عجیب ترین شهرهای جهان که از همه جای دنیا دورافتاده‌اند + ویدیو

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا شهرهای دورافتاده و عجیب زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها به مکان‌هایی مرموز و اسرارآمیز تبدیل شده‌اند. عجیب ترین شهرهای جهان ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از هر نظر نسبت به سایر شهرهای عادی در دنیا متمایز کرده است.

بعضی از عجیب ترین شهرهای جهان دورافتاده‌ترین آن‌ها نیز هستند که ازهرجهت، یا راهی برای رسیدن به آن‌ها وجود ندارد یا مسیر رسیدن به آن‌ها بسیار سخت است. همراه دلتامگ با چند مورد از این شهرهای عجیب و دورافتاده آشنا شوید. نه‌تنها شهرهای عجیب و دورافتاده دنیا که زیباترین مکان های دنیا نیز با مناظر شگفت‌انگیز خود شما را دیوانه خواهند کرد.

جزیره تریستان داکونا از عجیب ترین شهرهای جهان

در کره زمین جاهای دورافتاده زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها در وسط اقیانوس‌ها جای گرفته‌اند و تا کیلومترها به هیچ خشکی‌ای دسترسی ندارند. تریستان داکونا یکی از این جزیره‌هاست که در میان آب‌های اقیانوس رها شده است.

این جزیره آتشفشانی سکونتگاه 258 نفر است که آنجا را وطن خود می‌دانند. با این وجود این جزیره دورافتاده‌ترین نقطه جهان است که در جنوب اقیانوس اطلس قرار گرفته است. اطراف این جزیره را تا هزاران کیلومتر آب پوشانده است.

جزیره بارو در آلاسکا

در شمالی‌ترین قسمت آلاسکا جزیره‌ای به‌ نام بارو 4200 نفر سکنه دارد. این جزیره به‌راستی یک مکان دورافتاده است که با اینکه در خشکی قرار گرفته؛ اما فقط می‌توان با هواپیما به آنجا رفت. هیچ جاده‌ و راه‌آهنی برای این شهر وجود ندارد پس نه با قطار و نه حتی با ماشین نمی‌توان به دیدن این شهر رفت.

جزیره تریستان داکونا

شهر ایتوکورتورمیت از عجیب ترین شهرهای جهان

یکی دیگر از دوردست‌ترین شهرهای جهان شهر ایتوکورتورمیت در گرینلند است که تنها 452 سکنه دارد. تنها غذای مردم این شهر میگو و وال است! در واقع آب‌وهوای این منطقه به‌قدری سرد و یخ‌بندان است که غیر از خرس قطبی هیچ حیوان دیگری در این مکان دوام نمی‌آورد.

مردم این جزیره با هیچ غذای دیگری سازگاری ندارند! به همین دلیل حتی فکر وارد کردن گوشت از شهرهای دیگر هم به فکر آن‌ها خطور نمی‌کند. در واقع معده آن‌ها تنها با گوشت میگو و وال سازگاری دارد!

اویمیاکن در سیبری

یکی دیگر از شهرهای عجیب جهان که به نوعی دورافتاده‌ترین نقطه جهان محسوب می‌شود سیبری است! حتما نام این شهر را زیاد شنیده‌اید؛ اما تمام نقاط آن قابل سکونت نیست. در زمان شوروی سابق حکومت این منطقه را به‌عنوان تبعیدگاه انتخاب کرده بود و برای تادیب مجرمان آن‌ها را به سیبری می‌فرستاد.

مطلب پیشنهادی:  زیبایی‌های حیرت‌انگیز بروجرد را در این مکان‌ها ببینید!

سیزده میلیون کیلومترمربع مساحت این قسمت یخ‌زده از زمین است که 77 درصد از خاک روسیه را به خود اختصاص داده است. نکته عجیب این است که باوجود اینکه سیبری 77 درصد از خاک روسیه را دربرگرفته است؛ اما تنها 27 درصد از جمعیت این کشور پهناور در سیبری زندگی می‌کنند. سرما و یخ‌بندان این منطقه به‌قدری زیاد است که هیچ عمران و آبادانی‌ای در اینجا شکل نمی‌گیرد.

در شرق سیبری شهری به نام اویمیاکن وجود دارد که یکی دیگر از عجیب ترین شهرهای جهان است و تنها پانصد نفر جمعیت دارد. این شهر لقب سردترین شهر دنیا را بر شانه‌های خود یدک می‌کشد و در فصل زمستان تنها سه ساعت روشنایی دارد و در باقی ساعات شبانه‌روز این شهر در تاریکی شب فرومی‌رود.

عجیب‌تر اینکه در فصل تابستان نیز این منطقه اصلا شب ندارد! یعنی بیست و یک ساعت از شبانه‌روز اینجا روز است! رکورد سرما در این شهر به نزدیک منفی هفتاد درجه سانتی‌گراد هم رسیده است. دمای این شهر در روزهای عادی منفی پنجاه درجه سانتی‌گراد است.

شهر اویمیاکن سیبری

سخن آخر

در لیست عجیب ترین شهرهای جهان شهر دیگری در سیبری به نام یاکوتسک با دو و نیم‌میلیون نفر جمعیت، شهر ایکیتوس در پرو که در دل جنگل‌های آمازون واقع شده و شهر زیرزمینی کوبر پدی استرالیا نیز وجود دارند که همگی جزء دورافتاده‌ترین شهرهای دنیا هستند. دسترسی به این شهرها چنان سخت است که گاهی آدمی از رفتن به آن‌ها پشیمان می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 603

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 شهریور 1402 در 6:39 ق.ظ

    خوبه،❤❤❤👏👏👏👌🏻 فقط ای کاش ارزانترین شهر های جهان در کنارش می آوردید🤔

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:58 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما. حتما در مطالب بعدی این مورد را هم بررسی می کنید.

      پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 2:20 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

جاذبه های گردشگری آلانیا ترکیه که حتماً باید ببینید

جاذبه های گردشگری آلانیا این شهر ساحلی در جنوب ترکیه بسیار است؛ اما در این مقاله از مجله د…