بدون ساندویچ‌ساز اسنک مرغ و بادمجان درست کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از سرکار برگشتید و زمان کافی برای تهیه غذا ندارید و یا دوست دارید یک غذای خوشمزه برای دورهمی‌های خود تهیه کنید، این اسنک مرغ و بادمجان را حتما امتحان کنید.
طرز تهیه اسنک مرغ

انتخاب غذا با مرغ بسیار راحت است و شما می‌توانید غذاهای متنوعی را با آن درست کنید؛ اسنک مرغ جزو آن دسته از غذای ساده و سریع است که طعم بسیار دلنشینی دارد و به دلیل ظاهر جذاب، بچه‌ها نیز عاشق آن هستند؛ طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان بسیار راحت است و شما می‌توانید با چند قلم مواد ساده یک اسنک مرغ خوشمزه درست کنید؛ برای آموزش این غذای فوری، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و بادمجان

برای تهیه این غذای خوشمزه به 1 عدد ران و سینه مرغ، 1 عدد برگ بو، 1 قاشق چای خوری نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا، پیاز 1 عدد، سیر 2 حبه، آب 2 لیوان، بادمجان 2 عدد، ریحان 1 دسته متوسط، پیازچه 5 عدد، کره 1 قاشق، لیموترش نصف، سس مایونز 2 قاشق، سس خردل 1 قاشق، پنیرپیتزا به میزان دلخواه و نان تست برای هر نفر یک عدد.

طرز تهیه اسنک مرغ
طرز تهیه اسنک مرغ و بادمجان

روش‌های مختلفی برای تهیه اسنک مرغ وجود دارد و می‌تواند در آن از هر موادی که دوست دارید استفاده کنید؛ اما در ادامه ما از بادمجان برای طرز تهیه اسنک مرغ در ساندویچ‌ساز استفاده کرده‌ایم که طعم آن را بی‌نظیر می‌کند.

مرحله اول

در ابتدا لازم است تا مواد اسنک را آماده کنیم؛ برای این منظور مرغ‌ها را در یم قابلمه ریخته و به همراه برگ بو، نمک، فلفل، پاپریکا و زردچوبه اجازه می‌دهیم مواد به مدت یک ساعت بجوشد تا مرغ‌ها پخته شوند و بوی زهم آن نیز از بین برود.

مرحله دوم تهیه اسنک مرغ

در این فاصله تا مرغ‌ها آماده می‌شوند، به سراغ بادمجان‌ها می‌رویم؛ برای این منظور بادمجان‌ها را شسته و روی گاز بگذارید تا کباب شوند؛ برای اینکه بعدا بتوانید بادمجان‌ها را راحت‌تر بعد از کباب شدن پوست بگیرید، سعی کنید که کلاهک سبز بادمجان‌ها کنده نشود؛ برای کباب کردن بادمجان‌ها می‌توانید از فر هم استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک
مرحله سوم

بعد از آماده شدن بادمجان و مرغ، آن‌ها را خرد کرده و در میکسر بریزید و با هم مخلوط کنید؛ سپس مقداری ریحان تازه و پیازچه را به مواد اضافه کرده و مجدد هم بزنید؛ در نهایت پودر کره و آب لیموی تازه را گرفته و به مواد اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن آن‌ها و یکدست شدن مواد، در ادامه سس مایونز و خردل را با هم مخلوط کنید و به باقی مواد اضافه کنید تا بافت مواد نرم شود.

مطلب پیشنهادی:  تهیه خمیر جادویی بدون خمیر مایه

مرحله چهارم

مواد مخلوط شده را در یک ظرف مناسب بریزید و کنار بگذارید؛ در این مرحله روی هر عدد نان تست مقداری مواد بریزید و آن را در همه قسمت نان پخش کنید؛ سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن ریخته و روی آن را یک نان تست دیگر قرار دهید و با دست مقداری آن را فشار دهید تا مواد به یکدیگر بچسبد.

مرحله پایانی تهیه اسنک مرغ و بادمجان در ماهیتابه

بعد از آنکه اسنک‌ها را آماده کردید، ساندویچ‌ساز را روشن کنید و نان تست را در آن قرار دهید؛ در نهایت بعد از آماده شدن آن را با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید. با سلیقه خودتان با سس کچاپ و یا سس مایونز آن‌ها را تزئین کنید؛ در صورتی که ساندویچ‌ساز ندارید، می‌توانید ساندویچ‌های تست را که آماده کردید، آن را در ماهیتابه بچینید و روی آن را یک جسم سنگین قرار دهید وقتی که یک طرف ساندویچ گریل شد برگردانید و طرف دیگر آن را گریل کنید؛ اگر دوست دارید غذاهای فست‌فودی را در خانه درست کنید، طرز تهیه مرغ سوخاری را در این مطلب ببینید.

تعداد کلمات مطلب: 580

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …