با انواع املاک و مستغلات آشنا شوید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر صاحب کسب و کار هستید و قصد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا فروش املاک دارید، آشنایی با دسته‌های اصلی املاک، امری ضروری و مهم است.
انواع املاک و مستغلات

امروزه افراد زیادی برای سرمایه گذاری، حوزه املاک و مستغلات را انتخاب می‌کنند. البته تشخیص اینکه سرمایه گذاری بر کدام یک از انواع املاک بهتر است، کمی پیچیده و سخت می‌باشد. ما در دلتا مگ قصد داریم به شرح انواع املاک و سرمایه گذاری در آن‌ها بپردازیم.

انواع املاک

زمین

اولین دسته از املاک، زمین می‌باشد. خرید یک زمین خام برای شما سود زیادی به همراه دارد زیرا در آینده می‌توانید بر اساس موقعیت و ماهیت زمین، کاربری‌های مختلفی را در نظر بگیرید. به عبارتی سرمایه گذاری در زمین نوعی استراتژی بلند مدت محسوب شده و زمین مورد استفاده شامل هر نوع زمین خام، کشاورزی و بایر می‌باشد.

زمین خام

ملک مسکونی

ملک مسکونی همانطور که از نام آن پیداست، فقط به منظور سکونت استفاده شده و برای استفاده تجاری یا صنعتی کاربردی ندارد. سرمایه گذاری در ملک مسکونی به این شکل است که شما یک واحد مسکونی خریداری کرده و در آینده یا خودتان در آن ملک ساکن می‌شوید و یا با اجاره و فروش ملک از آن درآمد کسب می‌کنید.

بسیاری از سرمایه گذاران موفق برای مدیریت راحت‌تر اقدام به خرید چند واحد مسکونی در یک مجتمع کرده و خودشان در یکی از واحدها ساکن می‌شوند.

واحدهای مسکونی

ملک تجاری

به طور کلی هر ملکی که برای کسب درآمد به کار گرفته شود، جزو املاک تجاری محسوب می‌شود. هتل‌ها، ادارات، مراکز خرید، رستوران‌ها و غیره در دسته املاک تجاری قرار گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با مزایا و معایب آپارتمان‌نشینی آشنا شوید!

ملک صنعتی

املاک صنعتی از دیگر دسته‌های املاک و مستغلات می‌باشد. از املاک صنعتی برای تولید، پژوهش، انبار و توزیع نوعی از کالا استفاده می‌شود. میزان سود و بازدهی این نوع املاک به شرایط اقتصادی جامعه و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

املاک صنعتی

برای توسعه این نوع املاک، کالا حرف اول را می‌زند. در نتیجه هر چه میزان تقاضا برای کالاهای مختلف در جامعه بیشتر باشد، رونق بخش صنعتی افزایش پیدا می‌کند. البته برعکس آن هم رخ می‌دهد. هر چه تقاضا برای یک محصول کم بوده و جامعه دچار رکود اقتصادی باشد، بخش صنعتی نیز با مشکلات و چالش‌های مختلف روبرو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مالیات بر درآمد اجاره املاک و مستغلات» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 347

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

شروع یک کسب‌وکار موفق با فرانچایز ۳۰ بن در صنعت غذا با بازدهی کوتاه مدت

اگر به لیست کسب و کارهای پربازده ایرانی و خارجی نگاه کنید، متوجه حضور پررنگ کسب و کارهای ص…