اجاره مسکن در تهران به متری 7 میلیون تومان رسید

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار منتشر شده از سوی یک پلتفرم فعال در حوزه مسکن نشان میدهد که اجاره مسکن در تهران به متری بیش از 7 میلیون تومان رسیده است.
مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از دیجیتو، بررسی داده های یک پلتفرم‌های فعال در حوزه مسکن نشان می‌دهد، بازار مسکن با کاهش عرضه مواجه است. طبق آمار منتشر شده از سوی این سایت، به طور عمومی در کشور با کاهش عرضه مسکن نیز مواجه هستیم.

آمار منتشر شده گویای این است که شهروندان تهران بیشترین افزایش قیمت در روند اجاره و خرید خانه را طی سال 1400 تجربه کرده‌اند.

بیشترین ثبت آگهی ملکی در کدام پلتفرم است؟

آمار این سایت فعال در حوزه مسکن نشان می‌دهد که  بیشترین میزان ثبت آگهی‌های ملکی در استان‌های مختلف در دیوار بوده است. رتبه بعدی ثبت آگهی نیز به شیپور رسیده است.

اجاره مسکن در تهران

کاهش عرضه و افزایش اجاره مسکن در تهران

بررسی‌های این گزارش بیانگر آن است که با توجه به مجموع تعداد آگهی‌های فروش مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش حدود دو میلیون آگهی نسبت به سال قبل هستیم. همین کاهش عرضه بازار را با عطش بیشتر و در نتیجه افزایش قیمت‌ها مواجه کرده است.

این روند کاهش عرضه در جریان رهن و اجاره هم اتفاق افتاده است. البته این موضوع در بازار رهن و اجاره تقریبا طبیعی است و هر سال در نیمه دوم سال با عرضه کمتری در جریان رهن و اجاره در فصل سرد سال مواجه هستیم. یکی از دلایل آن هم کاهش نقل و انتقالات در این فصل است.

مطلب پیشنهادی:  پیش‌بینی وضعیت آینده بازار مسکن

پایتخت بیشترین هزینه مسکن را به خود اختصاص داد. در شرایطی که بیشترین قیمت مسکن بر اساس در تهران بیش از متری 45 میلیون تومان اعلام شده این رقم در بیشترین حالت خود در استان فارس کمتر از 25 میلیون تومان اعلام شده است.

همین موضوع بیانگر آن است که این وضعیت در نهایت منجر به افزایش قابل توجه هزینه مسکن در تهران شده است. تهران همچنان فاصله قابل توجهی با دیگر شهرها دارد و اجاره مسکن نیز تقریبا به متری بیش از 7 میلیون تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «امکان افزایش 12 درصدی مصالح ساختمانی» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 325

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «اجاره مسکن در تهران به متری 7 میلیون تومان رسید» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …