با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که اسم موکت و فرش به گوش ما می‌رسد همه ما به فکر فرش‌ کهنه و موکت کارکرده و بلا استفاده که در انباری منزل خود نگهداری می‌کنیم، می‌افتیم.

با ما همراه باشید تا در این مطلب از دلتامگ راهکارهای مناسب و جالبی برای استفاده مجدد از فرش و موکت کهنه و کارکرده را به شما ارائه دهیم.

استفاده مجدد از فرش و موکت کهنه با فرش چهل تکه

اگر تعدادی فرش، قالیچه و پادری کهنه شده در خانه دارید و نمی‌دانید با آن‌ها چکار کنید، دست به‌کار شوید و از بهترین قسمت‌های آن‌ها یک فرش نو بسازید. کافی است بخش‌های سالم و حتی زیباتر را با کاتر و به نسبت‌های مساوی برش بزنید و با یک وسیله اتصال خواه نخ و سوزن باشد یا چرخ خیاطی صنعتی و غیره  این تکه‌ها را به هم متصل کنید. سعی کنید تا حد ممکن از فرش های متنوع تر و در عین حال هماهنگ در کنار یکدیگر استفاده کنید.

استفاده مجدد از فرش و موکت کهنه

آویز دیواری

یکی از انواع صنایع دستی که بسیار هم زیبا بوده و جلوه خاصی دارد انواع آویزهای دیواری طرح سنتی می باشد. اگر دوست دارید اتاق خواب شما یا هر بخش دیگر منزل و حتی محل کارتان فضایی دنج و سنتی داشته باشد یک آویز دیواری طرح فرش به خوبی این کار را برای شما انجام خواهد داد. پس دست به‌کار شوید. یک تکه فرش زیبا و قدیمی شده خانه را بردارید و از بخشی که ریشه دارد قطعه ای به‌اندازه دلخواه برش بزنید.

استفاده مجدد از فرش و موکت کهنه

تزئین کف بالکن و ایوان

اگر فرش کهنه شده و کماکان سالم تر از آن است که دلتان بیاید تکه تکه کنید، چه جایی بهتر از بالکن و یا بهار خواب و..هم کاربردی خواهد بود و هم بسیار زیبا. با اندکی ذوق و سلیقه می توانید دنج ترین نقطه خانه را بسازید.

مطلب پیشنهادی:  مناسب‌ترین کاغد دیواری برای خانه‌های کوچک

استفاده به‌عنوان رویه کوسن

از بهترین ایده‌ها برای استفاده از گلیم و قالیچه‌های نازک کهنه شده، می‌تواند رویه کوسن باشد. طرح خاص خود را در ابعاد دلخواه پیاده و برش بزنید و در کنار مبلمان استفاده کنید تا دکوراسیونی به آراسته‌ترین وجه ممکن داشته باشید.

استفاده به‌عنوان رویه کوسن

ساخت 4 پایه

اگر یک موکت یا فرش کهنه و بلا استفاده دارید دست به‌کار شوید. از آن برای درست کردن یک چهار پایه زیبا استفاده کنید یا حتی رویه 4 پایه قبلی را برای تنوع عوض کنید.

رویه صندلی

اگر یک بالکن زیبا و بزرگ دارید یا یک حیاط خلوت و در آن‌ها از میز و صندلی‌های چوبی، پلاستیکی یا فلزی استفاده می‌کنید، پیشنهاد خوبی داریم. اندازه و ابعاد پشتی و نشیمن‌گاه صندلی‌ها را اندازه بزنید. فرش کهنه و آسیب دیده خود را بردارید و با یک کاتر برش زده دور دوزی کنید. حتی می‌توانید در قسمت پشتی از نوار برای اتصال به پشتی صندلی هم استفاده کنید.

رویه صندلی

 

تعداد کلمات مطلب: 416

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …