طرز تهیه کوکو اسفناج و پیازچه + ویدئو

0
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر مشکل کم خونی دارید یا به اسفناج علاقه دارید، این روش طرز تهیه کوکو را حتما امتحان کنید.

کتلت جزو غذاهای ساده و اقتصادی است که در زمان کمی آماده می‌شود؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد خصوصا شاغلین به آن علاقه دارند؛ طرز تهی کوکو بسیار راحت است و می‌توان آن را با مواد مختلفی که در خانه دارید آماده کنید؛ اما یکی از خوشمزه‌ترین نوع آن کوکو اسفناج است که برای بدن بسیار مقوی بوده و کاملا اقتصادی است؛ اما یکی از مشکلاتی که هنگام سرخ کردن کوکو با آن مواجه هستیم، کف کردن روغن است؛ به همین منظور تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه کوکو اسفناج و علت کف کردن روغن را برای شما شرح دهد.

مواد لازم برای تهیه کوکو اسفناج

  • سیب زمینی                        4 عدد
  • پیاز                                    یک عدد
  • تخم مرغ                             3 عدد
  • نمک ، فلفل و زردچوبه            به میزان لازم
  • استفاج خرد شده                  300 گرم
  • آرد                                     2/5 قاشق
  • سیر                                   2 حبه
  • پیازچه                                 4 عدد

طرز تهیه کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج با سیب زمینی پخته

کوکو اسفناج جزو آن دسته از غذاهای سنتی ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد؛ استفاده از اسفناج در این کوکو باعث شده ارزش غذایی آن بالا رود؛ اگر مشکل کم خونی دارید، استفاده از این غذا را در برنامه روزانه خود قرار دهید؛ روش پخت کوکو اسفناج به صورت زیر است:

مرحله اول

در ابتدا 4 عدد سیب زمینی را شسته و آبپز کنید و پوست آن را بگیرید؛ سپس پیاز، پیازچه و سیر را به صورت نگینی خرد کنید؛ اگر دوست ندارید پیاز و سیر را در غذا احساس کنید می‌توانید آن را رنده کنید.

مرحله دوم پخت کوک  اسفناج خوشمزه

بعد از خرد کردن پیاز به سراغ اسفناج‌ها می‌رویم؛ توجه داشته باشید که اسفناج‌ها نباید زیاد خرد شود چرا که آب انداخته و کوکو را خراب می‌کند.

کوکو اسفناج و پیازچه

مرحله سوم

بعد از خرد کردن اسفناج آن‎‌ها را کنار گذاشته و در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید؛ سپس پیازها را در آن ریخته و به قدری تفت دهید که فقط رنگ پیازها تغییر کند؛ بعد از تغییر رنگ پیازها، پیازچه را به آن اضافه می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:  ظرف ۱۰ دقیقه یک دسر خوشمزه درست کنید

مرحله چهارم

در این مرحله از تهیه کوکو اسفناج بعد از آنکه یک الی دو دقیقه پیاز و پیازچه را تفت دادید و کاملا نرم و کاراملی شدند، سیرهای خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم؛ بعد از آنکه عطر سیب آزاد شد به آن زردچوبه می‌زنیم.

مرحله پنجم

بعد از اضافه کردن ادویه‌ها به پیاز، اسفناج‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم؛ توجه داشته باشید که راز خوشمزگی کوکو اسفناج مجلسی این است که اسفناج‌ها بیش از اندازه سرخ نشوند و فقط در حدی تفت داده شوند که عطر مواد به خرد آن رفته و کمی نرم شود.

مرحله پایانی تهیه کوکو اسنفاج و پیازچه

بعد از تفت دادن همه مواد، شعله گاز را خاموش کرده تا مواد خنک شود و بتوانیم آن را با مواد کوکو ترکیب کنیم؛ تا خنک شدن اسفناج‌ها سیب زمین‌های پخته را رنده زده و به اسفناج اضافه کرده؛ سپس دو قاشق غذاخوری پر به آن آرد بزنید، ادویه‌ها را اضافه کرده و در آخر تخم مرغ را به مواد اضافه می‌کنیم و به خوبی هم می‌زنیم.

بعد از ترکیب شدن مواد از آ به اندازه یک گلوله برداشته شکل دهید و در روغن سرخ کنید؛ توجه داشته باشید که تمام مواد پخته است و در حدی که کوکو اسنفاج ها تغییر رنگ دهد کافی است و می‌توانید آن را سرو کنید.

کف کردن روغن هنگام تهیه کوکو اسفناج

علت اصلی کف کردن روغن هنگام سرخ کردن

برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام سرخ کردن مواد غذایی مانند بادمجان، کوکو و … روغن کف می‌کند؛ علت کف کردن روغن، رطوبتی است که در سطح همه مواد غذایی وجود دارد و هنگام تماس با روغن داغ باعث کف کردن روغن می‌شود؛ برای حل این مشکل کافی است تا جایی که می‌شود آب مواد غذایی مانند کوکو سبزی، ماهی و بادمجان گرفته شود؛ علاوه بر آن می‌توانید هنگام سرخ کردن مواد یک قاشق چوبی داخل روغن قرار دهید تا روغن کف نکند. اگر به طرز تهیه کوکوهای مختلف علاقه دارید، طرز تهیه کوکو مرغ را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 767

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …