آشپزخانه‌تان را با این کابینت‌ها لاکچری کنید

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای داشتن زیباترین دکوراسیون آشپزخانه نیاز است با تمام سبک‌های دکوراسیون آشنایی داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.
دکوراسیون آشپزخانه

از گذشته تا کنون آشپزخانه جزو قسمت‌های مهم خانه به شمار آمده؛ چرا که همه افراد خانواده روزانه به آشپزخانه می‌روند؛ علاوه بر آن در خانه‌های امروزی که مرزی بین آشپزخانه و پذیرایی وجود ندارد، دکوراسیون آشپزخانه بیشتر از قبل اهمیت دارد؛ برای طراحی آشپزخانه شیک و زیبا، لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. برای مثال انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه، نورپردازی مناسب و قرارگیری درست وسایل مهمی چون یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی؛ به گونه‌ای که مثلث کار به درستی در آشپزخانه طراحی شود. برای آشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به طراحی‌های کنونی و به روز اشاره دارد. در آشپزخانه مدرن، از خطوط ساده و گردش بالا استفاده می‌شود. طرح‌های خطی، کابینت‌های با لبه‌های صاف و سطوح بی‌پرز باعث ایجاد یک ظاهر ساده و مینیمالیستی می‌شوند. همچنین از متریال‌هایی مانند فلز، شیشه، استیل، سرامیک و سنگ‌های مصنوعی برای کابینت‌ها، سطوح کاری و کف‌پوش آشپزخانه استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت بالایی دارند.

اگر علاقه دارید آشپزخانه را به سبک مدرن طراحی کنید، سعی کنید از رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی و قرمز و نارنجی برای دیوارها وسایل آشپزخانه استفاده کنید. علاوه بر آن اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، می‌توانید با استفاده از جزیره آشپزخانه فضای کار را افزایش دهید و مشکل کمبود فضا را برطرف کنید. برای داشتن بهترین دکوراسیون آشپزخانه، از نورپردازی غافل نشوید؛ چرا که جزو مهم‌ترین رکن برای آشپزخانه مدرن است.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

برای دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک، از طرح‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها از چوب، روکش چوب و کابینت ممبران (وکیوم) به کار رفته باشد. برای جلوه بیشتر این مدل آشپزخانه‌ها می‌توانید از طرح‌های زیبا و تزئینی مانند تراش‌ها، ستون‌ها، آرک‌ها و مشبک‌ها استفاده کنید. سبک کلاسیک الهام گرفته از کابینت‌های چوبی قدیمی در اروپا است که به مرور دچار تغییراتی شده تا به شکل امروزی در آمده است.

برای دکوراسیون این مدل آشپزخانه‌ها، اگر بودجه کافی دارید از کابینت‌ آشپزخانه تمام چوب استفاده کنید در غیر این صورت گزینه مناسب بعدی استفاده از کابینت‌های طرح چوب است؛ چرا که قیمت مناسب‌ و شباهت زیادی به کابینت‌های چوب دارند؛ در حالی که کابینت‌ ممبران،  روکش وکیوم روی آن‌ها پرس می شود.

آشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک به طراحی و اجرایی متناسب با زیبایی و احساس یک آشپزخانه سنتی و روستایی اشاره دارد. در دکوراسیون آشپزخانه روستیک، از مصالحی مانند چوب، سنگ، آجر و یا پوسته‌های گیاهان استفاده می‌شود. این مصالح طبیعی به آشپزخانه یک حس گرم و دوستانه می‌بخشند. استفاده از طرح‌های خشن و ضخیم در آشپزخانه روستیک متداول است؛ برای مثال می‌توانید از چوب با تراش‌های گلدار، سطوح گرانیتی طبیعی، یا آجرهای با قالب‌های خاص استفاده کنید. بهترین رنگ برای استفاده در آشپزخانه با این سبک، رنگ‌های گرم و طبیعی مانند قهوه‌ای، خاکستری، سفید کرم و سبزهای طبیعی است.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده‌های بسیاری برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که کمک می‌کند با استفاده از چیدمان وسایل و رنگ‌های مناسب، دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به محیطی دلباز تبدیل کنید. با توجه به کمبود فضا چیدمان وسایل باید به گونه‌ای باشد که آشپزخانه شلوغ به نظر  نرسد و هر وسیله‌ای سر جای خود قرار بگیرد. برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌توانید از کابینت با درب‌های شیشه‌ای استفاده کنید تا فضای بیشتری از آشپزخانه قابل رویت باشد. علاوه بر آن می‌توانید با انتخاب رنگ مشابه‌ کابینت‌ها برای دیوار، مرز بین آن‌ها از بین ببرید و اینگونه با ایجاد خطای دید آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک به هیچ عنوان روی سطح کابینت وسایل برقی قرار ندهید تا فضای آشپزخانه مرتب و منظم‌تر به نظر برسد. استفاده از رنگ‌های روشن مانند کرم و سفید می‌تواند با انعکاس بیشتر نور، محیط کوچک آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان دهد.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه لاکچری با کابینت پلکانی

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار ایرانی، بهتر است از کابینت‌های پلکانی استفاده کنید؛ این مدل کابینت‌ها با طراحی خاص خود و استفاده از فضا بهینه، به آشپزخانه یک ظاهر منحصر به فرد و جذاب می‌بخشد و توجه افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. برای جلوه بیشتر بهتر است از دو رنگ متفاوت و حتی با متریال‌های مختلف برای کابینت‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش ست کردن فرش طوسی با مبل و پرده

تعداد کلمات مطلب: 708

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …