شناسایی 1.6 میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که حدود ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی در کشور شناسایی شده است.
کاهش دوره خرید

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی زیرمجموعه «مالیات بر اجاره» است که به عنوان یکی از راه‌های درآمدی دولت معرفی شده است. دولت با این طرح به دنبال دو هدف است: اول به دست آوردن درآمد مالیاتی بیشتر در سال تنگنای منابع مالی و دوم فشار به صاحبان املاک برای عرضه واحدهای خود در بازار تا تعادل عرضه و تقاضا حفظ شود.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی حدود ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد حدود ۵۶۸ هزار نفر خوداظهاری اقامتگاه و ۴۶۰ هزار نفر خود اظهاری مالکیت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه همه این افراد دارای خانه خالی نبوده‌اند و نوع سکونت خود را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی باید حدود ۲۵ میلیون خانوار را به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کرد که این صورت خوشی نخواهد داشت.

اخذ مالیات از خانه های خالی

پروانه اصلانی اظهار داشت: از این رو ناچار بودیم که از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور برای شناسایی و احصای خانه‌های خالی استفاده کنیم. طبق گفته او، در این راستا وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات کم که در اختیار داشت از ۱۵ بانک اطلاعاتی، اطلاعات را احصا کرد. با این اقدامات یک‌میلیون و ۱۶۴ هزار واحد مشکوک به خانه خالی احصا شده است.

مطلب پیشنهادی:  چرا نبض معاملات مسکن تند شد؟

اصلانی با یادآوری این‌که از سال ۹۴ اجرای قانون اخذ خانه‌های خالی باید اجرا می‌شد، گفت: به هر دلیلی که در دولت‌های قبل بوده این اتفاق روی نداده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تسهیلات ساخت مسکن به 600 میلیون تومان رسید» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 262

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …