7 روش موثر برای برق انداختن قابلمه‌های استیل!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای این که ظروف استیل شما حسابی براق و درخشان شوند و به بهترین شکل شسته شوند بهتر است از مواد خانگی برای شست‌و‌شو استفاده کنید.

ظروف استیل با وجود اینکه زیبایی بسیاری دارند؛ اما یکی از دلایلی که معمولا موجب نارضایتی مصرف‌کنندگان می‌شود، سیاه شدن آن‌ها است. دلایل مختلف باعث سیاه شدن ظروف استیل می‌شود؛ برای مثال قراردادن طولانی مدت قابلمه روی حرارت، استفاده از مواد شوینده قوی است. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن ظروف استیل با مواد شوینده مناسب برای شما شرح دهیم.

آشنایی با چند مواد مناسب برای تمیز کردن ظروف استیل

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ظروف استیل، روش‌های مختلفی برای از بین بردن لکه‌ها وجود دارد، که در ادامه درباره هریک از آن‌ها توضیح می‌دهیم.

استفاده از جوش‌شیرین و سرکه‌سفید

بهترین مواد خانگی برای تمیز کردن ظروف استیل، استفاده از ترکیب جوش‌شیرین و سرکه‌سفید است که به راحتی لکه و سیاهی قابلمه و ظروف استیل را از بین می‌برد.

تمیز کردن ظروف استیل

استفاده از پولیش‌های نرم‌ ولطیف

یکی از اشتباهاتی که ما ناخواسته برای برق انداختن قابلمه استیل استفاده می‌کنیم، استفاده از اسکاچ‌های سیمی است که بر‌عکس باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی قابلمه، بهتر است از پولیش‌­های نرم برای شست‌و‌شو استفاده کنید.

شست‌و‌شو در جهت خطوط استیل

از بهترین روش برق انداختن ظروف استیل و جلوگیری ایجاد خط روی قابلمه بهتر است که ظروف استیل را در جهت خطوط ظروف بشویید و در همان جهت خطوط ظرف را دستمال بکشید.

تمیز کردن ظروف استیل

استفاده از جوش‌شیرین و نمک برای تمیز کردن ظروف استیل

استفاده از جوش شیرین و نمک از روش برق انداختن ظروف استیل این است. در این روش تنها کافی است که سطح سیاه شده ظرف را با استفاده از یک آب‌پاش خیس کنید و روی آن جوش‌شیرین و نمک بریزید. سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و محل موردنظر را آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  برای داشتن زیباترین سبزه‌ در عید به این نکات توجه کنید!

استفاده از آرد برای برق انداختن ظروف استیل

آرد قدرت لایه‌برداری بالایی دارد که برای پاک کردن سیاهی قابلمه استیل بسیار موثر است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه ابتدا ظروف استیل کثیف را به طور کامل خشک کنید و مقداری آرد روی آن بریزید؛ بعد از نیم ساعت آرد را از سطح ظرف پاک کنید و آن را بشویید.

تمیز-کردن-قابلمه-استیل-با-آرد

رفع تیرگی ظروف استیل با روغن‌زیتون

یکی از روش‌های موثر برای تمیز کردن ظروف استیل استفاده از روغن زیتون است؛ روغن‌زیتون می‌تواند خطوط را به­‌طور کامل پوشش دهد و سیاهی ظروف را از بین ببرد. توجه داشته باشید که باید از میزان مشخصی روغن زیتون استفاده کنید تا باعث چسبناک شدن و تیرگی بیشتر قابلمه استیل نشود. برای این کار روغن را به‌اندازه ۲ یا ۳ قطره روی پارچه بریزید و با استفاده از آن سطح ظرف را دستمال بکشید.

تمیز کردن قابلمه با روغن زیتون

استفاده از ژل تمیز‌کننده برای تمیز کردن ظروف استیل

بهترین گزینه برای از بین بردن سیاهی ظروف استیل، ژل تمیز‌کننده است. پس از سیاه شدن ظروف استیل با استفاده از این ژل می‌توانید تیرگی سطوح استیل را از بین ببرید.

پیشنهاد مطالعه: 5 روش ساده برای از بین بردن بوی نم فرش!

تعداد کلمات مطلب: 476

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…