5 نکته مهم برای نصب چمن مصنوعی در تراس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بالکن خانه شما محیطی برای قرار دادن وسایل اضافه است، وقت آن شده که با چند تغییر کوچک محیطی دنج برای استراحت در خانه خود درست کنید و از آن لذت ببرید.
چمن مصنوعی

با توجه به اینکه امروزه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی شده و دیگر از آن حیاط‌های باصفا و دلنشین خبری نیست، تزیین تراس آپارتمان‌  اهمیت بیشتری پیدا کرده؛ چرا که شما می‌توانید با چند تغییر کوچک و کم هزینه، برای خود حیاطی باصفا درست کنید؛ یکی از این تغییرات چشم‌گیر استفاده از چمن مصنوعی برای تراس است؛ با استفاده از آن و قرار دادن یک دست میز و صندلی در بالکن، می‌توانید محیطی دنج برای گذراندن اوقات فراغت خود درست کنید. برای شنایی با نحوه نصب چمن مصنوعی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم هنگام نصب چمن مصنوعی در تراس

برخلاف تصور بسیاری از ما نصب چمن‌مصنوعی کار چندان مشکلی نیست و تنها نیاز به رعایت یک‌سری نکات دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام نصب چمن به آن توجه داشت سطح یکنواخت است؛ چرا که نصب جمن‌مصنوعی روی سطح ناهموار، به دلیل هواگرفتگی باعث ایجاد ناهمواری می‌شود. با توجه به اینکه پوشش تراس آپارتمان از سرامیک و موزاییک است، بنابراین مشکلی برای نصب نخواهید داشت.

علاوه بر این سطوح شما می‌توانید جمن‌مصنوعی را روی سطوحی چون بتن، سنگ فرش، آجر، چوب و خاک به راحتی نصب کنید. توجه داشته باشید که چمن مصنوعی قادر به تخلیه آب نیست و به همین دلیل سطح انتخابی باید نفوذپذیری مناسبی داشته باشد؛ بنابراین اگر قصد نصب چمن مصنوعی روی چوب را دارید باید بین الوارهای چوب فاصله باشد تا آب باران یا حاصل از شستشو از میان آن‌ها عبور کند و چوب دچار پوسیدگی نشود.

چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی در تراس

بعد از آنکه سطح مورد نظر را آماده کرده‌اید، برای ایجاد تهویه مناسب از یک لایه فوم برای زیر جمن استفاده کنید؛ بعد از نصب لایه، چمن مصنوعی را بر روی سطح قرار دهید و با توجه به ابعاد تراس، برش‌های لازم را بزنید تا چمن به صورت دقیق بر روی سطح جای بگیرد. برای آنکه چسب کمتری هنگام نصب استفاده کنید، بهتر است از نوار اتصال استفاده کنید؛ اینگونه هزینه‌های مربوط به نصب نیز کاهش می‌یابد و برداشتن چمن از کف بالکن صدمه‌ای به آن وارد نمی‌کند. اگر قصد دارید چمن مصنوعی را روی چوب نصب کنبد، توجه داشته باشید که چسب مخصوص چمن، نمی‌تواند بر روی چوب عمل کند و برای این منظور باید از میخ‌های کوچک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 لکه بر قوی خانگی برای پاک کردن شیشه در کمترین زمان

حداکثر زمان لازم برای نصب چمن مصنوعی

زمان دقیق نصب را نمی‌توان گفت؛ چرا که این زمان با توجه به ابعاد بالکن و آماده بودن کف برای بالکن‌های کوچک و بزرگ متغییر است. با این حال، معمولاً نصب چمن مصنوعی در یک تراس با ابعاد متوسط و بزرگ ممکن است حدود یک تا سه روز طول بکشد. اما در مواردی که تراس بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر باشد، زمان لازم برای نصب ممکن است بیشتر شود.

چمن مصنوعی

بهترین مدل چمن مصنوع برای بالکن

چمن‌مصنوعی نیز مانند هر محصول دیگری انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان رفت‌وآمد در بالکن یک مورد را انتخاب کنید. هنگام خرید چمن مصنوعی برای بالکن، این نکته را در نظر داشته باشید که اگر رفت‌وآمد بر روی تراس زیاد است، بهتر است از چمن‌هایی که دارای الیاف کوتاه و متراکم هستند استفاده نمایید.

بیشترین زمان ماندگاری چمن مصنوعی

بیشترین زمان ماندگاری چمن مصنوعی بستگی به عوامل مختلفی مانند کیفیت محصول، شرایط آب و هوایی، استفاده و نگهداری صحیح دارد. با این حال، در شرایط عادی و با رعایت مراقبت‌های لازم، چمن مصنوعی معمولاً می‌تواند حدود 10 تا 20 سال ماندگاری داشته باشد.

چمن مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: 3 ایده جذاب برای تبدیل تراس به آشپزخانه

تعداد کلمات مطلب: 572

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…