با این 6 روش مبلمان خود را زیباتر بچینید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک یکی از چالش‌های زندگی آپارتمانی امروزی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم.
نحوه چیدمان مبل‌

در دنیای امروزه طراحی دکوراسیون داخلی، در بین افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه چیدمان مبل‌ در اتاق نشیمن، اصلی‌ترین بخش دکوراسیون را تشکیل می‌دهند؛ هنگام انتخاب مبل و چیدمان آن‌ها برای سالن‌های بزرگ و کوچک رعایت یک سری قوانین ضروری است. در این مطلب از دلتامگ می‌خواهیم شما را با قوانین چیدمان مبل در خانه‌های کوچک آشنا کنیم، تا پایان با ما همراه باشید.

نکات مهم نحوه چیدمان مبل‌ در خانه

اگر شما در خانه خود یک مبل بزرگ دارید بهترین روش‌ برای چیدمان آن، قراردادن مبل بزرگ‌تر وسط اتاق و رو به دیوار است که می‌توانید میز تلویزیون خود را مقابل آن قراردهید و یا مبل‌های تک نفره را نیز به‌صورت زاویه‌دار کنار آن بگذارید تا همه افراد بتوانند تلویزیون را مشاهده کنند.

فاصله کافی بین مبل‌ها را فراموش نکنید

مهم‌ترین نکته چیدمان مبل در خانه کوچک، رعایت فاصله کافی بین مبلمان است تا تداخل و مشکلی هنگام عبور و مرور افراد به وجود نیاید؛ در نتیجه فاصله مبلمان باید به گونه‌ای باشد تا افراد در زمان نشستن راحت باشند.

اگر تعداد مبلمان شما به گونه‌ای است که در فضای نشیمن خانه جای نمی‌گیرند، بهتر است تعدادی از مبلمان را در داخل اتاق قرار دهید. با انجام این کار بدون شک فضایی مناسبی در سالن نشیمن خواهید داشت.

چیدامان مبل در اتاق مربع

نحوه چیدمان مبل ال در خانه کوچک

بهترین مکان برای قرار دادن مبل ال در خانه‌های کوچک، کنج دیوار است و می‌توانید بین آن‌ها نیز یک میز عسلی قرار دهید. مزیت چیدمان مبل به این روش این است که دسترسی به لیوان یا ظرف میوه برای مهمانان راحت‌تر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  کابرد کناف سقف در معماری

 نقطه کانونی را به درستی انتخاب کنید

انتخاب نقطه کانونی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات درنحوه چیدمان مبل است. هنگام انتخاب نقطه کانونی به این نکته توجه داشته باشید که نقطه کانونی در هر خانه‌ای متفاوت است. اما در بیشتر موارد، تلویزیون و یا شومینه به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شوند.

رعایت تعادل در چیدمان

 در چیدمان مبل تعادل را رعایت کنید

برقراری تعادل در نحوه چیدمان مبل بسیار مهم است. درنتیجه شما باید برای هر وسیله ابعادی مناسبی انتخاب کنید. برای مثال اگر فضای خانه شما کوچک است نباید از مبلمان بزرگ استفاده کنید.

نحوه چیدمان مبل در اتاق مربعی

اگر اتاق نشیمن شما به شکل مربع است، بهترین روش چیدمان این است که بزرگ‌ترین مبل را در جهتی از اتاق قرار دهید که از فضای بیشتری برخوردار است و در دو طرف مبل از میز عسلی استفاده کنید؛ در نهایت مقابل مبل بزرگ‌تر دو یا  سه مبل تک نفره قرار دهید.

چیدامان مبل در اتاق مربع

چیدمان مبل در اتاق مستطیل

اگر فضای شما مستطیلی و کوچک است، مبل دو و سه نفره را روبه‌روی هم قرار دهید، سپس در سمت راست آن‌ها مبل‌های تک نفره را قرار داده حتی می‌توانید در کنار مبل‌های دونفره از یک میز کوچک عسلی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

تعداد کلمات مطلب: 467

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …