مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرمایه‌گذاری برای خرید ملکی که جای پیشرفت دارد مناسب است. بنابراین قبل از سرمایه گذاری در بازار مسکن بررسی موقعیت ملک ضروری است.
بازار ملک

از میان راه‌های سرمایه‌گذار اقتصادی، بازار ملک بهترین راه سرمایه‌گذاری است. با توجه به بررسی‌های دو دهه اخیر در بازار ملک شاهد آن بودیم که قیمت مسکن از روند صعودی برخوردار است. بنابراین بازار مسکن در مقایسه با دیگر بازار‎‌ها از نوسانات کمتری برخوردار بوده همین امر موجب شد تا افراد برای نگهداری اموال خود در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. اما سرمایه‌گذاری در این بخش هنگامی به نتیجه دلخواه می‌رسد که با آگاهی کامل انجام شود. چرا که هرگونه بی‌احتیاطی ممکن است اثر سو داشته باشد و مشکلات جدی را به وجود آورد. برای آنکه با نکات سرمایه‌گذاری در بازار ملک آشنا شوید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

بازار ملک

سرمایه‌گذاری در مسکن به چه معنا است

وقتی شما ملکی را به جهت افزایش درآمد در آینده خریداری می‌کنید به معنی آن است که در بازار ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اید. میزان رشد در این بازار بستگی به مقدار سرمایه دارد. برای مثال افرادی که مبلغ هنگفتی را صرف خرید ملک می‌کنند به طبع در آینده نیز شاهد سود دهی خوبی هستند. سرمایه‌گذاری در بازار ملک با توجه به مقدار نقدینگی انواع مختلفی دارد.

بازار ملک

انواع سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

  • سرمایه‌گذاری املاک مسکونی

شامل سرمایه‌گذاری در بخش خرید خانه، خرید ویلا و اجاره دادن آن یا ساخت و ساز پروژه‌های مسکونی می‌شوند.

  • سرمایه‌گذاری تجاری

این بخش شامل خرید دفتر کار یا شرکت اداری، مغازه، کارخانه، کارگاه یا املاک صنعتی، ساختمان تجاری چند واحدی می‌شوند.

  • سرمایه‌گذاری زمین و باغ

شامل سرمایه‌گذاری با خرید زمین برای توسعه تجاری، ساخت و ساز مسکونی، کشاورزی، معدن

بازار ملک

سرمایه‎‌گذاری در بخش مسکن چه مزایا و معایبی دارد

مزایای سرمایه‌گذاری مسکن عبارتند از:

  • دانش تخصصی

دانش تخصصی در بازار ملک، نسبت به بورس و فرابورس بسیار کمتر است. هرچند که هر سرمایه‌گذاری نیاز به یک آگاهی دارد. اما سرمایه‌گذاری در این بازار دانش تخصصی خاصی را لازم ندارد.

  • کسب درآمد

شما در این بازار می‌توانید با رهن و اجاره دادن ملک خود کسب درآمد کنید.

  • تسهیلات بانکی

شما با سرمایه‌گذاری دربازار ملک می‌توانید از تسهیلات بانکی نیز برخوردار شوید. می‌توانید با سند ملک خود وام گرفته و در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنید.

مطلب پیشنهادی:  دیه و قصاص، گاهی مجازات کتک زدن همسر است

معایب سرمایه‌گذداری در مسکن عبارتند از:

  • نقدشوندگی پایین

اگر نیاز فوری به نقدینگی در بازار املاک دارید نمی‌توانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید. چرا که ملک خریداری شده را نمی‌توان به سرعت تبدیل به پول کرد.

  • طولانی‌بودن زمان سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذار در بازار املاک باید دید بلندمدت نسبت به سرمایه‌گذاری داشته باشد. اگرچه بازار مسکن در بلندمدت همیشه روند صعودی دارد، اما گاهی این صعود متوقف شده و کل بازار املاک راکد می‌شود. این راکد شدن گاهی تا چند ماه یا چند سال به طول می‌انجامد.

  • هزینه استهلاک سن بنا

از مهم‌ترین معایب سرمایه‎‌گذاری در ملک می‌توان به هزینه استهلاک ساختمان اشاره کرد مخصوصا اگر قدمت‌ بنا از حدی بالاتر رود افت قیمت را در پیش دارد.

بازار ملک

بهترین زمان سرمایه‌گذاری ملک

از مهم‌ترین فاکتور‌های اثرگذار در بحث سرمایه‌گذاری ملک، انتخاب زمان مناسب برای خرید است. بهترین زمان برای خرید ملک هنگامی می‌باشد که بازار در حالت سکون بوده و دچار نوسانات قیمت نشده باشد. همچنین تقاضا برای خرید زیاد باشد. البته این افزایش تا زمانی خوب است که بیشتر از عرضه نشود که در غیر این صورت با افزایش قیمت مسکن مواجه می‌شویم.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “مراحل و نکات حقوقی در ساخت ملک“را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 550

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن» را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن برای سال 1403

شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن برای سال 1403 از جمله موضوعاتی است که افراد علاقه دارند ا…