لکه چای را با 4 مواد خانگی و ارزان از بین ببرید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تمیز کردن مبل به جای استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است روی رنگ پارچه تاثیر بگذارند، می‌توانید از مواد طبیعی مانند که در این مطلب معرفی کرده‌ایم استفاده کنید.

همه ما ایرانیان به نوشیدن چای علاقه داریم و از آن در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی یا بعد از یک روز سخت کاری بسیار استفاده می‌کنیم؛ اما گاهی اوقات ممکن است چای روی مبل یا فرش ریخته شود و باعث ایجاد لکه گردد. از آنجا که لکه چای و قهوه نیز به سختی از روی فرش و مبل پاک می‌شود و گاهی اوقات باعث ایجاد لکه‌های دائمی می‌شود، بنابراین نیاز است با استفاده از مواد شوینده مناسب هر چه زودتر لکه را از بین ببریم. برای از بین بردن لکه چای روی مبل راهکارهای متفاوت و کاربردی وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

چگونه لکه چای را از روی مبل پاک کنیم

راهکارهای بسیاری برای از بین بردن لکه چای یا قهوه از روی مبل وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ اما قبل از آن نیاز است به چند نکته مهم توجه کنید:

  • سرعت عمل برای از بین بردن لکه چای روی مبل بسیار مهم است.
  • قبل از پاک کردن لکه مبل ابتدا باید با استفاده از یک دستمال تمیز مایعات اضافی را از سطح مبل پاک کنید.

از بین بردن لکه چای روی مبل

مایع ظرفشویی

توجه داشته باشید که هر نوع پارچه مبلی را نمی‌توان با استفاده از آب شستشو داد؛ برای جلوگیری از آسیب به مبل بهتر همیشه در ابتدا برچسب شستشوی مبل را چک کنید. و همچنین همیشه قبل از شستشوی مبل با هر شوینده‌ای، ابتدا شوینده را بر روی قسمت نامحسوسی از مبل آزمایش کنید. برای از بین بردن لکه چای روی مبل با استفاده از مایع ظرفشویی، کافی است یک قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی را با یک قاشق مرباخوری سرکه و دو فنجان کوچک آب سرد را مخلوط کنید.

بعد از آماده شدن محلول یک پارچه تمیز و نرم که پرز ندهد را به محلول آغشته کرده و روی لکه بکشید و بلافاصله با یک پارچه سفید و تمیز دیگر محل را با کمک آب سرد کاملا تمیز کنید؛ در پایان قسمتی از مبل را که خیس شده با استفاده از سشوار خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  4 ایده جدید برای تزیین خانه با گلدان

از بین بردن لکه چای روی مبل با جوش شیرین

جوش شیرین برای پاک کردن لکه‌های سخت بسیار کارآمد است. برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل نیز این ترفند بسیار موثر است؛ تنها کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید، سپس خمیر به دست آمده را با استفاده از یک مسواک روی لکه بمالید و 10 دقیقه به آن زمان دهید. در نهایت با استفاده از پارچه تمیز و آب سرد مواد را از روی مبل پاک کنید و محل را با سشوار خشک کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب به پارچه مبل، سشوار را خیلی نزدیک به آن قرار ندهید.

از بین بردن لکه چای روی مبل

استفاده از نمک و سرکه

اگر نمی‌دانید که لکه چای چگونه پاک میشود، استفاده از ترکیب نمک و سرکه معجزه می‌کند. در این روش سطحی از مبل را که کثیف شده با یک پارچه تمیز مرطوب کنید، سپس در یک کاسه کوچک دو قاشق غذاخوری سرکه و دو قاشق غذاخوری نمک بریزید و خوب مخلوط کنید؛ در مرحله بعد محلول به دست آمده را روی مبل بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. وقتی که مطمئن شدید لکه از بین رفته، با استفاده از پارچه و آب سرد سطح مبل را تمیز کنید.

از بین بردن لکه چای روی مبل

استفاده از خمیر دندان

یکی از روش‌های کاربردی و کم هزینه برای از بین برده لکه چای روی مبل، استفاده از خمیر دندان است. در این روش کمی خمیر دندان بدون رنگ را روی برس مناسب زده و روی لکه‌ها بمالید؛ اجازه دهید خمیر دندان ۱۰ دقیقه روی لکه بماند، سپس آن را بشویید و خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تخریب اُپن، برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن!

تعداد کلمات مطلب: 604

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…