2 روش طلایی برای براق کردن ظروف استیل

3
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ظروف استیل شما سیاه شده و دیگر مانند روز اول درخشندگی کافی را ندارید، با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن ظروف استیل را به شما آموزش دهیم.
براق کردن ظروف استیل

انتخاب ظروف مناسب در یک آشپزی خوب بسیار تاثیرگذار است و با توجه به تنوع بالایی که در ظروف آشپزخانه موجود است؛ ظروف استیل از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ این ظروف با وجود اینکه زیبایی خاصی دارند، اما یکی از معایب این ظروف این است که به سرعت سیاه می‌شوند و دیگر زیبایی اولیه را ندارند؛ برای حل این مشکل تا انتهای مطلب با  دلتامگ همراه باشید تا با نحوه براق کردن ظروف استیل آشنا شوید.

بهترین روش برق انداختن ظروف استیل

براق کردن ظروف استیل

برای برق انداختن ظروف استیل باید به این نکته توجه داشت که هرچقدر مواد غذایی و لکه آب بیشتر روی ظروف باقی بماند، به همان اندازه سخت‌تر تمیز می‌شود. بنابراین حتی اگر زمان کافی برای تمیز کردن ظروف استیل ندارید، ابتدا به طور سطحی آن را بشویید و بعد در فرصتی مناسب آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن ظروف استیل راه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 براق کردن ظروف استیل با استفاده از جوش شیرین

یکی از موثرترین روش‌ها برای براق کردن ظروف استیل خصوصا تمیز کردن قابلمه استیل سوخته، استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب است. این ترکیب می‌تواند لکه‌های قدیمی و سرسخت غذا را از بین ببرد، اما ممکن است تا رسیدن به نتیجه دلخواه چندین مرتبه آن را تکرار نمایید.

در این روش برای براق کردن ظروف استیل، ابتدا قسمت داخلی قابلمه یا ماهیتابه را با استفاده از جوش شیرین به خوبی پوشش می‌دهیم و با توجه به اندازه ظرف، ۲/۱ تا ۴/۱ به آن آب اضافه می‌کنیم. بعد از مخلوط کردن آب و جوش شیرین به خوبی ظرف را با استفاده از اسکاچ می‌سابیم و تا هنگامی که مخلوط آب و جوش شیرین به یک ماده خمیری تبدیل نشده، به سابیدن جوش شیرین روی سطح داخل ظرف ادامه دهید؛ بعد از آن چند دقیقه ظرف را به همان حالت می‌گذاریم و بعد با استاده از آب داغ آبکشی می‌کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که لکه‌ها بسیار قدیمی هستند برای برق انداختن کتری استیل و یا سفید کردن قابلمه روحی، این مواد باید به مدت یک شبانه روز روی ظرف باقی بماند.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون خانه‌تان را با این پرده‌ مدرن متحول کنید

براق کردن ظروف استیل

برق انداختن ظروف استیل با استفاده از لیمو و نمک

برای تمیز کردن ظروف استیل استفاده از لیمو و نمک نیز یک روش موثر برای از بین بردن لکه‌های مواد غذایی به شمار می‌رود. با توجه به خاصیت اسیدی آب لیمو و قدرت سایندگی نمک، می‌توان بدون خراش دادن بیش از حد استیل، لکه‌ها را از روی سطح ظرف جدا کرد و شاهد براق کردن ظروف استیل خود در مدت زمان کم باشید.

در این روش ابتدا لیمو را از وسط نصف کرده و آن را در ظرف بچلانید و بعد چندین قاشق نمک خوراکی را به ظرف اضافه کنید؛ اجازه دهید محلول لیمو و نمک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رو ظرف باقی بماند در این مدت برای بدست آمدن نتیجه بهتر، یک یا دو قاشق دیگر نمک به ظرف اضافه کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم، ترکیب آب لیمو و نمک را روی لکه‌ها پخ کنید و در نهایت ظرف استیل را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

براق کردن ظروف استیل

پیشنهاد مطالعه: آموزش دوخت روتختی دو نفره در خانه با کمترین هزینه!

تعداد کلمات مطلب: 521

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. صادقی

    19 اردیبهشت 1402 در 11:55 ب.ظ

    بیشتر از سی سال هست که از ظروف استیل استفاده میکنم و فقط با پودر دستی یا همون تاید معروف برق میندازم بدون دردسر و مقرون بصرفه

    پاسخ

    • ناشناس

      23 اردیبهشت 1402 در 1:05 ب.ظ

      واقعا
      منم میخواستم بگم
      با کمی پودر دستی یا لباسشویی
      اینهمه زور بازو و دنگ وفنگ هم نداره

      پاسخ

  2. ناشناس

    23 اردیبهشت 1402 در 1:07 ب.ظ

    منم چندین ساله که از ظروف استیل استفاده میکنم
    فقط کمی پودر دستی یا لباسشویی استفاده میکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …