به گزارش دلتامگ به نقل از اقتصاد نیوز، با توجه به آمار بدست آمده به تازگی تفاهمنامهای میان شهرداری و شهرک راه آهن تهران منعقد شده است. براساس این تفاهمنامه زمینهای دپو شده در تهران به مساحت 25/8 هکتار ، به خط متروی 10 اختصاص یافته است. با اجرایی شدن این طرح، میتوان امیدوار بود گامی جدید در متروی تهران برداشته شود. طول این خط مترو 43 کیلومتر است. این خط با بیشتر خطوط تهران از قبیل خط (1-3-4-5-6 و 7) تقاطع خواهد داشت. این خط از فلکه دوم تهرانپارس شروع و با عبور از بزرگراهها و تقاطعهای فراوان، در نهایت با عبور از متروی آزادگان به ایستگاه متروی وردآورد متصل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان امضای این تفاهم نامه با قدردانی از شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت مترو گفت: با اختصاص یافتن این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت موفق و موثر برای ساکنان منطقه ۲۲ و سایر مناطقی که در ادامه خط ۱۰ساکن هستند، برداشته میشود. از سوی دیگر راهاندازی این خط مترو و عبور آن از منطقه 22 باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان در مناطقی که ایستگاه مترو ندارند میشود.
بیتوجهی به زمینهای دپو شده در گذشته مهمترین علت به وجود آمدن مشکلات در جابهجایی بیشتر مردم بود. استفاده از زمینهای دپو برای خطوط مترو از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مهمترین رکن در روند پروژه خطوط مترو، تامین زمین است. چنانچه از ابتدای پروژه زمین مشخص شود، به طبع کمک بزرگی به طراحی پروژه و اجرای آن میکند.
معاون شهردارتهران گفت: با همه مشکلات موجود، شبکه متروی تهران در دنیا از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان ۲۵۰ مترو دنیا دارد. ضمن اینکه هم اکنون حدود ۱۰ شهر ایران درحال توسعه خطوط متروی خود هستند.