهگاه حیات‌وحش سلکه از جاهای دیدنی صومعه سرا

در بخش جنوبی تالاب انزلی پناهگاه حیات وحشی با 360 هکتار وجود دارد که دارای دو بخش تالاب و مراتع است. حاشیه‌ مزارع روستاهای هندخاله و صوفیانده از جنوب، رودخانه هندخاله از غرب و رودخانه تراب خانه از شرق و تالاب انزلی از شمال این پناهگاه را احاطه کرده‌اند. سلکه در فصل زمستان از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق اکولوژیک زمستان‌‌گذرانی پرندگان است.

طبیعت زیبای صومعه سرا

سخن آخر

از دیگر جاهای دیدنی صومعه سرا می‌توان به رودخانه پلنگ ور، منطقه تنیان، پل گازروبار، پل خشتی گوراب تولم، تالاب سیاه کشیم و غار خونابکش اشاره کرد که در تمام فصل‌های سال زیبا و تماشایی هستند. شمال کشور در هر فصلی از سال زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که باعث جذب گردشگر از سراسر ایران می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 564

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    11 مهر 1402 در 9:20 ق.ظ

    عالیه، رفتم اونجا خیلی خوبه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خانه اپرای سیدنی با معماری شگفت‌انگیز

خانه اپرای سیدنی، سازه شگفت‌انگیزی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و معماری بسیار بی‌ظیری دار…