هزینه ساخت مسکن ملی گران شد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت مسکن ملی بر اساس فهرست بهای تعیین شده در سال ۹۹ است و هیچ قراردادی که خارج از فهرست بهای ابلاغ شده باشد، تاکنون امضا نشده است.
خرید مسکن در جنوب تهران

به گزارش «دلتا مگ» محمود محمودزاده درباره هزینه ساخت مسکن ملی و قیمت نهایی آن که اکنون در برخی استان‌ها تا متری ۴ میلیون تومان افزایش داشته است، افزود: در ابتدا تعیین قیمت پروژه‌های مسکن ملی را به عهده استان‌ها گذاشتیم و بعد با قیمت های متفاوتی مواجه شدیم که در استان‌های مختلف تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: البته تاکید می‌کنم درباره قیمت‌های جدید فقط تصمیم‌گیری شد و هیچ وقت اجرایی نشده است. با این حال به این جمع بندی رسیدیم که ساخت مسکن ملی با یک مبلغ مشخص تعیین شود و با یک عدالت نسبی بتوانیم ساخت پروژه ها را پیش ببریم.

محمودزاده ادامه داد: از ابتدای پروژه مسکن ملی هم اعلام کردیم که بر اساس قیمت تمام شده است و آن، یک دلیل دارد؛ در تمام طرح های حمایتی دولت از بعد انقلاب، دولت فقط زمین، تسهیلات و خدمات فنی را ارائه می‌کند و پول ساخت توسط مردم از طریق تسهیلات دولتی و یا آورده آنها تامین می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  متقاضیان خرید مسکن منتظر نتیجه برجام

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت ساخت مسکن ملی بر اساس فهرست بهای تعیین شده است که نوسانات بازار را هم با توجه به امکان تعدیل، پوشش می دهد.

وی گفت: ما بر اساس شاخص‌های تعدیل در سه ماهه دوم سال ۹۹ این فهرست بها را ابلاغ کردیم و این فهرست بها اکنون در قراردادهای ساخت مسکن ملی، شاخص اصلی است و قیمت‌هایی که خارج از فهرست بها اعلام شود واقعیت نداشته و قراردادی منعقد نشده است.

بر اساس اعلام وزارت راه ساخت مسکن ملی در هر متر مربع زیر سه میلیون تومان تعیین شده است.

تعداد کلمات مطلب: 257

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …