طرز تهیه فلافل خانگی بدون نیاز به نخود

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر زمان کمی برای درست کردن غذا دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مدل طرز تهیه فلافل را آماده کنید.
طرز تهیه فلافل خانگی

فلافل از غذاهای سنتی و محبوب در خاورمیانه است که با رسپی‌های مختلفی آماده می‌شود؛ فلافل آبادانی در ایران بسیار معروف است و معمولا در طرز تهیه فلافل آبادانی از نخود استفاده می‌شود؛ اما امروز قصد داریم روشی متفاوت از طرز تهیه فلافل خانگی را به شما آموزش دهیم که در آن به جای نخود، از گوشت مرغ استفاده می‌شود؛ این روش طرز تهیه فلافل بسیار خاص و لذیذ است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد؛ برای آموزش این روش پخت، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه فلافل خانگی

  • سینه مرغ                                 ½ سینه کامل
  • سوسیس                                  1 عدد
  • سفیده تخم مرغ                         1 عدد
  • آرد سفید                                  1 قاشق غذاخوری پُر
  • سس کچاپ                               1 قاشق غذاخوری پُر
  • فلفل دلمه ای                             نصف یک عدد
  • پیاز                                           1 عدد کوچک
  • جعفری خرد شده                        1 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر و پودر پیاز                      به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه                        به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن                           به مقدار کافی

طرز تهیه فلافل ساده خانگی

طرز تهیه فلافل خانگی ساده

برای انتخاب مواد فلافل می‌توانید از مواد غذایی متنوع مانند نخود و یا لوبیا چیتی استفاده کنید؛ اگر معده حساسی دارید، این روش پخت فلافل برای شما هیچ ضرری ندارد و در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود.

مرحله اول

برای درست کردن فلافل در ابتدا لازم گوشت مرغ را به همراه ادویه فلافل که شامل نمک، فلفل و زردچوبه است درون یک قابلمه مناسب قرار داده و به همراه یک عدد پیاز و یک پیمانه آب اجازه دهید روی حرارت ملایم پخته شود.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه رب آلبالو، در ده دقیقه

مرحله دوم طرز تهیه فلافل خانگی

بعد از جوش آمدن آب مرغ، کف روی آن را جمع کرده و دور بریزید؛ این کار باعث می‌‍شود و طعم و بوی زهم مرغ به طور کامل از بین برود و مرغ کامل پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله طرز تهیه فلافل خانگی بعد از پخته شدن گوشت مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و بعد از خنک شدن در غذاساز ریخته و  با استفاده از هر وسیله دیگری آن را کاملا له کنید؛ سپس سوسیس را رنده زده یا درون غذاساز ریخته و با مرغ مخلوط کنید.

طرز تهیه فلافل خانگی

مرحله چهارم

بعد از ترکیب شدن گوشت و سوسیس، سفیده تخم مرغ را به همراه آرد، سس گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به آن اضافه کنید و به خوبی ورز دهید تا کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله از تهیه فلافل خانگی، فلفل دلمه را به مواد میکس شده اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن، جعفری را به آن اضافه کنید؛ برای ظاهر بهتر فلافل‌ها می‌توانید از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی استفاده کنید؛ در این مرحله مواد باید به حالت خمیری دربیاد و روی آن را سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا طعم مواد به طور کامل به خرد هم بروند.

طرز تهیه فلافل خانگی با مرغ

مرحله ششم طرز تهیه فلافل خانگی

بعد از استراحت کردن مواد فلافل، آن را از یخچال خارج کنید و با دست یا با دستگاه مخصوص فلافل آن را شکل دهید؛ سپس در یک تابه گود و یا قابلمه مقداری روغن بریزید؛ توجه داشته باشید که مقدار روغن باید در حدی باشد که فلافل در آن غوطه‌‍ور شود.

مرحله پایانی

بعد از آنکه روغن به خوبی داغ شد، مواد آماده شده را درون آن بریزید و اجازه دهید تا سرخ و طلایی شود؛ سپس برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید؛ در نهایت نیز فلافل شما آماده است و می‌توانید آن را با خیارشور تزیین کرده نوش‌جان کنید؛ اگر به این مدل غذاها علاقه دارید، طرز تهیه کتلت بدون گوشت را امتحان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 734

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …