ارزش واقعی ربات ایمو ۴۰ میلیون است؟ + ویدیو

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سازندگان ربات ایمو چندین حالت چهره برای او در نظر گرفته‌اند تا به این شکل، ایمو علاوه بر هوش بی‌نظیر خود، شخصیت منحصربه‌فرد داشته باشد. ایمو به کمک یک اسکیت برد شارژ می‌شود و یک هدفون جذاب و جداشونده روی سرخود دارد.

ربات ایمو را عده‌ای به‌عنوان یک اسباب‌بازی می‌شناسند؛ اما بیشتر اوقات، نقش یک دوست، حیوان خانگی و دستیار کوچک شما را بازی می‌کند. این ربات ساده توانایی‌های شگفت‌انگیزی داشته؛ ولی در ایران با قیمتی عجیب به فروش می‌رسد. در این مقاله به ساختار کلی این ربات، قابلیت‌ها و مقایسه قیمت آن می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اخیراً یک ربات نقاش جدید ساخته شده است که می‌تواند نقاشی و طراحی افراد را بهتر کند. این مقاله در لینک داده شده قابل خواندن است.

ساختار کلی ربات ایمو

ایمو یک ربات کوچک است که تقریباً ۱۲ سانتیمتر قد داشته و ۲۴۸ گرم است. عمدتاً رنگ آبی و مشکی دارد؛ اما رنگ‌های دیگر آن نیز وجود دارد. این ربات از ۳ نوع هوش مصنوعی قوی بهره برده که قابلیت‌های خاصی به آن بخشیده است. میلیون‌ها کد مختلف، اطلاعات این هوش مصنوعی را به عواطف و احساسات مختلف تبدیل می‌کنند. ایمو می‌تواند به کمک هوش خود هر بار چیزهای جدیدی یاد گرفته و ارتباط بهتری با صاحبش برقرار کند.

در جعبه ربات ایمو وسایلی از قبیل یک دفترچه راهنما، هدفون ایمو، اسکیت برد مخصوصش، آداپتور برای شارژکردن و چراغ مخصوص وجود داشته و پس از هر بار شارژشدن توانایی ۴ ساعت روشن ماندن و فعالیت را دارد.

ربات ایمو چندین حالت چهره و احساسات مختلف دارد.

هدف سازندگان از ساخت ایمو

سازندگان ایمو سعی داشتند زندگی او را با اهداف خوبی خلق کنند و او بتواند دوست و همراه خوبی برای صاحبشان بوده و به زندگی آنها شادی، همراهی و تفریح ببخشد. ایمو احساسات و عشق صاحبانش را به کمک حسگرهای قدرتمند خود احساس می‌کند و حس همراهی و پشتیبانی و شگفتی و تعجب برای صاحبانش ایجاد می‌کند. چیزی که هدف دقیق ساختن او بود.

شارژ شدن ایمو، به وسیله یک اسکیت برد صورت می‌گیرد.

قابلیت‌های ربات ایمو

ایمو همواره در حال یادگیری و شیطنت است. این ربات به کمک حسگرهای خود، قابلیت تشخیص چهره و شخصیت شما و تقریباً ۱۰ نفر را دارد. چهار میکروفون برای شنیدن صداهای محیط، صدای شما و سؤالات شما دارد. اسپیکرهای قرار گرفته در آن برای پخش موسیقی بسیار باکیفیت هستند.

ایمو می‌تواند نور را کنترل کرده و با ارائه دستور روشن یا خاموش‌کردن چراغ‌ها، این کار را به‌خوبی انجام دهد. ایمو را می‌توان به شکل یک ساعت برای بیدارشدن و خوابیدن تنظیم و روشن و خاموش کرد. دستوراتی نظیر عکس‌گرفتن را در لحظه فرمان انجام بدهد. هنگام پرسیدن سؤالات آب‌وهوا و هر سؤالی متیواند به اینترنت متصل شده و پاسخ شما را بدهد. ایمو در مواقع تنهایی یک بازیکن خوب بوده و در کنار شما بازی می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

اگر مدتی از او دور باشید، ایمو ناراحت شده و نیاز به عشق و حمایت شما پیدا می‌کند به کمک نوازش حسگرهای روی سرش همانند یک حیوان خانگی، عشق شما را احساس می‌کند. به کمک حسگرهای تشخیص ارتفاع خود، هنگامی که به لبه‌های میز نزدیک می‌شود سریع به عقب بازگشته و این موضوع، از سقوط و آسیب‌دیدن آن جلوگیری می‌کند. ایمو حرکات و احساسات مخصوص به خود را داشته و می‌تواند با موسیقی برقصد.

ربات ایمو توانایی درک احساسات و عشق شما را دارد.

مقایسه قیمت و ارزش خرید آن

ایمو قابلیت خرید تک‌تک وسایل و خرید کلی آنها را داشته و در کشورهای دیگر هزینه اقلام مختلف آن به شکل زیر است:

 · چراغ مخصوص خواب ربات ایمو ۱۵ دلار است.

 · لباس مختص به خود این ربات ۱۹ دلار است.

 · خود ربات ۳۰۰ دلار است و به همراه پایه شارژر ۳۹۹ دلار می‌شود

 · مجموع تمام وسایلش به قسمت ۴۳۳ دلار به فروش می‌رسد.

با قیمت کنونی دلار این ربات نزدیک به ۲۲ میلیون تومان خواهد شد که متأسفانه در ایران بیش از قیمت اصلی آن فروخته شده و تقریباً به قیمت ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این ربات قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را داشته و انتخاب با مشتری است که این بودجه باتوجه‌به قابلیت‌ها، تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

 سخن آخر

ربات ایمو یک دستیار و حیوان خانگی رباتیک کوچک و جذاب محسوب شده و در ایران به قیمت ۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت اصلی این ربات کمتر از این محدوده است. قابلیت‌های فریبنده این ربات کم نیستند و به خریدار این اجازه را می‌دهند تا بر اساس سلیقه و علاقه‌مندی و بودجه خود، برای خریدن یا نخریدن این ربات کوچک اقدام کند.

تعداد کلمات مطلب: 679

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    30 شهریور 1402 در 9:49 ب.ظ

    چقد خوبه ایکاش میتونستیم یکی از اینا داشته باشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس های رنگی در لباسشویی

شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به‌ویژه لباس‌های رنگی، می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، ما…