مستاجرها بهتر است از خرید این وسایل خودداری کنند!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر مستاجر هستید و با مشکل کمبود فضا مواجه هستید بهتر است لیستی از وسایل غیر ضروری تهیه کرده تا با جایگزین کردن وسایل کاربردی بتوانید چیدمان خانه خود را زیباتر نشان دهید.
وسایل غیر ضروری منزل

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مستاجرها با آن مواجه هستند چیدمان خانه و کمبود فضا است؛ برای حل این مشکل ابتدا باید وسایل غیر ضروری را بشناسید و به جای لوازم جا گیر و دردسر ساز به هنگام اسباب کشی، لوازم کاربردی‌تر و ضروری‌تر را در لیست خود جای دهید. در این مطلب از دلتامگ وسایل غیر ضروری منزل برای مستاجرها را به شما معرفی می‌کنیم.

وسایل غیر ضروری منزل 

بوفه و ویترین بزرگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که با رعایت آن می‌توانید مشکل کمبود فضا را برطرف کنید و چیدمان خانه را زیباتر نشان دهید، حذف وسایل غیر ضروری منزل است. در این میان وسایلی مانند بوفه‌ها و ویترین‌ها دیگر مانند گذشته در منزل طرفدار ندارند و از سوی دیگر هنگام اسباب‌کشی بسیار دردسرساز هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. پس می‌توانید این وسیله را از دکور خانه حذف کنید.

وسایل غیر ضروری منزل

جاکفشی کمدی بزرگ از وسایل غیر ضروری منزل

از دیگر وسایلی که خرید آن برای خانه‌های کوچک خصوصا مستاجرها ضرورتی ندارد، خرید جاکفشی‌های بزرگ است؛ بنابراین بهتر است در انتخاب جاکفشی حتما به ابعاد و اندازه آن توجه کرده و متناسب با ابعاد خانه خود آن را انتخاب کنید.

گلدان‌های متعدد و زیاد

یکی از وسایلی که دکور خانه را زیباتر می‌کند و به ان روح می‌بخشد، وجود گلدان‌های زیبا است؛ اما اگر مستاجر هستید برای برطرف کردن مشکل کمبود فضا بهتر است تعادل را رعایت کنید و از گلدان‌های متعدد استفاده نکنید.

وسایل غیر ضروری منزل

میز تلویزیون دیواری

این مدل میز تلویزیون با وجود اینکه بسیار شیک و زیبا است، اما برای خانه‌های اجاره‌ای مناسب نیست. چراکه ممکن است با نقل مکان به خانه دیگر شما نتوانید از این میز استفاده کنید و دیگر کاربردی برای شما نخواهد داشت؛ در چنین مواقعی بهتر است از میز تلویزیون کمددار استفاده کنید تا از فضای کمد نیز بتوانید برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

پرده زبرا از وسایل غیر ضروری منزل 

همه ما می‌دانیم که پرده زبرا  زیبایی خاصی به خانه می‌بخشد اما این مدل پرده‌ها برای خانه اجاره‌ای مناسب نیستند. چرا که این پرده‌ها متناسب با ابعاد و اندازه پنجره دوخته می‌شوند و با تعویض خانه دیگر قابل استفاده نیستند. بهتر است به‌ جای این پرده‌ها از پرده پانچ استفاده کنید که به‌ راحتی قابلیت تغییر و بزرگ شدن داشته باشند. برای اطمینان بیشتر بهتر است با دوختن نوار کش‌دار برای پرده پانچ عرض آن را متناسب با پنجره تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی:  با هر آنچه در خانه دارید میز کنسول بسازید

وسایل غیر ضروری منزل

استفاده از لوازم دکوری

با وجود اینکه لوازم تزیینی تاثیر زیادی در چیدمان منزل دارد، اما استفاده بیش از حد از لوازم دکوری به دلیل جابجایی‌ها موجب شکستگی و خرابی این وسایل می‌شود. پس حتی‌الامکان از کمترین وسایل دکوری در منزل استفاده کنید.

مبلمان بزرگ و پرحجم

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن مواجه هستند، انتخاب صحیح مبلمان است؛ چرا که باید به گونه‌ای انتخاب شود که علاوه بر زیبایی و هماهنگ بودن با دکوراسیون خانه، فضای کمی را اشغال کنید و مشکلی  برای جابه‌جایی نداشته باشید. اگر اجاره‌نشین هستید بهتر است از خرید مبل‌های رنگی پرهیز کرده و مبلی را انتخاب کنید که دارای رنگی خنثی باشد.

مبلمان بزرگ و پرحجم وسایل غیر ضروری منزل

ظروف و سرویس آشپزخانه

اگر مهمان‌های زیادی به خانه شما رفت‌و‌آمد ندارند و کم جمعیت هستید، سرویس‌های آشپزخانه و ظروف کمتری برای منزل خود تهیه نمایید زیرا شکستن و آسیب دیدن ظروف در هنگام اسباب کشی بسیار بالا است.

فرش گرد

یکی از لوازم مهم در دکور منزل استفاده از فرش است. مستاجرها بهتر است به جای فرش‌های بزرگ از فرش‌های ۶ متری کوچک استفاده کنید. نکته مهم اینکه از فرش گرد در چیدمان منزل استفاده نکنید زیرا این فرش را نمی‌توانید با دکور هر خانه‌ای هماهنگ کنید. همچنین بهتر است رنگ فرش‌ها روشن و خنثی باشد که با هر نوع کفپوشی قابلیت ست شدن داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: 6 مدل از جدیدترین پرده های پذیرایی

تعداد کلمات مطلب: 618

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …