2 روش طرز تهیه کیک هویج و گردو با پف زیاد + ویدئو

1
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای درست کردن یک کیک هویج کافی‌شاپی، تنها کافی است حین پخت به نکاتی که در این مطلب گفته شده توجه کنید.

کیک هویج یکی از انواع کیک‌هایی است که طعم و مزه خاصی دارد و بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند می‌شوند؛ طرز تهیه کیک هویج بسیار ساده است و ترکیب آن با گردو طعم بسیار فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد؛ برای تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه به سبک کافی‌شاپی تنها کافی است به چند نکته توجه داشته باشید؛ اگر به این مدل کیک‌ها علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک هویج

برای تهیه کیک هویج مجلسی به 2 عدد هویج متوسط، 4 عدد تخم‌مرغ، 1/5 قاشق بیکینگ‌پودر، 1/5 لیوان آرد، 1 لیوان شکر، 1 قاشق دارچین، نصف لیوان گردو، نصف لیوان روغن و نصف قاشق چایخوری نمک نیاز دارید.

طرز تهیه کیک هویج و دارچین با پف زیاد

برای درست کردن کیک هویج اسفنجی روش‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما در ادامه روشی را به شما آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن می‌توانید بهترین کیک را برای مهمانی‌های خود درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مرحله اول

در ابتدا لازم است که هویج‌ها را پوست گرفته و رنده کنید؛ سپس در یک کاسه مناسب 4 عدد تخم مرغ‌ را شکسته و به خوبی با همزن ترکیب کنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و به قدری هم بزنید تا مواد پف کند و رنگ آن کرمی شود.

طرز تهیه کیک هویج

مرحله دوم تهیه کیک هویج و گردو

بعد از آنکه همه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، روغن را به آن اضافه کنید و مجدد 1 دقیقه دیگر با دور تند همزن مواد را هم بزنید مواد تخم‌مرغی شما آماده است آن را کنار بگذارید.

مرحله سوم

آرد، بیکینگ پودر و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و سه بار الک کنید؛ سپس آرد را در دو مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کرده و به صورت دورانی هم بزنید؛ توجه داشته باشید که نباید در این مرحله از همزن استفاده کنید چرا که پف کیک می‌خوابد.

مطلب پیشنهادی:  بهشت پنهان از چشم گردشگران در ایران

 

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مورد نظر را با کمی روغن به خوبی چرب کرده و آرد پاشی کنید، اضافه آرد را حتما از قالب خارج کنید؛ سپس فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک هویج

بعد از ترکیب کردن مواد آردی با تخم‌مرغ، هویج‌های رنده شده به همراه گردو را به آن اضافه کنید و فقط در حد ترکیب کردن هم بزنید؛ مواد را در قالب بریزید و چندبار به زمین بکوبید تا هوای درون آن خارج شود؛ سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه قرار دهید و بعد از آن با یک سیخ چوبی امتحان کنید، اگر مواد به سیخ نچسبید آماده است؛ کیک را از فر درآورید و بعد از خنک شدن از قالب درآورید نوش‌جان کنید.

طرز تهیه کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

اگر فر در دسترس ندارید، برای تهیه کیک در قابلمه، یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و کف آن را کاغذروغنی بیندازید؛ سعی کنید که کاغذروغنی‌ را طوری بیندازید که دیواره‌های قابلمه را هم پوشش دهد؛ بعد از آنکه مواد را درون قابلمه ریختید آن را چندبار به زمین بکوبید و بعد درب قابلمه را با دم‌کنی محکم کنید و آن را روی شعله‌پخش کن با حرارت ملایم حدود 40 دقیقه قرار دهید.

تعداد کلمات مطلب: 547

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    2 مهر 1402 در 9:44 ب.ظ

    ممنون ازدستور خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…