3 روش کاربردی برای براق کردن قاشق و چنگال استیل

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن قاشق و چنگال‌های براق نیازی نیست که هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را تعویض کنید؛ بلکه با نگهداری درست و استفاده از مواد مناسب برای تمیز کردن آن‌ها می‌توانید قاشق چنگال‌های خود را در مدت طولانی‌تری سالم نگهدارید.
براق کردن قاشق چنگال استیل

قاشق و چنگال از وسایلی هستند که روزانه همه ما با آن سروکار داریم؛ همین استفاده طولانی مدت از آن باعث می‌شود که در درازمدت قاشق و چنگال‌ها دیگر زیبایی اولیه خود را نداشته باشند و کدر و سیاه شوند؛ در چنین مواقعی از خود می‌پرسیم که چگونه قاشق چنگال سوخته را تمیز کنیم؟ روش‌های مختلفی برای براق کردن قاشق و چنگال استیل وجود دارد که بسیار ساده و کاربردی هستند. برای آشنایی با این روش‌ها تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش براق کردن قاشق و چنگال استیل 

برای براق کردن قاشق چنگال استیل، نیازی نیست که از مواد شوینده سنگین و خطرناک استفاده کنید؛ چرا که با چند ترکیب خانگی در دسترس به راحتی می‌توانید قاشق چگال را مانند روز اول براق و تمیز کنید؛ بهترین روش‌ها برای تمیز کردن قاشق چنگال استیل عبارتند از:

براق کردن قاشق و چنگال استیل با جوش شیرین

براق کردن قاشق و چنگال استیل با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه و سیاهی قاشق چنگال، بهترین روش استفاده از ترکیب جوش شیرین است؛ اما قبل از استفاده از این روش بهتر است آن را روی قسمتی از قاشق و چنگال تست کنید تا از سالم ماندن آن اطمینان حاصل کنید؛ در ابتدا باید قاشق و چنگال  را به دقت شستشو دهيد تا از هر گونه لکه و آلودگي پاک شود. سپس در يک قابلمه، آب را به جوش آوريد و آن را از روي حرارت قرار دهید و هنگامی که آب به جوش آمد، يک قاشق جوش شيرين را به آن جوش اضافه کنید و آن را به دقت هم بزنيد. در این مرحله تمام قاشق و چنگال‌ها را به محلول اضافه کنید و به مدت چند دقيقه  جازه دهید قاشق و چنگال در محلول بماند؛ در نهایت آن‌ها را بیرون آورید و به خوبی با آب بشویید و در آخر قاشق و چنگال را با يک پارچه نرم و تميز خشک کرده تا شاهد براق و درخشان شدن آن باشید.

تمیز کردن قاشق چنگال استیل با سرکه

اگر از محلول جوش شیرین استفاده کردید و بازهم به نتیجه دلخواه نرسیدید، می‌توانید برای براق کردن قاشق و چنگال استیل، از سرکه استفاده کنید؛ در این روش لازم است در ابتدا قاشق و چنگال استیل را با آب و صابون معمولی شستشو داده و خشک کنید؛ سپس سرکه را در ظرفی بریزید و قاشق و چنگال را درون آن قرار دهید و به مدت  ۱۰ تا ۱۵ دقیقه  آن‌ها را در این محلول بگذارید در نهایت قاشق‌ها را از محلول سرکه خارج کنید و به خوبی با آب بشویید و خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 گیاه آپارتمانی مقاوم که با نور لامپ رشد می‌کنند

براق کردن قاشق و چنگال استیل

رفع سیاهی قاشق چنگال با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای برق انداختن قاشق و چنگال استیل، یک روش ساده و موثر است که می‌تواند آن‌ها را مانند روز اول درخشان کند. ابتدا قاشق و چنگال استیل را با آب و صابون معمولی شستشو داده و خشک کنید؛ سپس چند قطره روغن زیتون را روی سطح قاشق و چنگال بمالید و با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، روغن زیتون را به طور دقیق به تمام سطح قاشق و چنگال پخش و اجازه دهید روغن به مدت حداقل ۵ دقیقه روی آن‌ها بماند؛ سپس با پارچه، روغن زیتون را از قاشق و چنگال پاک کنید و آن را با آب بشویید و خشک کنید؛ آنگاه خواهید دید این روغن مانند یک جلا عمل می‌کند و قاشق و چنگال‌ها را مانند روز اول زیبا و براق می‌کند.

نکات مهم برای جلوگیری از سیاه شدن قاشق و چنگال

  • پس از هر بار استفاده از قاشق و چنگال، آن‌ها را با آب بشویید و خشک کنید. اگر مواد غذایی روی سطح آن‌ها خشک شود  باعث سیاه شدن آن‌ها می‌شود.
  • سعی کنید قاشق و چنگال را در ظروف غذایی با پوشش شفاف نگهداری کنید. در صورتی که قاشق و چنگال شما در معرض هوا قرار داشته باشند، با گذشت زمان اکسیده شده و سیاه خواهند شد.
  • از قاشق و چنگال استیل با کیفیت و با اندازه مناسب استفاده کنید. قاشق و چنگال‌هایی که کیفیت کمی دارند و زود خراب می‌شوند، ممکن است سریع‌تر سیاه شوند.
  • در صوتی که قاشق چنگال با مواد غذایی که اسیدیته بالا دارند مثل سیب زمینی، ترشی، لیمو در ارتباط  بودند بلافاصله آن‌ها را بشویید.
  • در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی، قاشق و چنگال را در قسمت مناسب آن قرار دهید و دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کنید. در صورتی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنید، ممکن است قاشق و چنگال سیاه شوند.
پیشنهاد مطالعه: 7 روش خانگی ساده برای تمیز کردن کتری استیل سوخته

تعداد کلمات مطلب: 724

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…