با این 4 ترفند مشکل کمبود فضا در خانه را برطرف کنید!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکل کمبود فضا حتی ممکن است در خانه‌های بزرگ نیز حس شود. در این بخش برای شما ایده‌هایی داریم که به کمک آن‌ها می‌توانید حداکثر استفاده را از فضای خود داشته باشید.
مشکل کمبود فضا در خانه

با کوچک شدن متراژ خانه‌ها بسیاری از افراد با مشکل کمبود فضا در خانه مواجه هستند؛ یکی از معضلات خانه‌ های کوچک، کمبود اتاق و چیدمان اتاق خواب است. برای حل این مشکل ایده‌های جذابی وجود دارد، که می‌توان در بخش‌های مختلف خانه‌ استفاده کرد و از چیدمان خانه کوچک خود نهایت لذت را برد. برای آگاهی از این ترفندها تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

راهکارهایی برای برطرف کردن مشکل کمبود فضا در خانه

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام چیدمان خانه های کوچک باید به آن توجه داشت، انتخاب وسایلی است که بتوان از آن استفاده‌های متعددی کرد؛ برای مثال شما می‌توانید به‌جای استفاده از یک میز اتو و چرخ خیاطی به صورت جدا، از یک میز چرخ خیاطی استفاده کنید که در مواقع لزوم بتوان آن را به میز اتو تبدیل کرد. اینگونه می‌توان تا حدودی مشکل کمبود فضا در خانه را تا برطرف کرد.

مشکل کمبود فضا در خانه

استفاده از فضای اطراف درب‌ها

برای برطرف کردن کمبود فضا در خانه تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از جزئی‌ترین فضای خانه نیز استفاده کنید. از جمله فضاهایی که خیلی از ما به آن توجه نداریم، فضای اطراف درب‌ها است. شما می‌توانید با یک طراحی زیبا و نصب چند تخته چوب در اطراف درب، حداکثر استفاده را از این مکان داشته باشید و دکوری‌هایی را که به آن علاقه دارید در این قسمت قرار دهید.

مشکل کمبود فضا در خانه

برای حل مشکل کمبود فضا در خانه اختلاف سطح ایجاد کنید

اگر پذیرایی شما کوچک است و نمی‌توانید هم زمان از میز ناهارخوری و مبل در فضا استفاده کنید، می‌توانید با ایجاد یک اختلاف سطح دو مکان مختلف با کاربری مجزا به جود آورید. علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متنوع برای دیوار فضای نشیمن را از غذاخوری جدا کنید و مشکل کمبود فضا در خانه را برطرف کنید.

مطلب پیشنهادی:  شیک ترین مدل های دکوراسیون اتاق خواب به سبک بریتانیایی ها

مشکل کمبود فضا در خانه

از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید

یکی از وسایل کار آمد برای خانه‌های کوچک، استفاده از میز تلویزیون دیواری است که فضای خانه را بسیار شیک و مدرن می‌کند. اینگونه می‌توانید از کمترین فضا در خانه استفاده کنید و اطراف میز تلویزیون باکس‌های زیبا به کار ببرید.

مشکل کمبود فضا در خانه

نصب کمد دیواری در چیدمان اتاق خواب کوچک

بسیاری از ما هنگام دیزاین اتاق خواب، بزرگ‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که نمی‌دانیم تخت‌خواب را کجای اتاق بگذاریم؟ یا اینکه وسایل و لباس‌ها را چطور مرتب کنیم که کمترین فضای اتاق را اشغال کند. از بهترین ابزارها برای استفاده در خانه‌های کوچک کمدهای دیواری هستند که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و وسایل زیادی را در خود جای می‌دهند. تخت‌خواب را قسمت کناری دیوار قرار دهید و یک سمت آن را به دیوار بچسبانید تا مشکلی برای تردد نداشته باشید و سعی کنید تخت‌خوابی را انتخاب کنید که در اطراف آن کشوهایی کار شده باشد تا بتوانید وسایلی که خیلی به آن نیاز دارید در دسترس قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: درمان میگرن، با استفاده از این رنگ در خانه!

تعداد کلمات مطلب: 475

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گلدان بزرگ کنار سالنی،نقطه کانونی زیبایی و طبیعت در دکوراسیون خانه

گلدان بزرگ کنار سالنی به گلدانی گفته می‌شود که به طور معمول در ابعاد بزرگ‌تر از گلدان‌های …