چند روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگرچه سیاهی دور چشم خطرناک نیست اما افراد به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند تا چهره‌ای زیباتر داشته باشند.
برای از بین بردن سیاهی دور چشم

برای از بین بردن سیاهی دور چشم راه‌های مختلفی وجود دارد؛ ما در این مطلب از دلتامگ به شما چند راهکار ساده و خانگی آموزش می‌دهیم که با آن بتوانید به مرور زمان سیاهی دور چشمتان را از بین ببرید.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با چند روش ساده

در ادامه به چند روش ساده اما کاربردی می‌پردازیم البته شما باید این روش‌ها را به‌صورت مستمر انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

برش‌های خیار و چای کیسه‌ای

یکی از راه‌هایی که می‌تواند سیاهی دور چشم را کاهش ‌دهد، استفاده از برش‌های خیار است. همچنین چای به دلیل اینکه کافئین و آنتی اکسیدان دارد، می‌تواند به تحریک گردش خون، کوچک شدن رگ‌ها و کاهش تجمعات زیر پوست شما و در نهایت از بین بردن سیاهی دور چشم کمک کند.

دو چای کیسه‌ای سبز یا سیاه را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ خیس کنید. سپس آن‌ها را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یخچال قرار داده و بعد از سرد شدن ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. حالا آن‌ها را برداشته و چشمان خود را با آب خنک بنوشید.

برش‌های خیار و چای کیسه‌ای

استفاده از روغن بادام

یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن سیاهی دور چشم و همچنین کاهش پف آن استفاده از روغن بادام است. روغن بادام به علت خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بهترین انتخاب است.

این روغن دارای رتینول، ویتامین E و K بوده که می‌تواند پوست ظریف و حساس اطراف چشم را بدون تحریک حفظ می‌کند. این مواد طبیعی به انقباض عروق خونی گشاد شده کمک کرده و می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست شود.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با گلاب

گلاب دارای خاصیت جمع‌کنندگی و همچنین روشن‌کنندگی پوست است. اسپری کردن گلاب به دور چشم به‌صورت روزانه معجزه‌ای باعث از بین بردن سیاهی دور چشم می‌شود. حتی اگر کمی از گلاب به داخل چشم پاشیده شود جای نگرانی ندارد و می‌تواند خاصیت شستشو کنندگی برای چشم داشته باشد.

علاوه بر اسپری کردن گلاب دور چشم، می‌توانید یک پنبه را به گلاب آغشته کنید و آن را روی چشم بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه پنبه را از روی چشم بردارید. بعد از این کار نیازی به شستشوی صورت نیست.

رفع سیاهی زیر چشم با لیمو ترش

استفاده از لیمو ترش یک راهکار سریع برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. لیمو ترش دارای ویتامین C  بالایی است که می‌تواند پوست را ترمیم و بازسازی کند. استفاده از آب لیمو محدودیتی ندارد اما اگر دچار سوزش یا خارش شدید باید از استفاده آن خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  سفیده تخم‌مرغ دشمن جوش‌های سر سیاه

برای استفاده از آب لیمو می‌توانید چند قطره از آن را دور چشم بمالید و کمی ماساژ دهید یا این‌که از آب لیمو به صورت ترکیب در ماسک‌های گیاهی استفاده کنید.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با کمپرس سرد

اگر به دنبال درمان خانگی بسیاریبرای از بین بردن سیاهی دور چشم به شیوه سریع و فوری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از کمپرس سرد استفاده کنید. سرما باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند علاوه بر سیاهی پف زیر چشم را هم از بین ببرد. استفاده از این شیوه ساده و با استفاده از موارد زیر انجام می‌شود.

  • خیار خنک
  • دستمال مرطوب
  • کیسه‌ی یخ
  • کیسه‌ی سبزیجات یخ زده
  • قاشق چای خوری سرد

نکته مهمی که باید بدانید آن است که قبل از این‌که کمپرس را روی پوست قرار دهید آن را داخل یک تکه پارچه قرار دهید.

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی زیر چشم

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی زیر چشم

رفع سیاهی اطراف چشم با استفاده از ماسک زردچوبه نیز امکان‌پذیر است. زیرا زردچوبه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد باعث این امر می‌شود.

شیوه استفاده از ماسک زردچوبه برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

برای استفاده از ماسک زردچوبه برای از بین بردم سیاهی دور چشم لازم است که دوقاشق پودر زردچوبه را با گلاب یا آب میوه‌ای مثل آناناس که سرشار از ویتامینE  است ترکیب کرده و یک مایع تقریباً سفت را تهیه کنید.

حالا با کمک فرچه‌ای تمیز آن را اطراف چشمانتان بمالید و اجازه دهید ده دقیقه روی چشم باقی بماد. بعد از این مدت ماسک را از روی صورت بشویید. برای بالا بردن اثربخشی این شیوه می‌توانید دو یا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

سخن آخر

برای از بین بردن سیاهی دور چشم راهکارهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها هزینه بسیار بالایی دارند؛ اما ما در این مطلب به شما چند راهکار خانگی که اثربخشی عالی دارد، آموزش دادیم.

 

تعداد کلمات مطلب: 721

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    9 مهر 1402 در 12:05 ب.ظ

    ریحانه جان ممنون بابت اطلاعات خوب و مفید ..یه سوال داشتم زردچوبه پوست رو زرد نمیکنه ؟؟

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      1 آبان 1402 در 8:50 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، نگران این موضوع نباشید شما می‌توانید با شیر پوست خود را از زردچوبه پاک کنید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    9 مهر 1402 در 12:24 ب.ظ

    سلام …زردچوبه پوست رو زرد نمیکنه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…