آغوش حضرت مسیح به روی جهانیان باز است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تندیس غول پیکر حضرت مسیح در فراز شهر ریو چنان برافراشته شده که گویی حضرت مسیح در هر حال آغوش خود را به روی همگان باز کرده است.
تندیس حضرت مسیح

یکی از نمادهای کشور برزیل در پایتخت آن شهر ریودوژانیرو، تندیس حضرت مسیح است که بر فراز این شهر همچون نگهبانی استوار ایستاده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های دنیا پرداخته است، با ما همراه شوید.

تندیس حضرت مسیح در برزیل

یکی از نمادهای کشور برزیل در پایتخت آن شهر ریودوژانیرو، تندیس حضرت مسیح است که بر فراز این شهر همچون نگهبانی استوار ایستاده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های دنیا پرداخته است، با ما همراه شوید.

یکی از معروف‌ترین آثار هنری جهان مجسمه‌ای غول‌پیکر با نام مسیح نجات‌دهنده در شهر ریودوژانیرو است که آن را در انگلیسی به نام  Christ the Redeemer می‌شناسند. این مجسمه زیبا با چهل متر ارتفاع چهارمین مجسمه بزرگ جهان است.

مجسمه حضرت مسیح

بر فراز کوه کورکوادو شهر ریودوژانیرو، در ارتفاع هفتصدمتری این کوه، تندیس حضرت مسیح درحالی‌که ایستاده و دستانش را بازکرده، تمام انسان‌های روی زمین را به آمرزش و عشق الهی دعوت می‌کند.

به درخواست یک کشیش کاتولیک به نام پدرو ماریا باس در سال 1850 میلادی برزیلی‌ها به فکر ساخت یک مجسمه غول‌پیکر که تندیس حضرت مسیح باشد، افتادند. مراحل اولیه ساخت این تندیس از سال 1920 میلادی آغاز شد و چیزی حدود یازده سال طول کشید تا مجسمه ششصد و سی و پنج‌تنی مسیح نگهبان به سرانجام برسد. پس از پایان پروژه این تندیس به یکی از عجایب هفت‌گانه جهان که ساخته دست بشر بود تبدیل شد. دوازدهم اکتبر سال 1931 روز افتتاح و بازدید از این تندیس بود.

برای ساخت تندیس حضرت مسیح ایده‌های زیادی مطرح شد. یکی از ایده‌های اولیه این بود که مسیح درحالی‌که کره زمین را در دست دارد آن را به سمت بالا بگیرد. اما تندیس مسیحی که با دستان باز انسان‌ها را به آغوش خود دعوت می‌کند انتخاب شد.

مطلب پیشنهادی:  کرم دور چشم خانگی با مواد طبیعی بسازید

تندیس مسیح در برزیل

معادن سنگ سوئد، مکان‌های تامین کننده سنگ‌هایی بودند که برای ساخت این مجسمه مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت این مجسمه با طول حدود چهل متر و با دستان بازی به طول بیست و هشت متر در جنگل ملی تیجاکا بر بلندای کوه کورکوادو شهر ریو قامت برافراشت.

مهندسان برآورد کردند که در سال 1931 میلادی هزینه ساخت این مجسمه غول‌پیکر چیزی حدود دویست و پنجاه‌هزار دلار امریکا بود. این مجسمه بزرگ‌ترین مجسمه در سبک آرت دکو از شمایل حضرت مسیح در دنیاست. جالب اینجاست که برای ساخت چنین مجسمه‌ای معماران نمی‌توانستند که تمام قطعات را باهم به بالای کوه حمل کنند پس تندیس به قطعات جدا هم تبدیل شد و سپس آن را به بالای کوه حمل کردند.

تندیس حضرت مسیح در سال 2008 توسط یک توفان وحشتناک در برزیل به‌شدت آسیب دید و سر، ابروها و انگشتان مجسمه براثر رعدوبرق صدمه دیدند. پس از آن دولت برزیل تصمیم گرفت برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در بالاترین نقطه مجسمه برق‌گیر نصب کند.

مجسمه حضرت مسیح در شهر ریو

پیشنهاد مطالعه: نهمین برج زیبا جهان در ایران

تعداد کلمات مطلب: 464

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…