با کاشتن این ادویه‌ها خانه خود را معطر کنید

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاشت ادویه در خانه یکی از بهترین راه‌ها برای دور کردن استرس از خودتان است و در ضمن با این کار عطر ادویه‌ها را به خانه خود اضافه می‌کنید.
کاشت ادویه در خانه

 آیا می‌دانستید می‌توانید ادویه‌های موردنیاز خود را در خانه بکارید و از گلدان آن به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی مراقبت کنید؟ با کاشت ادویه در گلدان، هم عطر گیاه ادویه را در خانه ایجاد می‌کنید و هم به ادویه ارگانیک محصول خودتان دسترسی دارید. مطمئناً عطروطعم این ادویه با ادویه‌های بازاری خیلی متفاوت خواهد بود. با ما همراه باشید تا 3 نوع ادویه که به‌راحتی در خانه قابل‌کاشت هستند را به شما معرفی کنیم.

 چرا ادویه را در خانه بکارید؟

 نگهداری از گل و گیاهان در منزل استرس را کاهش می‌دهد و حتی باعث افزایش رضایت از زندگی می‌شود. این روزها که زندگی مدرن و ماشینی به اعصاب و روان همه ما نفوذ کرده است، نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی یکی از واجبات به شمار می‌آید. گیاهان ادویه عطر و بوی بسیار خوبی دارند و حتی می‌توانید از محصول آن‌ها برای پخت‌وپز استفاده کنید. به نظر شما انجام این کار لذتی ندارد؟ پس اجازه دهید در ادامه این چهار ادویه را به شما معرفی کنیم:

 کاشت هل در گلدان

 برای کاشت ادویه در خانه، کاشت هل در گلدان یکی از جذاب‌ترین‌هاست. این گیاه خوشبو و دوست‌داشتنی از طریق بذر در یک گلدان مناسب کاشته می‌شود. برای انجام این کار فقط نیاز است که مقداری خاک حاصلخیز و بذر تازه گیاه هل را تهیه کنید. از طرف دیگر شرایط محیط کاشت این گیاه بسیار مهم است.

 گیاه هل فواید بسیار زیادی دارد که اگر برخی از آن‌ها را بدانید قطعاً شگفت‌زده خواهید شد. به‌عنوان‌مثال این گیاه برای آرامش اعصاب، رفع استرس و تقویت معده بسیار مفید است. حالا بیایید ببینیم کاشت این ادویه در گلدان به چه صورت انجام می‌شود.

کاشت ادویه در خانه کاشت هل

 مراحل کاشت هل، کاشت ادویه در خانه

  1.  بهتر است این کار را در اواخر فصل تابستان یا حداکثر اوایل پاییز شروع کنید. یک گلدان با سطح مقطع بزرگ انتخاب کنید که ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. بهتر است گلدان سفالی را انتخاب کنید.
  2.  یک خاک ترکیبی که ترکیبی از خاک باغچه، کوکوپیت، پیت ماس و کود پوسیده دامی باشد را در گلدان بریزید. اگر از کمی ماسه هم در این خاک استفاده کنید، بهتر است؛ زیرا زهکشی گلدان مناسب‌تر می‌شود.
  3.  حالا باید بذر هل را بخیسانید، برای این کار کپسول آن‌ها را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس می‌توانید بذرها را از آن‌ها خارج کنید. کمی آن‌ها را زیر آب بشویید تا حس چسبناکی‌شان از بین برود و دو روز در آب آن‌ها را بخیسانید.
  4.  مرحله آخر، کاشتن بذرها است. با یک آبپاش خاک آن را به‌خوبی مرطوب کنید و بذرها را روی سطح خاک صاف و مرطوب بپاشید و در آخر بازهم کمی روی آن‌ها آب بپاشید.

 نکات مربوط به کاشت ادویه هل در خانه

 گلدان را در یک جای پر از نور غیرمستقیم خورشید نگهدارید.

