ترفند تمیز کردن سینک آشپزخانه بدون استفاده از مواد شوینده + ویدئو

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیز کردن سینک آشپزخانه بعد از ظرف شستن یکی از کارهای اساسی است اما با این وجود بعد از چند روز مشاهده می کنیم که سینک لکه دارد. در ادامه ترفند موثری معرفی می‌کنیم تا به کمک آن سینک تمیز و براقی داشته باشید.

 تمیز کردن سینک آشپزخانه از آنجایی مهم است که اکثر خانم‌های خانه احساس می‌کنند که اگر بعد از ظرف شستن، سینک برق نزند کار ظرف شستن ناتمام مانده است! یک سینک استیل تمیز نکته کلیدی یک آشپزخانه زیبا و مرتب است؛ اما به دلیل کاربرد زیاد سینک و قراردادن ظرف‌های چرب درون آن معمولاً گاهی لک می‌شود و ظاهر بدی به آشپزخانه شما می‌دهد. ازاین‌رو بر آن شدیم تا در این نوشتار ترفند تمیز کردن سینک آشپزخانه را به شما بگوییم تا با انجام این ترفند از برق‌زدن سینک خود لذت ببرید.

 ترفند تمیز کردن سینک آشپزخانه با مراحل زیر

 یک سینک درخشان و تمیز می‌خواهید؟ مراحلی که در این بخش می‌گوییم را انجام دهید.

 مرحله اول: شستن سینک

 پس از شستن تمام ظرف‌ها سینک را با آب و کمی مایع ظرف‌شویی بشویید و روی تمام چربی‌ها آب گرم بگیرید. توصیه می‌کنیم از دستکش آشپزخانه استفاده کنید و باقی‌مانده غذاها را هم بردارید.

تمیز کردن سینک آشپزخانه

 مرحله دوم: روی سینک جوش‌شیرین بپاشید

 جوش‌شیرین که نام علمی آن بی‌کربنات سدیم است برای تمیز و براق کردن سطوح استیل خیلی خوب عمل می‌کند. شما می‌توانید این پودر را روی سینک و حتی شیرآلات آشپزخانه بریزید. جوش‌شیرین می‌تواند قوی‌ترین لکه‌های چربی را هم در خود حل کند و آن‌ها را از بین ببرد. خیالتان راحت باشد این ماده طبیعی و معجزه‌آسا، اصلاً سطح زیبا و درخشان سینک را خراش نمی‌دهد.

 مرحله سوم: پخش‌کردن جوش‌شیرین در همه جای سینک

 یک دستمال نرم بردارید، آن را مرطوب کنید و با استفاده از آن همه جای سینک را به جوش‌شیرین آغشته کنید. البته اگر از یک فرچه نرم استفاده کنید کارتان کمی راحت‌تر می‌شود.

 مرحله چهارم: آب جوش را روی سینک بریزید!

 می‌توانید درست زمانی که جوش‌شیرین را روی سطح سینک پخش کردید، کتری را آب کنید و روی گاز بگذارید تا آب آن جوش بیاید. وقتی که جوشید زیر آن را خاموش کنید؛ چون برای مراحل بعدی تمیز کردن سینک آشپزخانه به آب جوش سرد شده نیاز داریم!

مطلب پیشنهادی:  تراس خانه خود را با این ایده‌ها زیباتر کنید

 مرحله پنجم: از سرکه سفید استفاده کنید

 برای تمیز کردن سینک آشپزخانه سرکه سفید را روی جوش‌شیرین‌ها بریزید و به صدای آن گوش دهید! سرکه با جوش‌شیرین واکنش می‌دهد و یک ترکیب ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده به دست می‌آید. حالا این ترکیب را با یک اسکاچ یا فرچه در همه جای سینک پخش کنید و سینک را با آن بشویید.

تمیز کردن سینک آشپزخانه

 مرحله ششم: آبکشی آخر سینک

 پس از شستن برای برق انداختن سینک آشپزخانه لازم است که آن را با آب جوشیده سرد شده آبکشی کنید تا همه جوش‌شیرین‌ها و سرکه‌ها از بین بروند. استفاده از آب جوشیده سرد شده به این دلیل است که بوی سرکه را از سینک خنثی می‌کند. شما که نمی‌خواهید سینک آشپزخانه براقی داشته باشید که بوی ترشی بدهد؟

 مرحله هفتم: با یک دستمال نرم سینک را خشک کنید

 اگر این کار را انجام ندهید، لکه‌های آب‌روی سینک باقی می‌مانند و تمامی زحمات شما را به هدر می‌دهند. فقط حواستان باشد که حتماً از یک دستمال نرم و حتی ترجیحاً نخی استفاده کنید.

 سخن آخر

 امروز، با این مطلب تمیز کردن سینک آشپزخانه با مواد طبیعی را به‌صورت گام‌به‌گام به شما آموزش دادیم. شما چه تجربه‌ای در تمیز و براق کردن سینک ظرف‌شویی دارید؟ اگر نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید، قطعاً خوشحال خواهیم شد.

تعداد کلمات مطلب: 546

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    10 شهریور 1402 در 7:42 ب.ظ

    باوایتکس همخیلی. نمیزوبراق میشه

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      11 شهریور 1402 در 12:48 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما و نظر کاربردی که با ما به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …