از بین بردن رسوب کتری با استفاده از نوشابه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای از بین بردن رسوب کتری و سماور نیازی به استفاده از مواد شیمایی و وسایل خطرناک نیست، با چند ماده خانگی به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود چای و دمنوش‌های ما دیگر آن کیفیت سابق را نداشته باشند، وجود رسوب درون کتری است؛ به همین دلیل از بین بردن رسوب کتری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ روش‌های مختلفی برای کندن گچ کتری و رسوب سماور وجود دارد که بسیار ساده و کاربردی هستند. به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد دارید چند مورد از ساده‌ترین آن‌ها را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه رسوب کتری را از بین ببریم؟

با توجه به اینکه روزانه از کتری و سماور بیشتر از باقی وسایل در آشپزخانه استفاده می‌شود، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه هستند، از بین بردن رسوب ضخیم کتری است. برای از بین بردن این جرم‌ها می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید:

از بین بردن رسوب کتری

استفاده از آب یخ برای از بین بردن رسوب نازک کتری

چنانچه مدت زمان کمی است که از کتری استفاده می‌کنید و می‌خواهید رسوب‌ها نازک درون آن را از بین ببرید، بهترین روش استفاده از آب یخ است؛ برای این منظور ابتدا آب درون کتری را خالی کرده و آن را روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تری داغ شود؛ توجه داشته باشید که از گرم شدن بیش از حد کتری خودداری کنید؛ چرا که ممکن است لحیم داخل آن از بین برود؛ سپس مقداری آب یخ درون کتری بریزید، ایجاد این شک باعث کنده شدن رسوبات نازک درون کتری می‌شود.

از بین بردن رسوب کتری با نوشابه

یک روش عالی و کارآمد برای پاک کردن رسوب کتری، استفاده از نوشابه است؛ دیگر نیازی نیست که باقی مانده نوشابه درون یخچال را دور بریزید؛ چرا که با استفاده از آن می‌توانید جرم سطوح مختلف را از بین ببرید؛ برای استفاده از این روش کافی است یک بطری نوشابه را درون کتری خالی کرده و آن را بجوشانید. بعد از جوش آمدن، کتری را خالی کرده و به خوبی آن را با آب تمیز کنید. نوشابه یک روش عالی برای از بین بردن رسوب سماور، نیز محسوب می‌شود.

رسوب کتری

از بین بردن رسوب کتری با جوش شیرین

یکی دیگر از کاربردهای جالب جوش شیرین در نظافت منزل این است که می‌توانید از آن برای از بین بردن رسوب ضخیم سماور و کتری استفاده کنید. برای استفاده از این روش لازم است دو پیمانه جوش‌شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را درون کتری بریزید و اجازه دهید کتری به جوش آید؛ بعد از جوشیدن محلول، آن را درون سینک خالی کنید و سپس با یک قطعه اسفنج تمیز درون آن را به خوبی تمیز کنید.

از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو

یکی دیگر از روش‌های موثر برای از بین بردن رسوب کتری برقی، استفاده از آبلیمو است؛ این مواد طبیعی برای از بین بردن جرم کتری استیل نیز بسیار کارآمد است؛ با توجه به اینکه آبلیمو در هر خانه‌ای پیدا می‌شود پس می‌توان گفت این ترفند، ارزان‌ترین روش برای از بین بردن جرم ضخیم کتری است. برای این منظور لازم است یک عدد لیموی طبیعی بردارید و آن را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و آن را درون کتری پر از آب بیندازید و کتری را روی اجاق قرار دهید تا آب و لیمو باهم بجوشند. در نهایت گاز را خاموش کرده و اجازه دهید کتری خنک شود؛ آنکه خواهید دید که علاوه بر کنده شدن رسوبات بوی بد درون کتری نیز از بین رفته است.

مطلب پیشنهادی:  چند ایده کاربردی برای پنهان کردن شوفاژ در خانه

رسوب کتری

از بین بردن رسوب کتری با سرکه

سرکه برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری یک روش بسیار مناسب است؛ برای استفاده از این روش به یک لیوان سرکه و یک لیوان آب نیاز دارید؛ ( توجه داشته باشید که این مقدار با توجه به اندازه کتری  و سماور شما متغیر است) در این مرحله باید آب و سرکه را باهم ترکیب کرده و درون کتری یا سماور برزید و شعله آن را روشن کنید؛ اجازه دهید یک ساعت این ترکیب درون کتری به جوش آید؛ بعد از گذشت این مدت کتری را خاموش کنید و آب درون آن را خالی کنید؛ در نهایت برای از بین رفتن بوی سرکه داخل کتری را به‌ خوبی بشویید؛ برای اطمینان بیشتر می‌توانید  مقداری آب درون کتری بریزد وقتی به جوش آمد آن را خالی کنید تا بوی سرکه کام از بین برود.

از بین بردن رسوب ضخیم کتری با سیب زمینی

روش موثر دیگر برای رسوب زدایی کتری، استفاده از سیب زمینی رنده شده است؛ با توجه به اندازه کتری خود دو یا سه سیب زمینی را رنده کنید و اجازه دهید با آب به مدت نیم ساعت بجوشد، سپس یک تکه زاج سفید کوبیده شده به آن اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بجوشانید، آب آن را خالی کنید بشویید و بگذارید با آب تازه بجوشد؛ در پایان خواهید دید که رسوب سماور و کتری به خوبی از بین رفته است.

رسوب کتری

از بین بردن رسوب سماور با پوست هندوانه

از بین بردن رسوب کتری با پوست هندوانه، یک روش عالی و کارآمد است؛ با توجه به اینکه در حال حاضر این در بازار به فراوانی وجود دارد، می‌توانید بعد از خوردن هندوانه پوست آن را دور نیندازید. برای از بین بردن رسوب کتری لازم است پوست هندوانه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و درون کتری یا سماور پر از آب بریزید و اجازه دهید به جوش آید؛ بعد از خنک شدن آب درون سماور را خالی کنید، خواهید دید که همراه آب، جرم درون کتری نیز از آن خارج می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم؟

تعداد کلمات مطلب: 895

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…