5 روش نگهداری گیاهان در فصل زمستان

دیدگاه‌ها برای 5 روش نگهداری گیاهان در فصل زمستان بسته هستند
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری از گیاهان در فصل زمستان کار دشواری نیست و به کمی مراقبت بیشتری نیاز دارند. با رعایت چند نکته می‌توانید در این فصل گیاهان خود را شاداب و سرحال نگهدارید.
راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان

با افزایش دمای هوا بسیاری از ما در این روزها تشویش خراب‌‌شدن گیاهان آپارتمانی را داریم؛ چرا که با راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان آشنا نیستیم و ممکن است از روش‌های نامناسب استفاده کنیم که نتیجه عکس داشته باشد. گیاهان آپارتمانی علی‌رغم اینکه در فضای داخلی خانه قرار دارند، اما تغییرات دمای هوا در طول روز می‌تواند به‌سرعت باعث خرابی آن‌ها شود. در این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا مکان‌ های مناسب برای گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم.

علت خراب‌ شدن گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی باعث شادابی محیط زندگی ما می‌شود؛ بنابراین مراقبت صحیح از آن‌ها در زیبایی دکوراسیون خانه نیز نقش بسزایی دارد. مهم‌ترین علت خرابی گیاهان آپارتمانی، کاهش دما است که می‌تواند ریشه‌های گیاه را در معرض خطر قرار دهد. چندین راه مقرون‌به صرفه وجود دارد که می‌توانید با بکار بردن آن‌ها از نابودی گیاهان خود جلوگیری کنید.

راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان

راه‌های نگهداری گیاهان در فصل زمستان

مهم‌ترین راه نگهداری گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان، دورکردن آن‌ها از جریان هوای سرد است و باید بدانید که کدام قسمت از خانه از فضای گرم‌تری دارد؛ علاوه بر گرما باید از روشنایی کافی برخوردار است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نور در فصل زمستان کم‌تر از تابستان است، در نتیجه برای اینکه مطمئن شوید همه جای گیاه از نور بهره‌مند شده گیاه را روز یکبار بچرخانید. در ادامه بهترین مناطق برای نگهداری گیاهان را برای شما شرح می‌‌دهیم.

 استفاده از پوشش حباب‌دار

یک ترفند ساده برای گرم نگه داشتن گیاهان در فضای داخلی خانه این است که دور گلدان گیاه  از پوشش حباب‌دار استفاده کنید تا بتوانید بیشترین حرارت ممکن را در اطراف گیاهان به‌وجود آورید.

تشک‌های حرارتی

اگر می‌خواهید هزینه بیشتری بپردازید می‌توانید از تشک‌های حرارتی استفاده کنید. این تشک‌ها گزینه‌ای عالی برای گرم‌نگه‌داشتن گیاهان داخل خانه هستند که می‌توانید گلدان گیاهان را در داخل آن قرار دهید. جنس تشک‌های حرارتی از ورقه‌های نازک پلاستیک است که در داخل خود عناصر گرمایشی دارند.

مطلب پیشنهادی:  فواید و مضرات استفاده از شیر برای گل های آپارتمانی

 تشک‌های حرارتی

فضای بالای یخچال

انتخاب فضای بالایی یخچال برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی ممکن است ایده‌ای غیرعادی به نظر برسد؛ اما باتوجه به اینکه یخچال‌ها هنگامی که به برق متصل هستند از خود گرما نیز تولید می‌کنند، بنابراین نگهداری گیاهان در این فضا به گیاهان اجازه می‌دهد تا مقداری گرما را بدون هزینه اضافی جذب کنند.

یکی از راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان استفاده از بخاری‌

با قراردادن گیاهان در کنار بخاری می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر گرم کردن محیط خانه، فضای مناسب برای گیاهان به‌وجود آورید؛ اما توجه داشته باشید که گیاهان مستقیماً در مقابل بخاری‌ها قرار نگیرد، چرا که گرمای زیاد ممکن است باعث خرابی گیاه شود.

آبیاری گیاهان در فصل زمستان

آبیاری منظم یکی از راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان

این تصور که گیاهان در فصل سرما به آبیاری کمتر نیاز دارند، بسیار اشتباه است؛ چرا که گیاهان در مکان‌های سرپوشیده و خشک به آبیاری بیشتری نیاز دارند. وجود وسایل گرمایشی در خانه محیط هوا را خشک می‌کند؛ بنابراین یکی از راه‌ های نگهداری گیاهان در فصل زمستان، آبیاری منظم است.

پیشنهاد مطالعه: 9 گیاهان آپارتمانی که برگ‌های خارق‌العاده‌ای دارند!

تعداد کلمات مطلب: 504

اپلیکیشن مجله دلتا
نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…