۵ روش سریع برای خالی‌کردن حافظه گوشی اندرویدی

0
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اطلاعات شما حتی بعد از پاک‌کردن، به مدت ۳۰ روز در گوشی شما ذخیره می‌شوند. برای پاک‌کردن آنها می‌توانید از بخش سطل زباله یا Recycle Bin استفاده کرده و اقدام به حذف کامل فایل‌های غیرضروری خود کنید.
۵ راهکار برای خالی‌کردن حافظه گوشی‌های اندروید

یکی از معضلات مهم گوشی‌های اندرویدی امروز، حافظه کم آنها و مسئله خالی‌کردن حافظه گوشی است که اگرچه راهکار‌ حذف‌کردن اطلاعات برای آن وجود دارد؛ اما راه‌های ساده‌، کوتاه و مؤثرتری هم وجود دارند که شما را به‌یک‌باره از مشکل کمبود حافظه خلاص می‌کنند. برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی نیز می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

۱. پاک‌کردن حافظه پنهان یا Cashe

گوشی‌های اندرویدی شما علاوه بر یک حافظه آشکار برای ذخیره‌سازی اطلاعات، یک حافظه پنهان یا Cashe هم دارند که برنامه‌های اندرویدی برای داشتن عملکرد بهتر، از این بخش از حافظه استفاده می‌کنند. در این روش برای خالی‌کردن حافظه گوشی، به تلفن خود اجازه بارگیری فایل‌های پرحجم را در سرویس‌های ابری نداده و با حذف حافظه پنهان، حافظه بیشتری خواهید داشت. برای این روش مراحل زیر را پیگیری کنید:

  • در بخش تنظیمات گوشی به بخش برنامه‌ها (Apps) بروید. به این شکل همه برنامه‌های گوشی شما نمایان می‌شود.
  • سپس، هر اپلیکیشنی را که خواستید انتخاب کرده و به بخش اطلاعات آن وارد شوید. در این ناحیه، هم قادر به حذف آن برنامه بوده و هم با انتخاب بخش حافظه یا Storage و بعد با انتخاب گزینه Clear data یا Clear Cache حافظه گوشی خود را سبک‌تر کنید.

گوشی‌های موبایل، حافظه پنهان دارند.

۲. پاک‌کردن فایل‌های تکراری و پرحجم

یکی از قابلیت‌های کمتر شناخته شده گوشی‌های هوشمند، قدرت شناسایی فایل‌های تکراری و حجیم آن است. برای خالی‌کردن حافظه گوشی به این روش، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در گوشی‌ها سامسونگ به بخش تنظیمات یا Settings بروید. پس آن، بخش حافظه یا Storage را بیابید. می‌توانید این بخش را در بالای موبایل خود در بخش نوار جستجو نیز نوشته و پیدا کنید. در گوشی‌های شیائومی، به بخش File Manager رفته و بر روی سه‌نقطه سمت بالا و چپ موبایل خود کلیک کنید. بعد از آن گزینه Deep clean را انتخاب نمایید.
  • در قسمت Deep clean اندروید ۱۱ یا در گوشی‌های شیائومی بخش photos و بعد Duplicate photos فایل‌های تکراری نمایش داده می‌شوند. تنها کافی است که تصمیم بگیرید که کدام مورد را پاک خواهید کرد.
  • همچنین برای شناسایی فایل‌های پرحجم، در بخش Large files و در شیائومی Big files می‌توانید تمام فایل‌های سنگین را شناسایی کرده و حذف کنید.

یافتن فایل‌های پرحجم راهی برای خالی‌کردن حافظه گوشی

۳. استفاده از برنامه‌هایی برای خالی‌کردن حافظه گوشی

به جز اقدام دستی برای پاک‌کردن گوشی، برنامه‌هایی هم هستند که برای راحت‌تر کردن این کار به شما کمک می‌کنند. برای مثال برای پاک‌کردن حافظه پنهان، برنامه SD Maid خوب عمل می‌کند.

