رازهای سربه‌مهر اهرام مصر که هیچ‌وقت کشف نشده‌اند

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما هم ساخت اهرام مصر کار انسان‌ها نیست؟ آیا آدم فضایی‌ها در ساخت چنین سازه‌های عجیبی نقش داشته‌اند؟
اهرام مصر

اهرام مصر که تنهاترین عجایب بازمانده دنیا در میان عجایب هفت‌گانه جهان‌اند، همچنان رازهای سربه‌مهر کشف نشده بسیاری دارند. دلتامگ در این مقاله سفری به مصر برای پرده‌برداری از رازهای مگوی اهرام جیزه داشته است، ما را همراهی کنید.

نام هرمهای اهرام ثلاثه

اهرام مصر، به‌عنوان یکی از عجایب جهان باستان، جزء مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در مصر و جهان است. این اهرام در نزدیکی شهرهای قاهره و جیزه در مصر واقع شده‌اند و سابقه‌ تاریخی و فرهنگی غنی‌ای دارند.

فضایی ها

هرم خوفو

هرم خفو بزرگ‌ترین هرم در مجموعه اهرام ثلاثه مصر است. بعضی از باستان‌شناسان قدمت ساخت آن‌ را به دوازده هزار سال پیش نسبت می‌دهند. ارتفاع این هرم بالغ بر ۱۳۷ متر است هرچند پیش‌بینی دانشمندان بیشتر از این مقدار بوده است و ظاهرا در طول تاریخ به علل مختلف از ارتفاع آن کم شده است. هرم خوفو در سال 2550 قبل از میلاد برای پادشاه خوفو، ساخته شد که ساخت آن بیش از بیست سال به طول انجامید. این هرم، بزرگ‌ترین هرم در بین اهرام ثلاثه است و تا قبل از سال 1889 و ساخته‌شدن برج ایفل مرتفع‌ترین سازه ساخت دست بشر بوده است.

هرم خفرع

این هرم در بین اهرام مصر دومین هرم مرتفع است که به دودمان چهارم مصر برمی‌گردد. همچنین هرم خفرع سالم‌ترین هرم در بین هرم‌های جیزه است که شکل هرمی آن بیشتر محفوظ مانده است.

هرم منقرع

کوچک‌ترین هرم در این مجموعه، هرم منقرع است که قدمت آن نیز به دودمان چهارم مصر می‌رسد.

زیبایی هرم ها

چه رازهایی در پس ساخت اهرام مصر وجود دارد؟

یکی از رازهای عجیب ساخت این اهرام چگونگی استفاده از بلوک‌های عظیم سنگی است. جابه‌جایی این بلوک‌ها با وسایل نقلیه مدرن و امروزی نیز کار بسیار سخت و پر چالشی به نظر می‌رسد درحالی‌که این کار عظیم در سه هزار سال پیش قطعا غیرممکن بوده است.

ظاهرا ایده خلاقانه مصری‌های برای جابه‌جایی این قطعات، ساخت یک کانال آبی و انتقال بلوک‌ها از طریق آب، سورتمه و شن‌های روان بوده است. بااین‌حال چگونه بدون کمک از ابزارآلات مکانیکی این بلوک‌ها را در جای خود قرار می‌دادند؟

مطلب پیشنهادی:  جلوگیری از ریزش مو با ترکیب چند روغن گیاهی

برای این کار هم مصریان ظاهرا با استفاده از غلتک‌های چوبی، ستون‌های چوبی یا سورتمه در طول مسیرهای شیب‌داری به نام رمپ، بلوک‌های شانزده تنی را جابه‌جای می‌کرده‌اند.

یک راز دیگر در مورد چرایی توقف ساخت اهرام مصر است. اینکه به چه علت مصریان به‌صورت ناگهانی دست از ساخت هرم‌های کوچک و بزرگ برداشتند نیز رازی است که علت آن هنوز ناشناخته مانده اما می‌توان دلیل آن را تغییرات مذهبی در 1500 سال پیش مصر دانست.

جابه جایی بلوک ها

علاوه بر ارزش تاریخی، معماری و فرهنگی خود، اهرام مصر الگوی برجسته‌ای از توانمندی مصریان باستان را نشان می‌دهد. ساخت این هرم‌ها نیاز به‌دقت و مهارت فنی بسیار بالا داشته است و نشانگر توانایی مصریان باستان در مهندسی و ساختمان‌سازی است.

اهرام مصر بیشتر از جنبه‌های توریستی و تاریخی نمادی از قدرت و امپراطوری فراعنه بوده و به‌عنوان عنصری از هویت و فرهنگ مصر باستان شناخته می‌شود. این سازه‌های باستانی از هزاران سال پیش به ما خبر می‌دهند.

همچنین، اهرام مصر تاثیر قابل‌توجهی در هنر و معماری جهانی داشته‌اند. طراحی و ساخت این هرم‌ها الگویی برای ساختمان‌ها و آثار هنری در سراسر جهان شده است. از چین و هند تا آمریکای لاتین و اروپا، تاثیر اهرام مصر در طراحی معماری قابل‌مشاهده است.

دیدن هرم‌های مصر و کشف تمدن باستانی آنها، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. علاوه بر اهرام، در مجاورت آنها می‌توانید به دیدن موزه‌ها، معابد و سایر بناهای باستانی مصر نیز بروید.

صورت های فلکی

پیشنهاد مطالعه: تکیه معاون الملک بنای نفیس دوره قاجار در کرمانشاه

تعداد کلمات مطلب: 582

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…