دلایلی که به شما می‌گویند میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما نیز قصد خرید میز ناهار خوری دارید و نمی‌دانید کدام نوع میز برایتان بهتر است، با ما همراه باشید.
میز ناهارخوری

انتخاب میز ناهارخوری تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید میز ناهارخوری جدید به آن توجه داشت، هماهنگی مدل میز با سبک چیدمان خانه است؛ با توجه به اینکه امروزه تنوع در طرح و مدل میز بسیار است، انتخاب اینکه که آیا میز ناهارخوری گرد بهتره یا مستطیل، کمی دشوار است و نیاز دارد که شما با مزایا و معایب هر دو مدل به خوبی آشنا باشید. به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

میز ناهارخوری گرد برای چه فضاهایی مناسب است؟

یکی از ویژگی‌های میز گرد این است که انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما بیشتر از میز گرد برای خانه‌هایی با طراحی سبک مدرن مناسب است؛ طراحی این مدل میز ناهارخوری‎‌‌ها به گونه‌ای است که افراد هنگام قرار گرفتن بر سر میز، به طور مساوی با یکدیگر فاصله دارند و هیچ کس در جایگاه مرکزی یا حاشیه‌ای قرار نمی‌گیرد. این ویژگی، برای مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و خانه‌های کوچک بسیار مناسب است؛ از سوی دیگر به دلیل عدم وجود گوشه‌ها و حواشی در میز گرد، افراد به راحتی می‌توانند به یکدیگر نزدیک شوند و با هم در تعامل باشند.

میز ناهارخوری

معایب استفاده از میز ناهارخوری گرد مدرن

در کنار مزایای بسیاری که این مدل میزها دارند، بالطبع معایبی نیز دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

محدودیت فضای استفاده

میز ناهارخوری گرد به دلیل شکل گرد و قدرت گرفتن از فضا، ممکن است در فضاهای کوچک محدودیت ایجاد کند و برای جابه‌جایی آن نیاز به فضای بزرگ‌تری باشد. همچنین، در صورتی که تعداد افراد زیادی در اطراف میز قرار گیرند، فضای کافی برای هر فرد ممکن است به خطر بیفتد.

دسترسی سخت به غذا و لوازم ضروری

به دلیل شکل گرد میز، دسترسی به غذا و لوازم ضروری ممکن است مشکل‌تر باشد. در میز ناهارخوری گرد، معمولاً غذا و لوازم ضروری در مرکز میز قرار می‌گیرند و برخی افراد ممکن است دسترسی مستقیم به آنها را داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مشکل برخورد کنند.

میز ناهارخوری

فضای مناسب برای قرار دادن میز ناهارخوری مستطیل

میز ناهارخوری مستطیل را می‌توان در فضاهای مختلف قرار داد، اما بیشتر برای خانه‌هایی با سبک کلاسیک مناسب هستند؛ بنابراین اگر فضای خانه شما به اندازه کافی بزرگ است، انتخاب این مدل میز گزینه مناسبی به شمار می‌آید؛ اما برای انتخاب مکان مناسب میزنهارخوری لازم است قبل از قرار دادن آن به چند نکته توجه داشته باشید:

مطلب پیشنهادی:  7 مدل از جدیدترین پرده‌‌ها برای آشپزخانه

میزناهارخوری

اندازه فضا

میز ناهارخوری مستطیل نیاز به فضای کافی برای قرارگیری دارد. قبل از قرار دادن میز، ابعاد فضای موردنظر را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که اندازه میز با اندازه فضا سازگار است و فضای کافی برای تردد افراد وجود دارد.

شکل و طول میز

بهتر است میز ناهارخوری مستطیل به‌طور موازی با دیوارها یا سایر المان‌ها در خانه قرار گیرد. این باعث می‌شود که میز با فضای اطراف تعادل داشته باشد و به‌صورت هماهنگ در فضا قرار بگیرد. همچنین، توجه کنید که طول میز بر حسب تعداد افرادی است که قرار است در اطراف آن بنشینند. برای مثال حداقل فضای لازم برای هر فرد حدود 60 تا 75 سانتی‌متر به عرض میز است.

دسترسی به میز

مطمئن شوید که فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری به اندازه کافی بزرگ است؛ به گونه‌ای که افراد بتوانند به راحتی و بدون مشکل به میز دسترسی داشته باشند. در نهایت اگر فضای خانه شما کوچک است و دوست دارید از میزنهارخوری مستطیل استفاده کنید، مدل تاشو آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

معایب میز ناهارخوری مستطیل

باتوجه به اینکه میزناهارخوری مستطیل جرو پرفروش‌ترین وسایل خانه به شمار می‌آیند، لازم است با معایب آن نیز آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرید؛ برخی از این معایب عبارتند از:

میز ناهارخوری

نیاز به فضای بیشتر

معمولاً میز ناهارخوری مستطیل به دلیل ابعاد بزرگ‌تر خود، به مقدار بیشتری از فضا احتیاج دارد. این امر می‌تواند در فضاهای کوچک و محدود مشکل ساز شود؛ چرا که با باعث اشغال بیشتر فضا، امکان تردد افراد نیز مشکل می‌شود.

کمبود اتصال

میز ناهارخوری مستطیل برخلاف میزهای گرد، استفاده از اتصالات بین میز و صندلی‌ها را محدود می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در حرکت و جابه‌جایی افراد شود.

شکستن جریان مکالمه

در میز ناهارخوری مستطیل، افراد در طول میز در یک خط قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند جریان مکالمه و تعامل بین افراد را مختل کند.

نقطه تمرکز

میز ناهارخوری مستطیل به دلیل شکل خطی و محور مرکزی قوی‌تر، می‌تواند نقطه تمرکز بیشتری در فضا ایجاد کند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد عدم تعادل و توازن در فضا و چیدمان اجسام دیگر شود.

پیشنهاد مطالعه: راحت‌ترین روش اتوکشی پرده مخمل در 6 مرحله

تعداد کلمات مطلب: 784

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …