با 5 مواد در دسترس رطوبت کمد دیواری را از بین ببرید!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای آنکه بتوانید به شکل موثری به رطوبت ایجاد شده در کمد دیواری را برطرف کنید، باید ابتدا منبع رطوبت را شناسایی کنید و سپس با مواد مناسب بوی رطوبت را از بین ببرید.
 رطوبت کمد دیواری

با شروع فصل زمستان و بارش باران بسیاری از ما ممکن است که از درون کمد دیواری بوی نم را احساس کنیم. اگر بوی نم و رطوبت را از درون کمد احساس کردید این مسئله را جدی بگیرید؛ چرا که بوی نم می‌تواند به معنای ترکیدگی لوله‌ها یا نشت آب باران از دیوار به درون کمد باشد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و از خود می‌پرسید که چگونه رطوبت کمد دیواری را بگیریم؟ برای از بین بردن رطوبت کمد دیواری و بو نم ترفندهایی وجود که در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

روش های برطرف کردن رطوبت کمد دیواری

رطوبت کمد دیواری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ابتدا لازم است علت آن را پیدا کنید؛ اگر کمد دیواری شما در نزدیکی حمام و سرویس بهداشتی قرار دارد یه به علت نوساز بودن به درستی عایق‌کار نشده، بوی نم می‌تواندناشی از ترکیدن لوله‌ها باشد؛ در این صورت ابتدا باید لوله‌ها را ترمیم کنید و بعد به دنبال راهکاری برای از بین بردن کپک کمد دیواری باشید. در ادامه ما ساده‌ترین روش ‌های رفع رطوبت کمد دیواری را شرح می‌دهیم.

 رطوبت کمد دیواری

 رفع رطوبت داخل کمد دیواری به کمک برنج

یکی از روش‌های قدیمی و کاربردی برای از بین بردن رطوبت کمد دیواری، استفاده از برنج است. برای این منظور شما باید مقداری برنج خام را درون یک کیسه یا در یک ظرف ریخته و در کنار کمد دیواری بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند و به مرور زمان بوی نم را از بین ببرد.

 رطوبت کمد دیواری

استفاده از قهوه

یکی از راه‌های عالی برای از بین بردن نم کمد دیواری، استفاده از قهوه است؛ توجه داشته باشید که برای این کار باید از دانه‌های تازه قهوه استفاده کنید که قدرت بالایی دارند. تنها کافی است دانه‌های قهوه را درون یک کیسه بریزید و درون کمد دیواری قرار دهید تا بوی نم را بگیرید.

 رطوبت کمد دیواری

استفاده از زغال

بهترین رطوبت گیر برای داخل کمد دیواری، استفاده از زغال اکتیو است؛ برای این منظور زغال اکتیو را داخل یک کیسه بگذارید و در گوشه‌ای از کمد دیواری خود قرار دهید. زغال می‌تواند آلودگی‌های محیط را جذب کرده و رطوبت و بوی نم را از بین ببرد. می‌توانید  برای نتیجه بهتر، در کمد را کمی باز بگذارید تا هوا بتوانند به راحتی در کمد گردش کند.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن لکه روغن روی لباس با 4 ماده خانگی

 رطوبت کمد دیواری

 تهویه مناسب برای جلوگیری از رطوبت کمد دیواری

یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد رطوبت و کپک در کمد دیواری می‌شود، تاریک بودن محیط است. به همین دلیل برای برطرف کردن رطوبت کمد دیواری بهترین روش این است که شما جریان هوای مناسب را در کمد دیواری ایجاد کنید. سعی کنید در ساعتی از روز درب و پنجره‌ها را باز کنید و در کمد را هم باز بگذارید تا هوا در خانه و هم در کمد جریان پیدا کند. در فصل زمستان نیز برای از بین بردن بوی نم باید هر چند وقت یک بار در کمد را باز کنید تا هوای گرم منزل به داخل کمد راه پیدا کند.

 رطوبت کمد دیواری

 از رطوبت گیر استفاده کنید

بهتر است قبل از آنکه با رطوبت و کپک در کمد مواجه شوید، درون آن از یک رطوبت گیر مناسب استفاده کنید. اگر در منطق گرمسیر زندگی می‌کنید ممکن است مقدار رطوبت در کمد دیواری به ۶۰ درصد هم برسد که این شرایط مناسبی برای رشد کپک می‌باشد. رطوبت گیر می‌تواند رطوبت هوا را در ۵۰ درصد ثابت نگه دارد و از کپک زدن کمد دیواری شما جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه: راهکارهای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی!

تعداد کلمات مطلب: 569

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…