  •  دمای هوای محیط را بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد کنترل کنید.
  •  گلدان را در معرض باد نگذارید.
  •  همواره خاک گلدان را مرطوب نگهدارید، زمانی آبیاری بعدی را شروع کنید که خاک تازه دارد کمی رطوبت خود را از دست می‌دهد.
مطلب پیشنهادی:  دیوارپوش ماربل شیت، جایگزین جدید سنگ و سرامیک

 کاشت ادویه در خانه، کاشت فلفل سیاه

 فلفل هم یکی دیگر از گیاهانی است که می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه پرورش دهید. فلفل گیاهی با عطر خاص و میوه‌ای زیباست که با نگهداری درست خیلی زود محصولی دوست‌داشتنی می‌دهد. در ادامه آموزش کاشت فلفل سیاه در گلدان را برایتان آورده‌ایم:

  1.  برای شروع کار بذرها را روی یک شانه تخم‌مرغ یا خاک باغچه بریزید و آن را مرطوب کنید تا زمانی که جوانه‌ها رشد کنند. برای این کار می‌توانید از ظرف‌های مخصوص کمپوست هم استفاده کنید. جوانه‌زدن گیاه یکی دو هفته طول می‌کشد.
  2.  زمانی که بذرها جوانه زدند گیاهان قوی‌تر را که دارای حداقل دو برگ هستند باید به گلدان بزرگ‌تر منتقل کنید. سعی کنید ریشه گیاه را در عمق ۵ تا ۱۰ سانتی خاک قرار دهید.

کاشت ادویه در خانه فلفل سیاه

 نکات مهم در خصوص کاشت فلفل در خانه

  •  فلفل در هوای گرم بیشتر رشد می‌کند، به همین علت بهتر است آن را در فصل تابستان بکارید.
  •  زمانی که میوه فلفل رشد کرد، دیگر آن‌ها را در معرض نور شدید خورشید قرار ندهید؛ زیرا باعث تغییر رنگ میوه آن‌ها می‌شود.
  •  فلفل گیاه قوی است؛ اما بهتر است از گلدان آن در برابر شرایط نامساعد جوی مثل تگرگ محافظت کنید.
  •  برای آبیاری این گیاه صبح اول وقت اقدام کنید.
  •  مراقب باشید علف‌های هرز اطراف گیاه فلفل رشد نکنند.

 کاشت آویشن در گلدان

 آویشن هم یک ادویه بسیار خوش‌طعم و هم یک گیاه دارویی با خواص بسیار زیاد است. حتماً خوشحال می‌شوید اگر بدانید می‌توانید این گیاه جذاب را در گلدان بکارید. برای دانستن مراحل کاشت آویشن در گلدان با ما در ادامه همراه باشید:

  1.  بذر آویشن را برای مرحله اول کاشت ادویه در خانه تهیه کنید. می‌توانید از بذر آویشن باغی استفاده نمایید که بالای ۸۵ درصد آن‌ها جوانه می‌زنند.
  2.  بذرها را با تراکم متوسط در گلدان با عمق ۵ میلی‌متر بکارید.
  3.  بعد از اینکه بذرها جوانه زدند باید میان آن‌ها را تنک کنید. تقریباً بین هر نهال با نهال بعدی باید ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر فاصله باشد.
  4.  یک تا دو هفته طول می‌کشد که بذرهای آویشن جوانه بزنند.
  5.  خاک مناسب کاشت آویشن خاکی با بافت متوسط است که آهک زیادی داشته باشد.
  6.  پس از کاشت گلدان آویشن را در مکانی با نور زیاد ولی غیرمستقیم قرار دهید.

کاشت ادویه در خانه کاشت آویشن

 نکات مهم

  •  بهترین زمان برای کاشت ادویه در خانه برای آویشن اواخر ماه اسفند یا اوایل بهار است.
  •  آبیاری گیاه آویشن باید متوسط باشد.
  •  برای رشد این گیاه باید دمای هوا را بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد نگه دارید.

سخن آخر

 در این نوشتار کاشت ادویه در خانه را بررسی کردیم و گیاهان ادویه‌ای که می‌توان آن‌ها را در خانه کاشت به شما معرفی کردیم.

تعداد کلمات مطلب: 918

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…