از دیگر برنامه‌های مناسب برای خالی‌کردن فضای گوشی، برنامه Files گوگل است. این برنامه به طور خودکار، محل حافظه شما را بررسی می‌کند و تصمیم نهایی را، به عهده شما خواهد گذاشت. برای استفاده از این برنامه طبق روش زیر عمل کنید:

  • در برنامه مدیریت فایل‌ها به بخش Clean بروید. در این بخش، مقدار حجم پرشده از گوشی و درصد باقی‌مانده آن، قابل نمایش است.
  • به‌منظور حذف فایل‌های غیرکاربردی به بخش Select and free up رجوع کنید. در این حالت لیستی از فایل‌های پیشنهادی نمایش داده می‌شود که می‌توانید هر کدام را، طبق نظر خود انتخاب و حذف کنید.
مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره ماه گرفتگی 6 آبان

از نکات خوب این برنامه، قابلیت پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، در فضای ابری گوگل درایو است که می‌توانید برای خالی‌کردن حافظه گوشی از آن بهره ببرید.

برنامه‌هایی کاربردی برای خالی‌کردن حافظه گوشی وجود دارند

۴. انتقال عکس‌ها به فضای ابری

فضای ابری همان‌طور که از نامش پیداست، یک حجم برای ذخیره‌سازی فایل‌هاست که همواره قابل‌دسترس است و در صورت حذف‌شدن فایل‌ها و عوض‌کردن گوشی نیز، اطلاعات در آن وجود دارد. خدمات این مدل فضاها عموماً رایگان یا با هزینه کم هستند و روشی مطمئن برای نگه‌داری اطلاعات محسوب می‌شوند.

یکی از نمونه‌های خوب برای خالی‌کردن حافظه گوشی، استفاده از Google Photos است. برای اسکن اطلاعات بر روی عکس پروفایل خود کلیک نموده و پس از آن بر روی گزینه Free Up Space کلیک کنید. در این حالت اطلاعات شما اسکن و ذخیره می‌شوند و پس از آن می‌توانید داده‌های ذخیره شده را با خیال راحت پاک کنید.

۵. پاک‌کردن داده‌های ذخیره شده در سطل زباله

تنها با پاک‌کردن اطلاعات معمولی از گوشی، خالی‌کردن حافظه گوشی اتفاق نمی‌افتد. اطلاعات ممکن است به مدت ۳۰ روز در گوشی شما نگهداری شود. این روش، بسیار ساده است کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در بخش تنظیمات یا Settings به سراغ گزینه Battery and device care رفته و بعد به بخش حافظه یا Storage مراجعه کنید. روش دیگر در سامسونگ، با مراجعه به My Files بخش nalyse Storage را برگزینید.
  • با انتخاب قسمت Recycle Bin یا سطل زباله، اطلاعات داخل آن نمایش داده می‌شود. هر بخش گوشی مثل تصاویر، آهنگ‌ها و غیره، زباله‌های خود را دارد. برای انتخاب هر مورد روی آنها کلیک کرده و وارد آن قسمت شوید. گزینه خالی‌کردن یا Empty را بزنید. به این شکل اطلاعات سطل زباله شما برای همیشه حذف خواهند شد.

سخن آخر

بیشتر کردن حافظه گوشی، روش‌های مختلف و بیشتری نسبت به حذف ساده اطلاعات دارد. در این مقاله ۵ راهکار سریع و مطمئن برای خالی‌کردن حافظه گوشی پیشنهاد شد که هر کدام از آنها به نوبه خود، برای بیشتر کردن حافظه گوشی به شما کمک می‌کنند.

تعداد کلمات مطلب: 813

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

جلوگیری از رنگ پس دادن لباس های رنگی در لباسشویی

شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به‌ویژه لباس‌های رنگی، می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، ما…